معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان در جمع دبیران کانون ها، تشکل ها و انجمن های علمی پردیس های همدان مطرح کرد:

برنامه های پژوهشی برای دانشجو معلمان در شش حوزه تدوین و برنامه ریزی شده است

پردیس های دانشگاه فرهنگیان همدان ساعات پایانی روز دوشنبه 98/3/27 میزبان دکتر علی باقر طاهری نیا معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان و همراهان ایشان بود.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در بدو ورود ایشان، جلسه ای با دبیران انجمن های علمی، کانون ها و تشکل های دانشجویی برنامه ریزی و تدارک دیده شد که این نشست صمیمی دو ساعت به طول انجامید و دانشجو معلمان به طرح پیشنهادات خود پرداختند.

دکتر علیرضا علی صوفی سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان همدان گزارشی از عملکرد کانون ها، تشکل ها و انجمن های علمی ارائه و عضویت هشتاد درصدی دانشجویان در این انجمن ها را نشان از پویایی و فعالیت مطلوب آنها برشمرد.

وی با تشکر از تلاش های انجام شده در حوزه معاونت پژوهش از قبل و در حال حاضر، حضور دکتر طاهری نیا در این معاونت را پرثمر خواند و گفت: نگاه اندام وار به تمام حوزه ها از جمله آموزش، فرهنگ، پژوهش و امور مالی و اداری لازمه تحقق اهداف بلند و عالیه در دانشگاه فرهنگیان است و در این امر پژوهش سلسله جنبان است و به دلایل عدیده ای دارای اهمیت است و می توان آن را نقطه عزیمت هر تحول علمی و فرهنگی دانست.

در ادامه این نشست دبیران انجمن ها، کانون ها و تشکل های دانشجویی پردیس شهید مقصودی و شهید باهنر همدان در سه بخش ارائه گزارش عملکرد، اهداف، نتایج حاصله و درخواست ها و پیشنهادات به ارائه سخن پرداختند.

دکتر آزادی مدیر کل نشر و اطلاع رسانی علمی دانشگاه فرهنگیان نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولین و دانشجویان پردیس های استان همدان، دانشگاه فرهنگیان را سرآمد همه ی دانشگاه های کشور خواند و با بیان تفسیری گفت: این دانشگاه شهروند ساز است.

تشویق دانشجو معلمان به انجام کارهای پژوهشی در کنار اساتید، توجه به کتاب و کتابخوانی و حرکت به سمت مهارتی شدن محتوای کتب موجود بخش دیگری از سخنان ایشان بود.

دکترعلی باقر طاهری نیا معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان نیز برگزاری اولین نشست با دانشجو معلمان را نشان از توجه سرپرست مدیریت امور پردیس های استان به دانشجویان دانست.

وی دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل خواند و یادآور شد: همواره باید این موضوع را تکرار کنیم و با هم به اشتراک بگذاریم تا ملکه ی ذهن ما شود.

دکتر طاهری نیا با بیان اینکه درست است دانشگاه فرهنگیان نوپاست اما به رسم دیرپاست و سابقه یکصدساله ی آن نشانی بر این مدعاست؛ افزود: جنس معلم باید بومی باشد و دغدغه متعلم داشته باشد و در اصل معلمی که با دانش آموز خود باور مشترک نداشته باشد و عرق معلمی نداشته باشد؛ قطعا نمی تواند معلم موفقی باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان محصول این دانشگاه را ماندگار توصیف کرد و گفت: خروجی این دانشگاه سی سال یا بعضا بیشتر خدمت می کند و در خدمت نظام تعلیم و تربیت است.

وی در تحلیلی مدیریت حوزه ی فرهنگ را در سه بخش دسته بندی کرد و افزود: به دلیل ذائقه مخاطبان باید در تولید مفاهیم فرهنگی نیز تنوع به خرج دهیم؛ کیفی سازی کنیم و همانند یک فروشگاه بزرگ عمل کنیم نه یک مغازه کوچک.

دکتر طاهری نیا تدوین شش برنامه شامل تاسیس مرکز رشد و کارآفرینی، تدوین آیین نامه سنجش دانش آموختگان و دانشجو معلمان، راه اندازی تجربه زیسته، جشنواره پویش، حمایت از برگزاری همایش ها، توجه به نشریات دانشجویی و برنامه پژاهنگ را از عمده فعالیت های حوزه معاونت پژوهش در بخش دانشجویی عنوان کرد و یادآور شد: در به اشتراک گذاشتن یافته های پژوهشی آزاد هستید و در بروی همه باز است.

وی فعالان کانون ها، تشکل ها و انجمن های مختلف را کارورزان دوره مدیریت خطاب کرد و گفت: معلم باید در همه ی ابعاد تبحر داشته باشد و این مهم در فعالیتهای این کانون ها در دوره دانشجویی تمرین و بعدا مورد استفاده قرار می گیرد.

پاسخ به سوالات و رفع ابهام دانشجویان نیز پایان بخش این نشست بود.


نظرات کاربران