دکتر علی نژاد به مناسبت بزرگداشت روز روانشناسی و مشاوره عنوان کرد:
سیاست ها و برنامه های راهبردی حوزه روانشناسی و مشاوره
دکتر علی نژاد معاون دانشجویی روز گذشته به مناسبت بزرگداشت روز روانشناسی و مشاوره، که در واقع قانون سازمان نظام روانشناسی تصویب شد در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه عنوان کرد: این روز در تقویم ملی ایران ثبت شده است و سازمان ملل 9 اردیبهشت را روز روانشناسی و مشاوره اعلام کرده است.
وی در این راستا افزود: انسان عصر امروز برای زندگی موفقیت آمیز نیازمند برخورداری از آرامش، سلامت و کارآمدی در ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی است.
دکتر علی نژاد ادامه داد: تغییرات اجتماعی-فرهنگی سریع، تحول در ساختار خانواده، پیچیدگی و گسترش شبکه ارتباطات انسانی و وسعت و تنوع منابع اطلاع رسانی موجب شده است جوامع انسانی خصوصاً قشر دانشجویان و دانش آموزان با مسائل و مشکلات متعدد مواجه شوند و از طریق توسل به روش هایی که گاه از پشتوانه منطقی برخوردار نبوده و فاقد دورنمای روشن و امیدبخش می باشند به فشارها، چالش ها و انتظارات گسترده زندگی امروز واکنش نشان دهند.
معاون دانشجویی دانشگاه تصریح کرد: از این رو دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها دانشگاه موظف در تامین، تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، باید زمینه های لازم را در جهت آموزش، پژوهش، ارتقاء دانش و شایستگی های حرفه ای برای دانشجومعلمان، اساتید و سایر کارکنان فراهم آورد.
دکتر علی نژاد ضمن تبریک روز روانشناس و مشاوره به خانواده ی بزرگ روانشناسان و مشاوران مجرب و متعهد در سراسر کشور به ویژه همکاران روانشناس و مشاور در اداره کل مشاوره، بهداشت و سلامت، سیاست ها و برنامه های راهبردی حوزه روانشناسی و مشاوره را تشریح کرد:
- برنامه ریزی جهت ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، روانشناختی
- سنجش منظم نیازهای دانشجویان، اساتید و کارکنان
- ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای اعم از فردی، گروهی، تحصیلی، شغلی، خانوادگی، بهداشتی و درمانی
- باز آموزی، توانمندسازی و آموزش های ضمن خدمت
- تشخیص، درمان و اجرای آزمونهای مختلف ارزیابی های تشخیصی
- پژوهش، نقد، نظریه پردازی، ایده پردازی، توسعه خلاقیت های فردی، تالیف و پژوهش در زمینه روانشناسی
- آموزش مهارت های معلمی، ارتباطی و انواع مهارت های زندگی و حرفه ای
- کمک به دانشجومعلمان و مراجعان برای شایستگی های اخلاقی و خودشناسی (شناخت توانمندی ها و محدودیتهای خود)
- کمک به دانشجومعلمان و مراجعان در تصمیم گیریهای تحصیلی، شغلی و تقویت شایستگی های حرفه ای و اعتقادی
- کمک به دانشجومعلمان و مراجعان در پیشگیری از رفتارهای پرخطر و کنترل، کاهش و حل مشکلات روانشناختی