Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر علی نژاد به مناسبت بزرگداشت روز روانشناسی و مشاوره عنوان کرد:

سیاست ها و برنامه های راهبردی حوزه روانشناسی و مشاوره

دکتر علی نژاد معاون دانشجویی روز گذشته به مناسبت بزرگداشت روز روانشناسی و مشاوره،  که در واقع  قانون سازمان نظام روانشناسی تصویب شد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه عنوان کرد: این روز  در تقویم ملی ایران ثبت شده است و سازمان ملل 9 اردیبهشت را روز روانشناسی و مشاوره اعلام کرده است.

وی در این راستا افزود:  انسان عصر امروز برای زندگی موفقیت آمیز نیازمند برخورداری از آرامش، سلامت و کارآمدی در ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی است.

دکتر علی نژاد ادامه داد: تغییرات اجتماعی-فرهنگی سریع، تحول در ساختار خانواده، پیچیدگی و گسترش شبکه ارتباطات انسانی و وسعت و تنوع منابع اطلاع رسانی موجب شده است جوامع انسانی خصوصاً قشر دانشجویان و دانش آموزان با مسائل و مشکلات متعدد مواجه شوند و از طریق توسل به روش هایی که گاه از پشتوانه منطقی برخوردار نبوده و فاقد دورنمای روشن و امیدبخش می ­باشند به فشارها، چالش ها و انتظارات گسترده زندگی امروز واکنش نشان دهند.

معاون دانشجویی دانشگاه تصریح کرد: از این رو دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها دانشگاه موظف در تامین، تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، باید زمینه های لازم را در جهت آموزش، پژوهش، ارتقاء دانش  و شایستگی های حرفه ای برای دانشجومعلمان، اساتید و سایر کارکنان فراهم آورد.

دکتر علی نژاد  ضمن تبریک روز روانشناس و مشاوره به خانواده­ ی بزرگ روانشناسان  و مشاوران مجرب و متعهد در سراسر کشور به ویژه همکاران روانشناس و مشاور در اداره کل مشاوره، بهداشت و سلامت، سیاست ها و برنامه های راهبردی حوزه روانشناسی و مشاوره را تشریح کرد:

 

  1. برنامه ریزی جهت ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، روانشناختی
  2. سنجش منظم نیازهای دانشجویان، اساتید و کارکنان
  3. ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای اعم از فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی، خانوادگی، بهداشتی و درمانی
  4. باز آموزی، توانمندسازی و آموزش های ضمن خدمت
  5. تشخیص، درمان و اجرای آزمونهای مختلف ارزیابی های تشخیصی
  6. پژوهش، نقد، نظریه پردازی، ایده پردازی، توسعه خلاقیت های فردی، تالیف و پژوهش در زمینه روانشناسی
  7. آموزش مهارت های معلمی، ارتباطی و انواع مهارت های زندگی و حرفه ای
  8. کمک به دانشجومعلمان و مراجعان برای شایستگی های اخلاقی و خودشناسی (شناخت توانمندی ها و محدودیتهای خود)
  9. کمک به دانشجومعلمان و مراجعان در تصمیم گیریهای تحصیلی، شغلی و تقویت شایستگی های حرفه ای و اعتقادی
  10. کمک به دانشجومعلمان و مراجعان در پیشگیری از رفتارهای پرخطر و کنترل، کاهش و حل مشکلات روانشناختی