دیدار اعضای هیئت رئیسه و مدیران استانی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با مرجع تقلید جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی

آیت الله العظمی علوی گرگانی:

منّیت داشتن و خودبینی انسان را در هر درجه و اعتباری که باشد به انحراف می کشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های استان قم، آیت الله العظمی علوی گرگانی شامگاه چهارشنبه 98/04/19 در دیدار هئیت رئیسه و مدیران استانی دانشگاه فرهنگیان  سراسر کشور اظهارداشتند: کسوت معلمی، رسالت خطیر و مهمی می باشد که به شغل انبیا الهی تشیبه شده است.

این مرجع تقلید جهان تشیع افزودند: معلمی و فرضیه مهم تعلیم و تربیت از ذات اقدس احدیت گرفته شده است بطوری که خداوند متعال می فرماید؛« و ما آدم را تعلیم دادیم»، پس نشان می دهد که تعلیم و تربیت ذات حضرت حق است و این رسالتی که شما برعهده دارید، عنایتی از سوی باریتعالی است.

معظم له ادامه دادند: امروز دو نعمت بزرگ الهی شامل حال شما شده است؛ یکی نعمت وجودی خودتان و دیگری رسالت مهم تعلیم و تربیتی که برعهده دارید. رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) در برابر هدایت و تربیت مردم هرگز مزدی نگرفتند و این نشان از جایگاه و مقام معلم دارد.

آیت الله علوی گرگانی بیان کردند: انبیا و ائمه (ع) بر ما منّت گذاشتند که هدایت و سروری ما را پذیرفتند، ما نیز وظیفه داریم بر اساس سیره علمی و عملی ایشان گامبرداریم ،تواضع داشته و از خودبینی پرهیز کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کردند: معلمان باید به گونه ای موضوع تعلیم و تربیت را ابتدا در کردار و سپس در گفتار خود نهادینه کنند که در تربیت نسل جوان و نوجوان باقیات و صالحاتی برای خود رقم بزنند.

ایشان تأکید کرد: باید مراقب هواس نفس بود و خود را گُم نکرد.

در ابتدا نیز دکتر خنیفر رییس دانشگاه گزارشی از وضعیت و چشم انداز پیش روی دانشگاه را بیان نمود.


نظرات کاربران