معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان:

رسیدن به استانداردهای آموزشی از اهداف دانشگاه فرهنگیان است

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: رسیدن به سطح قابل قبول استانداردهای آموزشی از جمله اهداف این دانشگاه است.

 به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، رضا کچوئیان معاون دانشگاه فرهنگیان، به مناسبت آیین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم در گفت­و­گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور و تحصیل رتبه های برتر کنکور سراسری در این دانشگاه، تلاش دانشگاه برای پاسخگویی به نیازهای علمی، فرهنگی و آموزشی دانشجویان را از برنامه های اولویت دار دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: تامین امکانات و ارائه خدمات کیفی در زمینه های آموزشی و پژوهشی از اهم فعالیت­های دانشگاه فرهنگیان به شمار می رود.

کچوئیان، رسیدن به سطح قابل قبول استانداردهای آموزشی را از جمله اهداف اساسی دانشگاه اعلام کرد و گفت: نظارت و ارزیابی عملکرد روسای استانی، کارکنان و اساتید در پردیس ها و مراکز استانی از جمله فعالیت های اصلی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در این خصوص است.

وی، کیفیت آموزش در مراکز آموزشی دانشگاه فرهنگیان را بالا خواند و تاکید کرد: گواهی و اظهار نظر مدیران مدارس در خصوص تربیت و آموزش صحیح  دانشجو معلمان و برخورداری آن ها از دانش و تسلط به روش های تدریس، مهم ترین دلیل بر این ادعا است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، از آزمون اصلح مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: آزمون اصلح برای ورودی­ سال های 96 و 97 و افراد بازمانده از آزمون سال 1395 با آماری بالغ بر 16 هزار نفر به صورت متمرکز در سطح کشور برگزار خواهد شد.

کچوئیان تصریح کرد: با توجه به بالا بودن آمار شرکت کنندگان در آزمون انتظار می رود شمول برگزاری آزمون اصلح 31 استان کشور باشد.

استاد دانشگاه، موفقیت در آزمون را تنها شرط دریافت گواهی صلاحیت حرفه­ای برای تبدیل وضعیت و ورود به آموزش و پرورش دانست و افزود: افرادی که به هر دلیل نتوانند این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند در صورت ابلاغ وزارت آموزش و پرورش می توانند در آزمون جبرانی شرکت و با کسب حدنصاب امتیاز لازم گواهی صلاحیت حرفه ای را دریافت نمایند.

این مقام مسئول، از نیاز آموزش و پرورش و کمبود نیروی انسانی در کلاس های آموزشی و نگاه ریشه­ای این دانشگاه به این نیاز سخن گفت و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان با توجه به این مهم طی ماه های قبل پس از تصمیم گیری در هیات رئیسه دانشگاه، با ارسال نامه­ای به شورای عالی آموزش و پرورش خواهان تعمیم آزمون اصلح به دانشجویان کارشناسی پیوسته سراسر کشور شد.

وی در ادامه افزود: در صورت تصویب شدن این مصوبه از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، شرط ورود این دانشجویان به آموزش  پرورش، پس از گذراندن 8  ترم در طول 4 سال تحصیلی که دو سال آخر آن با حضور یک روزه در مدارس به صورت کارورزی سپری خواهد شد، الزاما شرکت در آزمون اصلح است. کسب نمره قابل قبول و دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای نیز ورود این دانشجویان را به آموزش و پرورش قطعی خواهد کرد.

کچوئیان، طرح سه ساله شدن دوره کارشناسی در دانشگاه را گزینه پیشنهادی این دانشگاه به وزارت آموزش و پرورش برای طرح در وزارت علوم اعلام و تصریح کرد: با مجموعه اقدامات کارشناسی شده، اجرای این دوره به صورت سه ساله امکان پذیر است.

معاون دانشگاه، اضافه شدن دو نیم سال تابستانی به دوره تحصیل دانشجو با حداکثر 10 واحد برای هر نیمسال را یکی دیگر از راهکارهای در نظر گرفته شده در این خصوص عنوان کرد و اظهار داشت: مجازی شدن برخی دروس دانشگاهی نیز راهکار پیشنهادی دیگر برای کاهش دوره تحصیل از 4 به 3 سال است.

 

 


نظرات کاربران