حجت الاسلام والمسلمین دادگر در مراسم بزرگداشت روز قدس در سازمان مرکزی دانشگاه:

روز قدس، روز اسلام، روز مبارزه با ظالمان و روز دفاع از فلسطین مظلوم است

حجت الاسلام والمسلمین دادگر در مراسم بزرگداشت روز قدس در سازمان مرکزی دانشگاه عنوان کرد: روز قدس، روز اسلام، روز مبارزه با ظالمان به خصوص رژیم نامشروع و کودک کش اسرائیل و آمریکای جنایتکار و روز دفاع از فلسطین مظلوم است.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان(سازمان مرکزی) در مراسم بزرگداشت روز قدس در سازمان مرکزی دانشگاه، ضمن تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین امام علی(علیه السلام) ابراز امیدواری کرد: خداوند سبحان بهترین سرنوشت ها را در لیالی قدر برای مسلمانان و شیعیان امیرالمومنین(علیه السلام) و برای تک تک نمازگزاران و نیز خدمتگزاران عرصه تعلیم و تربیت و تربیت معلم و مخاطبان در این دانشگاه با اهمیت مقرر فرموده باشد.

وی گفت: راه های زیادی برای ارتباط با خدا وجود دارد که از جمله آنها عبارتند از: دعا، ذکر، توسل به اهل بیت(علیهم السلام)، نماز، روزه، شب زنده داری، توسل به قرآن و ماه مبارک رمضان که ظرفیت ویژه ای برای نورانی شدن و خودسازی و پالایش جسم و جان و بهره گیری از همه انواع این  ارتباطات با خدای متعال و محبوب دلهاست.

حجت الاسلام دادگر با بیان اینکه رمضان ماه آگاهی بیشتر از حقایق هستی و ماه فراهم بودن زمینه خودسازی، ماه تقویت اراده و آزادی از زنجیرهای درونی است، افزود: ادبیات دعا و نیایش و مناجات و ارتباط با خدا را هم پیامبر(صلی الله علیه و آله) و هم ائمه(علیهم السلام) در قالب ادعیه موجود و مفاهیم بلند و تربیتی این دعاها به ما آموخته اند. خوشا به حال کسانی که از ظرفیت رمضان و شب های قدر و سحرهای آن به خوبی بهره گرفته اند، اگر کسی چندان استفاده نکرده، فرصت باقیمانده را قدر بداند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که احترام ماه رمضان را نگه نداشته اند تردیدی نکنند که دچار خسران شده و مغبون اند؛ انسان وقتی می بیند برخی افراد در جامعه روزه خواری علنی می کنند، غصه می خورد و مؤمنین باید از خداوند باید برای اصلاح آنها دعا و استمداد هدایت نمایند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: روزه و جهاد شباهت های زیادی با هم دارند که مهم ترین آنها عبارتند از : قرابت و خویشاوندی این دو، در هردو تلاش در راه خدا وجود دارد، قصد قربت در هردو لازم است، برای انجام هردو اراده لازم است و قوت اراده نتیجه ای دست یافتنی در هر دو هست، در هر دو حاکمیت خدا بر زندگی انسان وجود دارد، در هر دو انگیزه ای مقدس وجود دارد، صبوری و استقامت در هر دو لازم است. اگر انسان مؤمن هر شب توفیق یافته باشد به یک گام از گام های سلوک و تکامل اخلاقی دست یابد، می تواند به قله بندگی برسد و خوشا بحال کسانی که چنین توفیقاتی را بدست آورده اند.

وی در ادامه افزود: فرصت عمر کوتاه است، قدر آثار تربیتی این روزه داری را بدانیم چرا که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده اند: هر که از روی ایمان و تحمل سختی برای رضای خدا روزه بدارد و چشم و گوش و زبان خویش را از آزار مردم نگاه دارد، خداوند روزه اش را قبول کند و گناه قدیم و جدیدش را ببخشاید و ثواب صابران را به او عطا نماید. قدر این قرائت قرآن را بدانیم چرا که قرآن معجزه ای بی همتا، سرنوشت سازترین کتاب در زندگی مردم جهان و نسخه شفای قلب و ورزشگاه روح است و چه زیبا امام علی (علیه السلام) فرموده اند: یکی از منافع و بهره های وجودی قرآن، توسل است.

