پیام دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان کشور به مناسبت تمهید و آمادگی مجموعه دانشگاه برای جذب و پذیرش بیش از ۴۵ هزار دانشجومعلم و مهارت ورز

بسم الله الرحمن الرحیم

مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا ۚ إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُه(آیه ۱۰ سوره فاطر)
هر که طالب عزت است (بداند که همانا در ملک وجود) تمام عزت خاص خدا (و خداپرستان) است. کلمه نیکو (ی توحید و روح پاک آسمانی) به سوی خدا بالا رود و عمل نیک خالص آن را بالا برد. 


همکاران و سروران و اساتید فرهیخته و مدیران ارجمند و روسای محترم پردیس ها و مراکز و کارکنان ارجمند دانشگاه  شریف فرهنگیان
 اکنون که با گذشت یک سال تحصیلی دیگر با فراز و نشیب های آن و با همکاری و همدلی شما عزیزان و مساعدت های امید بخش بیرونی، همچون مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان امور اداری و استخدامی و... که با عزمی راسخ و نگاهی عمیق تر از پیش به مجموعه دانشگاه شریف فرهنگیان در سالی که گذشت  نگریسته و به آن در سطوح ملی  و بادرایت رهبرمعظم انقلاب (دام عزه الشریف) پرداخته شد؛ با نگاهی برکارنامه عملکرد جهادی شما همکاران محترم که با وجود همه کمبودها در امر آموزش دانشجومعلمان با تمام توان به تلاش پرداخته اید، لازم است از این سعی و تلاش شما تشکر بعمل آورده و بابت  نعمت خدمت، در کنار شما همکاران محترم در این مسیر پر افتخار تربیت معلم شایسته وبا کفایت ودر طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سجده شکر بجای آوریم.


همکاران و هماوندان محترم
 امروز هیچ کس نمی تواند منکر شود که دانشگاه  در حال عبور و گذار به سمت یک مرحله ی تازه است؛ این موضوع به  گواه فعالیت های مختلف در بخش های گوناگون آن قابل مشاهده است. از سوی دیگر و در افقی بالاتر کشور ما در حال تحول و رشد است و دانشگاه فرهنگیان در این میان جایگاه ویژه ای دارد. که مورد عنایت قاطبه ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما در این مهم در صددیم تا تربیت معلم جایگاه ویژه ای خود را به منصه ظهور برساند. این جایگاه ویژه ناشی از چیست؟ رهبر فرزانه انقلاب دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل آموزش وپرورش قلمداد کرده است، تلاش های اخیر همه ی بخش ها در داخل و خارج از بدنه دولت با توجه به اینکه این دانشگاه یک دانشگاه ماموریت گرا برای نظام تعلیم و تربیت کشور است، حکایت از توجه ویژه به این دانشگاه فاخر و شریف است. حتی نگاه منتقدان دلسوز رسانه ای نیز از این قاعده مستثنی نیست.
با توجه به شرایط حساس کنونی کشور، همه ما  مسئولیت سنگینی برعهده داریم؛ و اقدام و عمل ما در کنار ملت ایران در این برهه ی بسیار مهم و حساس تاریخی است. بنا بر نظر رهبر بزرگوار انقلاب که دانشگاه را از عناصر رتبه ی اول و صف اول برای تأثیرگذاری در این تحولات، برشمرده اند، بیگمان دانشگاه فرهنگیان نقشی ممتاز و برجسته از سایر دانشگاه ها دارد که شما خود به خوبی به  نقش آن آگاهی دارید. 
حال در گام دوم انقلاب باتوان بیش از پیش، برای گام بلندی دیگر آماده می شویم. جذب بیش از ۴۵ هزار دانشجو معلم از طریق آزمون سراسری و مهارت ورز در سال 98 گام مهمی در تحقق اهداف بلند نظام انقلاب اسلامی خواهد داشت. در این میان وجود روحیه جهادی و عزم جدی برای کار همه جانبه در عرصه های مختلف این فرایند علمی بزرگ و بی نظیر در کنار توسعه فرهنگ معنویت و اخلاق در میان این قشر موثر، مورد نظر است. همچنین می بایست محیط تعاملی دانشگاه در داخل و خارج از آن تقویت و توسعه یابد تا دانشگاه در ابعاد گوناگون در جامعه حضوری موثر و معنا دار داشته باشد و این مهم جز با حضور یکایک عناصر دانشگاه فرهنگیان میسر نخواهد شد. ان شاء الله در این شاهراه نورانی، قلب مقدس حضرت ولی عصر (عج) از همه ما راضی و قدر شناس زحمات امام راحل ومقام عظمای ولایت و شهدای عظیم الشان مان باشیم.
در پایان از خداوند منان تندرستی توام با موفقیت روزافزون شما عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم .

 

والسلام 
حسین خنیفر 
رییس دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور


نظرات کاربران