دکتر محبی نیا نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

ضرورت اصلاح بودجه و اعتبارات پایدار، قابل پرداخت و مناسب برای دانشگاه فرهنگیان

دکتر جهانبخش محبی نیا نماینده مجلس شورای اسلامی، در بیست و یکمین اجلاس مدیران و روسای دانشگاه فرهنگیان که از صبح سه شنبه هجدهم تیر ماه ۹۸ در پردیس زینبیه تهران در حال برگزاری است؛ اظهار داشت: اگر کشور به یک بالندگی، بلوغ و رشد متعالی برسد، منزلت معلم در اجتماع افزایش خواهد یافت .
وی  با اشاره به برگزاری اجلاس مدیران دانشگاه فرهنگیان، این نشست را دارای اثرات، فواید زیاد و موثر دانست و افزود: در انقلاب اسلامی انسان های بزرگ به عنوان معلم های ارزنده ای نقش ایفا کرده اند که حتی برای نسل های بعد از خود نیز راهنما و الگو قرار گرفتند.

دکتر محبی نیا جامعه ایران را در حال گذر برشمرد و افزود: جامعه ای که هزاران سال با شکوه، هنر و جبروت به آزادگی رسیده برای ثبات نیاز به زبان دارد.
 سرپرست اسبق دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه جنس معلم از نبوت است، تصریح کرد: آموزش مسائل اجتماعی، سیاست، تجارت، اخلاق و اقتصاد را اگر به آموزش پرورش بسپاریم ضرر و زیان نکرده ایم و جامعه ای بر مبنای حیات طیبه ساخته ایم.
 نماینده مجلس شورای اسلامی دانشگاه فرهنگیان را پیشانی و راس تمام دانشگاه های کشور دانست و افزود: دانشگاه فرهنگیان بدون تربیت معلم دانشگاه نیست و برای تربیت معلم  توقف جایز نیست. 
 وی افزود: باید نیازهای آموزشی و فرهنگی جامعه، بلکه تمدن ایرانی که شامل کشورهایی همچون افغانستان، عراق، تاجیکستان و کشورهای مسلمان است را دانشگاه فرهنگیان تامین کند. 
دکتر محبی نیا به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این سند مورد تایید و تاکید رهبر معظم انقلاب است و باید جدی گرفته شود.

وی دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان را انسانی، زحمتکش، پرتوان، مومن با مسئولیت و رسالت سنگین که دانشگاه فرهنگیان را ارتقا داده است، برشمرد و افزود: این دانشگاه نیازمند حمایت مجلس و دولت است و من شاهدم در مجلس برخی نمایندگان عاشقانه به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان کمک می کنند.
 نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اصلاح بودجه و اعتبارات دانشگاه فرهنگیان افزود: باید در اولین فرصت منابع اعتباری پایدار، قابل پرداخت و مناسب برای این دانشگاه تعریف شود؛ بافت های پردیس ها و مراکز، آزمایشگاه ها و خوابگاه ها بازسازی و بهسازی شود.
 دکتر محبی نیا با اشاره به اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش، اقدامات پژوهشی و ارتقاء نیروهای اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش را از وظایف دانشگاه فرهنگیان برشمرد.


نظرات کاربران