Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در ارائه گزارش عملکرد معاونت توسعه مدیریت و منابع مطرح شد:

در آینده ای نزدیک؛ پرداخت بخشی از پاداش بازنشسته‏ ها

در بخشی از نوبت بعد از ظهر اجلاس سراسری روسای پردیس‎ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان، بعد از ارائه گزارش عملکرد از سوی معاونین دانشگاه، دکتر تاجیک‎اسماعیلی، معاون توسعه مدیریت و منابع به همراه آقایان نعیمی، صفری، چناری و میریونسی، مدیران کل این معاونت ساعتی را به پاسخگویی به سوالات حاضران و ارائه گزارش عملکرد و برنامه‎های خود اختصاص دادند.

در ابتدا دکتر تاجیک، معاون توسعه مدیریت و منابع به ارائه آماری از فعالیت‎های این معاونت پرداخت و گفت: در سال 92، عملکرد ما از نظر بودجه، 5/128 میلیارد تومن بود. این در حالی است که در بودجه مصوب هزینه‎ای سال جاری این مبلغ به 154 میلیارد تومان رسیده است. یعنی نسبت به بودجه مصوب مورد قبول دولت، بالغ بر 19 درصد رشد داشته‎ایم.

وی، با اشاره به برنامه‎های این معاونت در سال 93 افزود: در سال جاری روی 2 موضوع اصلی متمرکز خواهیم بود که یکی از آن‎ها ساماندهی نیروی انسانی و دیگری تجهیزات است. در بخش تجهیزات ما تاکنون و در تعامل با آموزش و پرورش توانسته‎ایم 29 ساختمان که مشتمل بر 266 کلاس و در مجموع حدود 31 هزار متر مربع فضا است را به تجهیزات دانشگاه اضافه کنیم. همچنین 146 هکتار زمین هم در اختیار گرفته‎ایم.

از موضوعات اصلی سال جاری معاونت توسعه مدیریت و منابع، مورد نیروی انسانی را، صفری، مدیر کل امور اداری و تشکیلات،  توضیح داد. وی در ابتدا توضیحاتی درباره اهمیت منابع انسانی ارائه کرد و گفت: منابع انسانی، بیشترین دارایی هر سازمان است. اگر خوب برنامه ‏ریزی نکنیم، همه برنامه‎هایی که در دستور کار قرار داده‎ایم، به خطر خواهند افتاد. استفاده درست از منابع انسانی است که ما را به هدف‎هایمان نزدیک‎تر می‎کند.

وی، سپس از اهمیت حضور هر فرد در سر جای خودش سخن گفت: در این میان نکته‎ای که بسیار حائز اهمیت است، انتخاب درست افراد برای پست‎ها است. اگر این اتفاق بیفتد، 90، 95 درصد بودجه دانشگاه که صرف نیروی انسانی می‎شود، به درستی صرف شده است. بنابراین باید ابتدا نیازسنجی‎ها به طور دقیق انجام شود، سپس نیروی انسانی را برای پست‎ها پیش‏‎بینی کرد.

در ادامه نعیمی، مدیر کل دفتر طرح و برنامه و امور عمرانی در تایید صحبت‎های صفری گفت: در دفتر طرح و برنامه، در حال آماده‎سازی خود برای پذیرش دانشجو در بهمن ماه هستیم. بر اساس اطلاعاتی که از 78 پردیس و مرکز به دست آورده‎ایم، در حال بررسی نیازهای این مراکز هم هستیم. اگر چه این اطلاعات هنوز به طور کامل جمع‎آوری نشده است.

