چهارمین نشست کمیته علمی هشتمین همایش نقش دانشمندان ایرانی اسلامی در پیشبرد علوم تجربی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان بر اساس تفاهم نامه همکاری دانشگاه فرهنگیان و اتحادیه انجمن های علمی آموزشی معلمان فیزیک ایران، چهارمین جلسه کمیته علمی هشتمین همایش نقش دانشمندان ایرانی اسلامی در پیشبرد علوم تجربی با همکاری معاونت پژوهشی این دانشگاه تشکیل شد.

در این همایش که روز 13 تیر سال 1398 از 8 صبح الی 18 عصر در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار می شود، اساتید و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و معلمان رشته های فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی از مخاطبین این همایش هستند. در اغلب همایش ها و کنفرانس های این اتحادیه، اساتید و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان نقشی فعال دارند و اغلب همایش ها و کنفرانس های اتحادیه در پردیس های این دانشگاه برگزار می شود.
چهارمین نشست کمیته علمی هشتمین همایش نقش دانشمندان ایرانی اسلامی، روز سه شنبه 28خرداد نود و هشت از ساعت 10 الی 13  در محل دانشگاه فرهنگیان، دفتر اتحادیه انجمن های معلمان فیزیک ایران، با شرکت دکتر مهدیه بختیاری، استاد اسفندیار معتمدی، دکتر امیر اکباتانی،  استاد عبدالحسن بصیره(دبیر علمی همایش)، شاهرخ لقایی(عضو کمیته علمی و دبیر اجرایی همایش) برگزار شد.  دکتر بیات از اساتید دانشگاه فرهنگیان به نمایندگی از دانشگاه عضو کمیته علمی این دانشگاه هستند.

انجمن های علمی دانشگاه فرهنگیان ارتباط مستمری با دفتر اتحادیه انجمن های معلمان فیزیک ایران دارند به گونه ای که اکثر دانشجو معلمان انجمن های علمی فیزیک دانشگاه فرهنگیان پس از فراغت از تحصیل در این تشکل مردم نهاد ادامه فعالیت می دهند.

 اتحادیه انجمن های معلمان فیزیک ایران متشکل از 28 انجمن علمی آموزشی از 28 استان کشور است. هرساله دو نماینده از هر انجمن در یکی از استان های کشور گردهم آمده و تجربیات خود را در راستای رشد علمی آموزشی معلمان فیزیک کشور به اشتراک می گذارند و هر دو سال یکبار از طریق انتخابات یک شورای اجرایی متشکل از 7 عضو از میان نمایندگان استانها شکل می گیرد تا اهداف و برنامه های  اتحادیه را پیگیری کند. این اتحادیه هر ساله کنفرانس آموزش فیزیک، همایش نقش دانشمندان ایرانی اسلامی در پیشبرد علوم تجربی، همایش ملی مجازی دانش آموزی، جشنواره فیزیک، تولید نشریه خبری انجمن ها و .... را در دستور کار خود دارد.


نظرات کاربران