گزارش دیدار و گفتگوی نمایندگان وزارت امور خارجه، امور بین الملل مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش با مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فرهنگیان

 

 

در راستای گسترش تعاملات علمی بین المللی دانشگاه فرهنگیان در عرصه جهانی و تحقق اهداف مورد نظر دانشگاه در سطح بین الملل، مدیریت همکاری های بین الملل دانشگاه روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه سال 1398 میزبان نمایندگان وزارت امور خارجه، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و سرپرست مدارس ایرانی در کشور مالزی بود.

 

در این دیدار که در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت، ابتدا، آقای دکتر خسرو نظری، مدیر همکاری های علمی بین الملل دانشگاه، به معرفی اجمالی توانمندی ها و ظرفیت های دانشگاه در عرصه بین المکلل پرداخت. سپس، آقای سید علی حسینی، سرپرست مدارس خارج از کشور ایران در کشور مالزی، ضمن برشمردن نقاط قوت تربیت معلم و نظام آموزشی ایران از اظهار تمایل کشورهای اسلامی به الگوبرداری از برنامه های موفق ایران سخن گفت. آقای دکتر حسین درویشی، رئیس اداره همکاری توسعه ای وزارت امور خارجه، با ابراز خوشحالی از دستاوردهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان به ویژه فراگیر بودن پردیس های استانی در سراسر کشور، حوزه نفوذ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران توصیف کرد و بیان داشت که اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان ایران و دیگر کشورهای اسلامی موجب افزایش پذیرش الگوهای اسلامی ایرانی پیشرفت در کشورهای دیگر شده است و بسیاری از کشور های اسلامی علاقه مند هستند تا از تجربه های موفق ایران در زمینه های مختلف از جمله تربیت معلم بهره مند شوند. آقای درکی، نماینده معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش، نیز ضمن تقدیر و تشکر از مدیران دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمانی در طراز جمهوری اسلامی ایران و مطابق با نیازهای وزارت آموزش و پرورش از توسعه روابط دوجانبه با کشورهای اسلامی استقبال نمودند. سید علی حسینی از جایگاه مطلوب مدارس ایرانی خارج از کشور در میان دیگر مدارس خارجی در کشورهای اسلامی خبر داد و اعلام کرد که در کشور مالزی بسیاری از فارسی زبان غیر ایرانی تمایل دارند که فرزندانشان در مدارس ایرانی تحصیل کنند. آقای زمانی نماینده مرکز امور بین الملل و مدارش خارج از کشور نیز از حمایت این مرکز از برنامه های بین الملل خبر داد و تاکید کرد که برای رسیدن به نتیجه بهتر هماهنگی و حمایت بخش های مختلف بسیار ضروری است.

در پایان این دیدار، مدیران همکاری های علمی بین المللی دانشگاه با اعلام آمادگی برای انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های تربیت معلم کشورهای اسلامی اظهار داشتند که دانشگاه فرهنگیان و در راس آن آقای دکتر خنیفر ریاست دانشگاه همواره بر تعامل و همکاری با کشورهای اسلامی تاکید دارند و یکی از برنامه های این مدیریت را توسعه روابط با کشورهای اسلامی برشمردند. حاضران در این گفتگو در پایان با مثبت ارزیابی کردن نتایج جلسه، ایجاد دبیرخانه ثابت در مدیریت بین الملل دانشگاه جهت هماهنگی و تسهیل امور را خواستار شدند.


نظرات کاربران