معاون دانشجویی دانشگاه در نشست آموزشی نگاهی نو به زندگی عنوان کرد:

تغییر عادت های اشتباه در زندگی نیاز به آموزش و مهارت دارد

نشست آموزشی نگاهی نو به زندگی ویژه توسعه فردی همکاران سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان با همت معاونت دانشجویی اداره کل مشاوره، بهداشت و سلامت 1398/3/27روز دوشنبه  با حضور همکاران دانشگاه و دکتر شاهین فرهنگ پرمخاطب ترین سخنران کشور برگزار شد.

در ابتدای نشست دکتر علی نژاد معاون دانشجویی دانشگاه  ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین دوره های موثر و مفید بیان کرد: استفاده درست از فرصت ها و تبدیل تهدیدها به فرصت های مطلوب، مهارتی خاص می طلبد.

وی بیان کرد: در زندگی امروزی، عادت های اشتباه زیادی وجود دارد که تبدیل به سبک زندگی شده است که تغییر آن نیاز به آموزش دارد.

دکتر علی نژاد تصریح کرد:  لازمه ی استفاده از فرصت ها این است که دیدگاه خود را نسبت به کار و شغل و زندگی تغییر دهید تا یکنواختی و بی انگیزگی مانع رسیدن به فرصت های طلایی و بهره مندی از آن نشود.

معاون دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه اولین و اساسی ترین سرمایه هر کس دوران عمر اوست و وقت، در حقیقت همان عمر انسانی است که لحظات و دقایق آن به صورت های مختلف سپری می شود افزود: آدمی که بر اساس هر چه پیش می آید وقت می گذراند ، تصور مبهم و گنگی از هدفش در ذهن دارد و حتی ممکن است کاملاً هدفش را گم کند. ولی  انسان موفق جنبه های مختلفی ازراه های رسیدن به هدف رادر نظرمی گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای تربیت دانش آموز  شاد و خلاق نیازی به ثبت نام در انوع کلاس های خلاقیت و کلاس های مهارتی متفاوت نیست، اگرچه بسیار کمک کننده است اما وظیفه اصلی بر دوش خانواده است.

وی ادامه داد: آیا خانواده ها از فرزندان خود می پرسند هدفشان در زندگی چیست؟ و یا چه کارهایی برای رسیدن به اهدافشان باید انجام دهند؟ چگونه درست زندگی کنند و از زندگی لذت ببرند؟ چگونه در زندگی حل مسئله کنند؟.

دکتر علی نژاد افزود: برخی از خانواده ها تلاش می کنند از کودکشان نابغه بسازند و یا انتظار رفتار خارق العاده ای از کودک دارند، در حالی که تربیت صحیح و خلاق بودن در نهاد خانواده و با تعامل اعضا شکل می گیرد. 

وی عنوان کرد: خلاقیت می تواند شامل یک رفتار خیلی کوچک اما جذاب و جدید باشد.

دکتر علی نژاد ادامه داد: یکی از اهداف کلی که خانواده ها  باید برای فرزندان مشخص کنند، مهارت برقراری ارتباط با دیگران و اجتماعی شدن است. اجتماعی شدن یعنی اینکه فرزندتان بتواند شهروند خوبی باشد، با دیگران سازگاری داشته باشد و یک رابطه صمیمی و مطمئن با دیگران برقرار کند که در مرحله اول،  ایجاد رابطه ای فعالانه بین خانواده  و فرزندان مد نظر است.

وی ادامه داد: باید زمان هایی را به تفکر، مهارت آموزی و شادی اختصاص داد و برای زندگی هدفمند  باید از منابع محدود خود حداکثر استفاده را کرد.


نظرات کاربران