Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
رییس دانشگاه فرهنگیان در بازدید از مدرسه شهید زیوری به مناسبت روز کارورزی:

رسالت معلم در برهه حساس کنونی پاشیدن بذر نشاط و امید در میان دانش آموزان است

به مناسبت روز کارورزی، دکتر حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان به همراه عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، دکتر طاهر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و دکتر انصاری راد سرپرست مدیریت امور پردیس های استان تهران از مدرسه شهید زیوری منطقه دو تهران بازدید و از نحوه تدریس دانشجومعلمان در کلاس درس دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این  بازدید، دکتر خنیفر اشتغال به کار معلمی را توفیق الهی دانست و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم آنچه را که برعهده ما گذاشته شده بویژه امانت های معصوم، دانش آموزان رابه سرانجام برسانیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تربیت معلم فاخر در پیوند با مدارس و در قالب کارورزی تحقق می یابد، گفت: رسالت معلم در برهه حساس کنونی پاشیدن بذر نشاط و امید در میان دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه اخرین درگاه این بچه ها امید است، افزود:  بزرگترین رسالت ما این است که دانش آموزان را مایوس نکرده و منفی صحبت نکنیم،  معلم یک سازنده و مشاور عالی است که بذرامید و تفکرات مثبت را در ذهن بچه ها باید بکارند البته نه تفکرات مثبتِ واهی.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به نظام آموزشی به عنوان جمهوری علم؛ مدرسه سلف سرویس دانش؛ کلاس درس، پایتخت دانش و دانش آموز به عنوان روح ملی، اظهار کرد:  این روح ملی را باید پاس بداریم،  می شود دنیا را گلستان کرد و بهترین جا برای این امر پایتخت دانش یعنی کلاس درس است.

وی با اشاره به مشکلات و بحران ها و توقعات نسل پرسشگر، گفت: تربیت صحیح در بحران و نداشته ها هنر است.

دکتر خنیفر ضمن ابراز خرسندی از شور و شادابی دانش آموزان در این مدرسه ان را حاصل رفتار و کار معلمان و کارکنان مدرسه دانست و افزود: این نسلی است که فردا این کشور را می چرخاند و این دست پرورده های شما هستند که می توانند فردای ایران را بسازند، مدرسه مرکز اصلی تعیین سرنوشت یک مملکت است و روح ملی در آن تعریف می شود.

وی با اشاره به وضعیت و ویژگی های دانشگاه فرهنگیان و میزان پذیرش دانشجو معلمان، خاطر نشان کرد: در خیز جدید مبنی بر افزایش پذیرش دانشجو نزدیک به 40 هزار دانشجو پذیرش شد که امسال 20 هزار معلم تحویل آموزش و پرورش می دهیم و 4200 هم از طریق دانشگاه شهید رجایی تحویل خواهد شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در ترم تحصیلی جاری12 هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول گذراندن کارورزی هستند، تصریح کرد:  همچنین 1500 استاد کارورزی از طرف دانشگاه و 7هزار مدیر و 18 هزار معلم راهنما از طرف آموزش و پرورش  در این طرح  همکاری می کنند، که قدردان همکاری ارزشمند آنان هستیم.

وی با تاکید بر لزوم اولویت تربیت معلم و آموزش و پرورش در سبد دولت ها و نیاز به امکانات برای تحول، تصریح کرد: با اجرای طرح 100-31 در کنار دانشگاه بسیار بزرگ تربیت معلم، مجتمع های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم ایجاد خواهد شد تا کارورزی در کنار دانشگاه انجام شود.

دکتر خنیفر با بیان  اینکه درژاپن اعتقاد دارند حرکت جامعه در مدرسه رخ می دهد و ناخدای ان معلم  است، به ویژگی های معلم شایسته ازجمله شنود موثر، شکیبایی و فروتنی، قاطعیت، استقلال رای خود معلم و آموزش ان به دانش آموزان، احترام به آراء دیگران، شاگرد محوری، معلم به عنوان مشاور متحرک در همه زمینه ها، استقبال از چالش، مهارت گرایی، ترغیب به تجربه، عشق به کار معلمی، اولویت به تدریس و شغل معلمی اشاره کرد.

وی ادامه داد: کاری کنیم سینرژی در کلاس درس اتفاق بیفتد، بچه ها فعال شوند، فعال بروند، فعال بمانند و فعال برگردند و این زمانی اتفاق میافتد که معلم طراح حرفه ای سوال باشد.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلم ناشکیب، دانش آموز عجول و سطحی تربیت می کند، اظهار کرد: در کلاس درس باید به چیزی که آموزش می دهیم اعتقاد داشته، مطمئن باشیم و با قاطعیت تدریس کنیم.

در پایان به نمایندگی از مدیران و معلمان راهنمای کارورزی در مدارس با اهداء لوح تقدیر از  مدیر مدرسه شهید زیوری و همکاران ایشان تجلیل شد.