دکتر محمدی مدیر امور پردیس های استان کرمانشاه در اولین جلسه ی هیئت اندیشه ورز اداره کل آموزش و پرورش استان:

ما نیز باید برای رسیدن به اقتصاد پویا و مستحکم تمام تلاش مان را به کار گیریم

اولین جلسه هیئت اندیشه ورز استان با حضور اعضا در اداره کل آموزش وپرورش استان برگزار شد.

در این نشست، دکترمجید محمدی، سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه در سخنانی ﺗﺄکید کرد: اقتصاد زیربنای تمام برنامه هاست و امنیت نیز از اقتصاد سرچشمه می گیرد. همانطور که رهبر فرزانه ی انقلاب در نامگذاری شعار سال ها و در جلسات و دیدار با افراد مختلف بر نقش اقتصاد تاکید ویژه دارند، ما نیز باید برای  رسیدن به اقتصاد پویا و مستحکم  تمام تلاش مان را به کار گیریم.

دکترمحمدی با اشاره به سخن شهید بهشتی گفت: خطری که ما را تهدید می کند، اقتصاد است؛ پس باید در بخش فرهنگ و فرهنگ سازی اقدامات لازم را انجام دهیم و سعی کنیم مقالات علمی مان به رفع نیازهای جامعه گره بخورند.

درادامه دکتر یزدان پناه، مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: بیانیه ی گام دوم انقلاب، برگ برنده ی نظام تعلیم و تربیت است که می تواند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است را در چارچوب برنامه ریزی شده به اهداف والای آن برساند.

وی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب بر سند تحول بینادین نشان از اهمیت آن است و توجه ویژه ی ایشان به جوانان بیانگر ضرورت نگاه هدفمند به این قشر اثرگذار جامعه می باشد که آینده سازان ایران اسلامی هستند و باید در نهاد آموزش و پرورش آماده ی پذیرش نقش های مختلف در آینده ی کشور شوند.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن تشریح منویات و مطالبات رهبر فرزانه ی انقلاب از فرهنگیان در گام دوم انقلاب و نیز تحقق شعار سال با عنوان رونق تولید، گفت: می توان برای نهادینه سازی گام دوم انقلاب دوره های ضمن خدمت برگزار کرد و از ظرفیت صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی جهت رسیدن به نتایج مطلوب بهره برد. همچنین بحث پوشش دانش آموزان در سال تحصیلی آینده می تواند گام مهمی در جهت رونق تولید باشد.

سپس، علی اصغر اله دانه، رییس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: آموزش و پرورش و به شکل ویژه معلمان و مدیران مدارس و نیز دانشگاه فرهنگیان نقش ویژه ای در فرهنگ سازی دارند و باید این فرهنگ را نهادینه کنیم که کیفیت کارها از کمیت آن ها بیشتر اهمیت دارد.

وی افزود: دو محور از محورهای هفت گانه ی بیانیه ی گام دوم که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کردند، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق است که در نظام تعلیم و تربیت کشور می توان برای دست یابی به آن برنامه ریزی و تلاش مضاعف کرد. بنابراین باید آسیب ها، تحدیدها و فرصت ها در آموزش و پرورش مشخص شوند و با برداشتن گام های اساسی درصدد رفع موانع و تقویت بن مایه های آموزشی و پرورشی نهاد تعلیم و تربیت باشیم.


نظرات کاربران