برگزاری همایش تجلیل از مدارس مجری کارورزی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی:

همایش تجلیل از مدارس مجری کارورزی دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان(با هدف تجلیل و تقدیر از مدیران، اساتید راهنما مدارس کارورزی) در سالن آمفی تئاتر برگزار شد.

در ابتدا مراسم دکتر میرزایی سرپرست پردیس امام محمد باقر(ع) ضمن خوش آمدگویی به کلیه مدیران و میهمانان و مدعوین، پیام تشکر و تقدیر دکتر صفرزاده سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی را قرائت نمود. همچنین ایشان در باب اهمیت کارورزی بیان کردند مدیران مدارس و اساتید راهنما به عنوان متولیان انتقال هنر کار عملی و تجربی در مدارس هستند و از نقش کلیه مدیران در دوره کارورزی دانشجو معلمان تشکر نمود.

در ادامه مراسم علی غلامی نماینده مدرسان کارورزی ضمن تشکر از زحمات مدیران مدارس و اساتید کارورزی در طی سال تحصیلی، دغدغه های اصلی حوزه کارورزی و فعالیت و اقداماتی که از مشاهدات ترم یک کارورزی تا مراحل اقدام پژوهی و روایت پژوهی باید انجام گیرد، را تشرح کردند. همچنین وی گفت اساتید، مدیران و معلمان راهنما کارورزی می توانند با راهنمایی لازم و نظارت صحیح بر علمکرد دانشجو معلمان، آنان را به یک شخصیت تاثیر گذار و فعال تبدیل کنند.

سپس بدخشان معاون آموزش ابتدایی و متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از همکاری دانشگاه فرهنگیان و دغدغه مدیران دانشگاه واهمیت دادن به حوزه کارورزی توسط مدیران مدارس تشکر نمود و از تشکیل کمیته کارورزی در مدرسه در سال آتی خبر داد. همچنین ایشان از مدیران خواهش کردند با عنایت به دغدغه و فعالیت های تابستانه، بحث کارورزی و برنامه ریزی های لازم را برای مهرماه از هم اکنون انجام و ساحت های فرهنگی را در مدارس جدی بگیرند. ایشان ابراز خرسندی نمود که امسال آسیب شناسی مدارس را توسط دانشو معلمان در دستور کار داشته اند.وی در پایان  صحبت هایشان به دو نکته در دانشگاه فرهنگیان و مدیران مدارس اشاره کرد و گفت دانشگاه فرهنگیان باید بهترین اساتید تخصصی حوزه کارورزی را برای دوره کارورزی انتخاب و مدیران مدرسه باید شرایط لازم برای حضور دانشجو معلمان  در شان و جایگاه آنان و انتقال تجربیات ارزشمند صاحب نظران و اساتید متخصص را فراهم نمایند.

سپس صبری نماینده مدیران مدارس دقایقی را تجربیات مدیران و دغدغه ها و چالش ها حوزه کارورزی را بازگو کردند، همچنین ایشان انتظارت مدیران در خصوص پوشش دانشجو معلمان، قوانین مدارس و تعامل دوطرفه بین دانشگاه و مدرسه را تشریح نمود.

در ادامه مراسم دکتر براتعلی منفردی معاون آموزشی و پژوهشی پردیس امام محمد باقر(ع) از تلاش های مدیران مدارس و مدیر گروه و تشکیل کمیته کارورزی استانی تشکر نمود و یک روز کارورزی را در مدارس بهترین روز دانشجو معلم عنوان کرد. دکتر منفردی در باب و اهمیت کارورزی گفت: کارورزی با رویکرد پژوهش روایی در دستور کار دانشگاه است و در میان مراحل اموزش معلم، دوره کارورزی یک از مهترین مراحل است که دانشجو معلم از مرحله نظری وارد مرحله عملی شده و آنان را به نقش معلمی آینده در مدرسه نزدیک تر می کند.

قرائت گزارش کارورزی دانشجو معلم پردیس امام محمد باقر(ع) توسط نوروزی و دانشجو معلم پردیس امام جعفر صادق توسط مهنانی، بخش کلیپ و برگزاری موسیقی محلی و صرف شام پایان بخش همایش تجلیل از مدیران کارورزی بود.

 

 


نظرات کاربران