Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در اجلاس سرپرستان پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان، انجام شد:

تشریح وظایف کمیسیون موارد خاص توسط مدیر کل امور دانشجویان وزارت علوم

در ادامه ی برنامه های اجلاس سرپرستان پردیس ها و مراکز آموزش عالی، که چهارشنبه 4/3/93، در پردیس نسیبه تهران برگزار شد، دکتر یوسفی، مدیر کل امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری به تبیین وظایف کمیسیون موارد خاص پردیس های دانشگاه فرهنگیان، پرداخت.

وی، با اشاره به تفویض اختیار کمیسیون موارد خاص به دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته ، خاطر نشان کرد: به سبب اقتضائات و شرایط خاص دانشگاه، علاوه بر سازمان مرکزی در مراکز استانی نیز، این کمیسیون تشکیل شده است.

دکتر یوسفی، با بیان اینکه به 32 پردیس دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور اختیاراتی همچون اختیارات دیگر دانشگاه ها در زمینه ی تشکیل کمیسیون موارد خاص داده شده است، گفت: اگر مسائل و مشکلاتی را نتوان در پردیس ها رفع کرد، در ستاد استانی سازمان مرکزی بررسی خواهد شد.

مدیر کل امور دانشجویی وزارت علوم، سه عنصر حقوقی ، سرپرست پردیس، معاونان آموزشی و دانشجویی را به عنوان اعضای کمیسیون موارد خاص پردیس های دانشگاه فرهنگیان معرفی کرد و افزود: تصمیماتی که در این کمیسیون گرفته می شود، از نظر پشتوانه و ضمانت اجرایی، از قابلیت بالایی برخوردار است.

وی، با تبیین ضرورت ایجاد و فعال سازی کمیسیون موارد خاص در دانشگاه ها، تصریح کرد: گاهی اوقات، به دلایل مختلف، دانشجویی به مشکل آموزشی بر می خورد که بر اساس مقررات آموزشی موجود، راه حلی برای رفع آن مشکل وجود ندارد.

دکتر یوسفی، افزود: برای رفع این مشکلات؛ در سال 1368، با دستور وزیر علوم وقت به معاونت دانشجویی، کمیسیون موارد خاص شکل گرفت و در سال 1374 اختیارات این کمیسیون در قالب آیین نامه کمیسیون موارد خاص به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.

مدیر کل امور دانشجویی وزارت علوم، با تبیین عوامل مؤثر برای ورود پرونده دانشجو به کمیسیون موارد خاص، عوامل ارادی و غیر ارادی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: غیر ارادی بودن عوامل مانع تحصیل، در این کمیسیون تشخیص داده خواهد شد.

وی، تصمیمات کمیسیون موارد خاص را " ورای مقررات آموزشی " دانست و گفت: پرونده کمیسیون موارد خاص با درخواست کتبی دانشجو ایجاد شده و تصمیمات آن تحت هر شرایطی، پشتوانه اجرایی دارد.

دکتر یوسفی، در ادامه ی سخنان خود با تبیین چگونگی احراز موارد خاص، تصریح کرد: مستنداتی که به تایید مراجع خاص رسیده باشد، اطلاعات بروز پرونده تحصیلی دانشجو و همچنین آگاهی کامل سرپرست پردیس به عنوان رییس کمیسیون موارد خاص، باید مورد توجه قرار گیرد.