سرفصل های آزمون اصلح تابستان ۹۸ /آزمون کتبی اصلح اول شهریور برگزار می شود/این آزمون نمره منفی ندارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان به نقل از میزان، رضا کچوئیان، معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پاسخ به اعتراض مهارت آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان مبنی بر عدم اعلام سرفصل برای آزمون اصلح تابستان ۹۸ اظهار کرد: سرفصل دوره یکساله مهارت آموزی (موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان)، هفتم آبان ماه سال گذشته و قبل از شروع دوره از طریق ریاست محترم و معاونت آموزشی دانشگاه به پردیس های مجری دوره ابلاغ شده است.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان افزود: مرکز سنجش دانشگاه نیز سرفصل ها را در اولین اطلاعیه این مرکز که در تاریخ دوم اسفند ماه ۹۷ در سایت مرکز سنجش، معاونت نظارت و پورتال دانشگاه درج شده است، پیوست نموده و مجددا در اختیار مهارت آموزان قرار داده ایم. در اطلاعیه مذکور تصریح شده است مهارت آموزان لازم است تمام سرفصل و دانش ها و مهارت های مندرج در آن را مورد دقت قرار دهند. سوالات آزمون هم بر اساس سرفصل اعلامی تدوین شده است. این اطلاعیه از طریق آدرس https://cfu.ac.ir/fa/۱۳۱۷۴۴ قابل دریافت است.

معاون دانشگاه در ادامه اضافه کرد: از آنجا که مؤلفه کتبی اصلح در قالب دو آزمون کتبی عملکردی و کتبی چندگزینه ای اجرا می شود، طی اطلاعیه اخیر این مرکز، موقعیت های کلی پیشنهادی برای آزمون عملکردی منتشر شده است تا مهارت آموزان بتوانند برای ملاک های ارزیابی مورد نظر در تصحیح این آزمون، آمادگی لازم را به دست آورند. همچنین مفاد آزمون چندگزینه ای نیز که از سر فصل ها استخراج شده است طی برنامه زمانی این مرکز منتشر می شود. اطلاعیه مذکور نیز از طریق لینک https://cfu.ac.ir/fa/۱۴۵۸۳۱ قابل دریافت است.

کچوئیان افزود: اولین اطلاع رسانی درباره اصلح ورودی ۹۷ نیز در ابتدای دوره مهارت آموزی و در تاریخ چهارم دی ماه سال ۱۳۹۷ در پرتال رسمی دانشگاه و خبرگزاری های متعدد درج شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که سرفصل های آزمون اصلح برای مهارت آموزان ورودی ۹۶ با ورودی ۹۷ متفاوت است یا خیر اظهار کرد: برخی دروس در سرفصل های مربوط به ورودی ۹۶ و ۹۷ یکسان است و بعضی از سرفصل ها متفاوت هستند که از هر ورودی متناسب با سرفصل های خودشان سوالات مطرح می شود.

کچوئیان گفت: طبق مصوبات دانشگاه، مقرر شد دو بخش مؤلفه کتبی آزمون، شامل آزمون های چندگزینه ای و عملکردی، به صورت مجموعا یک نمره کل محاسبه شده و چنانچه مهارت آموزان از مجموع ۴۵۰ امتیاز این مؤلفه حد نصاب ۶۵ درصد معادل ۲۹۲.۵ امتیاز را در آزمون کسب نمایند، در این مؤلفه قبول محسوب خواهند شد. بدین ترتیب ارزشیابی جامع این دوره شامل سه مؤلفه کتبی، فرهنگی و تدریس عملی است که در هریک از این مؤلفه ها کسب نصاب ۶۵ درصد با رعایت سایر مقررات آموزشی، شرط کسب گواهی گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد مهارت آموزان با تلاش لازم در فرصت باقیمانده، در این آزمون که در تاریخ اول شهریور ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد و نمره منفی هم در آن محاسبه نمی شود، موفقیت لازم را کسب کنند.


نظرات کاربران