دکتر حاج بابایی نماینده مجلس :

دانشگاه فرهنگیان مهمترین موضوع ما در بحث سند تحول است

دکتر حاجی بابایی نماینده مجلس در بیست و یکمین اجلاس سراسری مدیریتهای امور پردیس ها و مراکز تابعه و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پیشوا گفت دانشگاه فرهنگیان مهمترین موضوع بحث ما در سند تحول بوده است و موقعی که اینجانب به عنوان مسئول وزارت آموزش و پرورش در فعالیت بودم ،کسانی که در حال پژوهش در موضوع سند بودند  اما نگاه مثبتی به بحث دانشگاه فرهنگیان نداشتند بنابراین تمام ظرفیت آموزش و پرورش را برای سند تحول به کار گرفتیم و در طول ۲۴ ماه تمامی پژوهش های لازم را در این حوزه انجام دادیم. و از آنجایی که پژوهش های سابق برای این اعتقادی به موضوع دانشگاه فرهنگیان نداشته اند ما توانستیم در آن ۲۴ ماه ۵۰ درصد پژوهش های قبل را تغییر دهیم. در سند تحول آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ مدرسه به عنوان ویترین آموزش و پرورش دیده می شود.
رییس فراکسیون ولایی مجلس گفت:مجموعه سند تحول بنیادین تمامی موضوعات اعم از دانشگاه فرهنگیان مدرسه معلم کتب درسی معلم و تمام زیرساخت های آن را به صورت بسیار دقیق و پیچیده ترکیب کرده است و در ۶ ساحت پیگیری و برنامه ریزی می کند.این موضوع پس از نهایی شدن  سند تحول ۲۰ درصد آن در زمان تصدی اینجانب به منصه ظهور رسید و در همین زمان اساتید تعلیم و تربیت دور هم آمده و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را نوشتند.
حاجی بابایی افزود بر مبنای همین اسناد بالادستی ما اینگونه موضوع ماده ۲۸ را قبول نداریم همچنین در موضوع رتبه بندی معلمان نیز دانشگاه فرهنگیان باید محور باشد با توجه به سند تحول.
در این نظام جدید هدف ما باز مهندسی نیروی انسانی است که در قسمت های مختلف بدنه آموزش و پرورش جانمایی شده باشد که هر کدام از این نیروی انسانی به هر کدام مقطع تحصیلی مشغول به کار باشد.
وی گفت متاسفانه از سال ۹۱ به بعد تا یکی دو سال گذشته سعی شد تا این دانشگاه حذف شود. در این زمان سعی کردند با از بین بردن مولفه های مختلف همچون از بین بردن انگیزه های معلمان و اساتید این دانشگاه را تضعیف کنند. و اگر جلوی این رویه گرفته نمی شد هم اکنون با بحران بسیار جدی روبه رو بودیم

وی  افزود اگر می خواهیم آموزش و پرورش ما درست شود باید به این دانشگاه توجه کرد در همه ابعاد آن و مجرای ورود معلم ،تنها و تنها از مسیر دانشگاه فرهنگیان باشد.

حاجی بابایی گفت باید دانشجوی خود را افزایش بدهیم زیرا در چند سال آینده با بحران با شرایط بسیار اضطراری کمبود معلم در پایه های مختلف مواجه خواهیم بود البته باید همزمان به کیفیت نیز پرداخت ،همانگونه که رهبر معظم انقلاب به درستی به آن اشاره کردند.

حاجی بابایی اضافه کرد  به واقع نیاز به آموزش و پرورش   جذب نیروی معلم برای آینده است که باید  به آن سمت حرکت کنید و ما نیز در مجلس با تمام ظرفیت از آن حمایت خواهیم کرد.


نظرات کاربران