رئیس دبیرخانه هماهنگی گروه های معارف و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان که امروز روز بیست و سوم آن است چقدر مفاهیم کلیدی و تربیتی با ارزشی دارد و مهم ترین پیام های کلیدی این ادعیه روزانه عبارتند از: روزه داری، قرائت قرآن، اندیشه گرایی، قدردانی از خالق، استغفار، ترس از عذاب خدا، توجه به خدا و ذکر او، اطعام و پذیرایی، انس با خدا و محبت الهی، توکل، نیکی به دیگران، پوشش و پاکدامنی، تسلیم در برابر اوامر الهی، بخشش گناهان از سوی خدا، خشوع، انجام عمل صالح، سحرخیزی، توجه به برکات ماه مبارک رمضان، آخرت گرایی، مبارزه با شیطان، فضل خدا، گناه و سرکشی، توجه به رضا و سخط الهی، دوستی اولیاء الهی، تلاش برای کسب رضای خدا، شب قدر، انجام نوافل، دوری از تهمت، کلید قبولی؛ یعنی سی روز سی نکته کلیدی را از خداوند سبحان درخواست و مسئلت می نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بهانتخاب و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، گفت: روز قدس یادگار و میراث راهبردی امام خمینی (ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و به تعبیر ایشان پاره تن اسلام است. روز قدس روز اسلام، روز مبارزه با ظالمان خصوصاً رژیم غیرقانونی و نامشروع و کودک کش اسرائیل و آمریکای جنایتکار، و روز دفاع از فلسطین مظلوم است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: قدس نخستین قبله مسلمانان بوده است و در این سرزمین مقدس پیامبران الهی زندگی کرده اند و در آنجا دفن شده اند و این سرزمین، محل عروج و فرود پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در معراج بوده است. امیر مؤمنان(علیه السلام) فرموده اند: اربعه من قصور الجنه فی الدنیا: المسجد الحرام، و مسجدالرسول، و مسجد بیت المقدس و مسجد الکوفه.

وی در ادامه بیان نمود: علمای اسلام از جمله  آیت الله حکیم، آیت الله سید محمدهادی میلانی، آیت الله خوئی و امام خمینی (ره) از فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام دفاع نموده اند و رژیم صهیونیستی را ظالم و غاصب و غیر قانونی برشمرده اند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در 16 مرداد 1358 امام پیام مهمی صادر و جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان  روز قدس را اعلام نمودند و بر مواضع ضد صهیونیستی خود پای فشرده و از نامشروع بودن اسرائیل سخن گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین دادگر گفت: حمایت از مستضعفان ویژگی انقلاب اسلامی است و سرزمین فلسطین از یک تقدسی برخوردار است و در جمعه پیش رو به عنوان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همه ما دانشگاهیان دانشگاه فرهنگیان در راهپیمایی باشکوه روز قدس ملت روزه دار ایران اسلامی همراه و همگام با مردم با شرکت پر شور و باشکوه خود در این راهپیمایی، حداقلی ترین وظیفه خود را به عنوان یک مسلمان در اعتراض و مبارزه عملی نسبت به رژیم نامشروع و ظالم اسرائیل ابراز نموده و مراتب حمایت عملی خودمان را از ملت مظلوم فلسطین اعلام می داریم. چرا که مهم ترین تهدیدهای اسرائیل علیه کشورهای منطقه به ویژه ایران اسلامی عبارتست از: سیطره بر منطقه خاورمیانه و به قول خودشان از نیل تا فرات، تهدید هسته ای چون این رژیم غاصب و غده سرطانی جزو قدرت های هسته ای است که به هیچ قاعده ای ملتزم نیست، جنایات نظامی در زمینه کشتار فلسطینیان و قتل عام کوکان و زنان و تلاش برای گسترش سلطه اقتصادی.

لذا این راهپیمایی دفاع از امنیت ملی کشورمان نیز محسوب می شود و اسرائیل و آمریکای جنایتکار باید توطئه از نیل تا فرات را در خواب دیده و ان شاء الله این آرزو را به گور خواهند برد.

وی در پایان ضمن تبریک پیشاپیش عید بزرگ سعید فطر در اواخر هفته آینده گفت: این عید روز بازگشت به فطرت  و روز پیوند معنوی انسان با خدای خویش و روز تقویت وحدت امت اسلامی است.

 

 

 

 


نظرات کاربران