وی، در خصوص تعامل با سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس کشور هم گفت: کار ارسال اطلاعات پردیس‎ها و مراکز به سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس کشور هم در دستور کار این اداره قرار دارد که این موضوع با 45 مورد شروع شده و در حال حاضر اطلاعات 14 پردیس برداشت و تحویل سازمان نوسازی مدارس استان‎ها شده است. امیدواریم در هفته آینده آماری از تجهیزات پردیس‎ها به دست آوریم که اگر چه بیش از نیمی از این اطلاعات همیشگی است و فقط یک بار انجام می شود، اما برای تصمیم‎‏گیری‏ های بعدی دانشگاه بسیار سودمند است. واقعیت این است که ما فضاهای فرهنگی وضعیت مطلوبی نداریم و هیچکدام از ساختمان‎های قدیمی تربیت معلم که در اختیارمان قرار دارد، تیپ دانشگاهی ندارند. بر اساس برنامه‎ریزی‎ها ما، قرار شده تا سال 94، نیازهای واقعی دانشگاه در بعد فضا و تجهیزات مشخص شود. به همین منظور کارگروه آمار تشکیل شده که می‎خواهیم اطلاعات اقلام مراکز و پردیس‎ها را به وسیله آن به دست آوریم.

تخصیص مالی، نکته دیگری است که نعیمی به بیان توضیحاتی درباره آن پرداخت و با خطاب قرار دادن روسای پردیس‎ها و مراکز گفت: هنوز در کل کشور تخصیص مالی اعتباری انجام نشده است. سعی می‎کنیم به محض تخصیص، تعمیر و تجهیز را آغاز کنیم. به همین منظور دوستان دغدغه مهرماه را نداشته باشند.

چناری، مدیر کل امور مالی که در جایگاه حاضر بود هم به ارائه آمار عملکرد اداره تحت امر خود پرداخت و گفت: «پاداش بازنشسته‎ها هنوز پرداخت نشده، چرا که اعتباری 5/3 میلیارد تومانی نیاز دارد. تلاش ما بر این است که به زودی 40 تا 45 درصد پاداش‎ها را پرداخت کرده و مابقی را تا شهریور ماه تسویه کنیم. در خصوص بحث ماموریت‎های اداری پرسنل هم اگر مرکز یا پردیسی توانایی پرداخت این مبالغ را دارد، پیشنهاد دهد تا بتوانیم از آن محل ماموریت‏های اداری پرسنل را پرداخت کنیم. در غیر این صورت کمی صبر کنید تا از محل دیگری تامین اعتبار داشته باشیم.»

چناری سپس از روسای پردیس‎ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه خواست تا اسناد مالی خود را هر 3 ماه یکبار در اختیار مدیر مالی دانشگاه قرار دهند یا اگر برایشان مقدور نیست، دست کم فهرست هزینه‎ها را ارسال کنند: روال بر این است که  روسای پردیس‎ها و مراکز، اسناد مالی را هر 3 ماه یکبار ارسال نمایند.

رئیس دانشگاه هم هر 3 ماه یکبار باید اسناد را به هیات امنا تحویل دهد. از این گذشته، به دلیل تعویق ارسال اسناد و با وجود رسیدگی به این اسناد، کمتر از 10 درصد آن‎ها تایید شده و مابقی بازگشت داده شده است.

میریونسی، معاون اداره پشتیبانی به عنوان آخرین عضو گروه معاونت توسعه مدیریت و منابع، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات پردیس‎ها در اسکان نوروزی، از شروع زیباسازی و بهسازی ساختمان ‎ها و تجهیزات پردیس‎ها ظرف یکی 2 هفته آینده، ایجاد صندوق وام ضروری کارکنان، آماده ‏سازی سامانه انبار، ارسال رفاه کارت برای استان ها و راه‎های ایجاد طرح ورزش خبر داد و افزود: در حال انعقاد تفاهم‎نامه‎ای هم با صندوق بانک مهر ایران هستیم ، به ازای سرمایه‎ای که ما به این بانک می‎بریم، 2 برابر سرمایه در اختیارمان قرار بگیرد. در خصوص بحث بیمه تکمیلی هم باید بگویم همکارانی که با بیمه ایران قراردادی نبسته‎اند، به دفتر مرکزی بیمه معلم رفته و اسناد مربوطه را دریافت کنند. این بیمه حتی از جهاتی بالاتر و بهتر از بیمه قبلی است.