بررسی آسیب های برنامه های فرهنگی و اجتماعی مهارت آموزان ماده 28 با هدف کیفیت بخشی
اولین جلسه نقد و بررسی برنامه های فرهنگی و اجتماعی ویژه مهارت آموزان ماده 28 با حضور معاونت و کارشناسان حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و نماینده فن آوری اطلاعات دانشگاه در دفتر معاونت فرهنگی برگزار شد. در این جلسه دکتر محمدی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای کمیته برگزاری حوزه فرهنگ ماده 28 رویکرد این معاونت را تربیت معلم مهارتی است که معلم مهارتی در قالب کارگاههای عملی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی محقق می شود.سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی با اشاره به استقبال مهارت آموزان از کارگاه هایی مانند هلال احمر، شیوه برگزاری اردوهای دانش آموزی، آسیب های اجتماعی، روخوانی قرآن، خوشنویسی، فن بیان ادامه داد که نام مهارت آموزی برای دانشجویان ماده 28 نشان می دهد که رویکرد آموزشی باید در قالب کارگاه های آموزشی باشد، که این مهم راهبرد اساسی در تربیت معلم دینی و ارزشی است. در ادامه اعضای حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در خصوص شیوه آمادگی برای برگزاری آزمون ماده 28 در حوزه فرهنگ پیشنهادهایی برای اصلاح روند فعلی ارائه دادند که به شرح ذیل ارائه شده است:
1- اهتمام بیشتر به برگزاری کارگاه های آموزشی به جای آموزش های تئوری برای مهارت آموزان
2-پیش بینی سازو کار های لازم برای اجرای کارگاه ها در حوزه معاونت آموزشی و سامانه گلستان
3- پیش بینی اعتبارات و امکانات لازم برای اجرای دوره های کارگاهی، ویژه مهارت آموزان در حوزه فرهنگی و اجتماعی