Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان:

نقش اساسی معلم در حفظ جایگاه و معرفی خود به جامعه ضروری است

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، نقش اساسی معلم در حفظ جایگاه و معرفی خود به جامعه را ضروری دانست و با اعلام خودیابی به عنوان عالی ترین نوع نیاز انسان در اجتماع تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، کچوئیان، در نخستین دوره آموزش خودآگاهی، در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان، در سالن اجتماعات شهید باهنر این دانشگاه، تصحیح ادراک را نتیجه خودآگاهی دانست و گفت: شناخت و درک صحیح از خود، تعامل درست و شایسته با جامعه پیرامونی را به همراه دارد.

کچوئیان، معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، ایجاد حس خوب در اطرافیان را از جمله ویژگی های شخصیتی افراد فرمند برشمرد و گفت: این افراد به واسطه درک درست از خود، و به سبب داشتن برخی ویژگی ها الگوی دیگران محسوب می شوند و حتی می توانند برای آنها الهام بخش هم باشند.

وی، همچنین این افراد را برخوردار از قدرتی دانست که به راحتی می توانند جمعیت زیادی را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را به سمت و سوی خود جذب کنند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان،  منابع انسانی را مهم ترین دارایی یک سازمان معرفی کرد و افزود:  دستیابی به یکپارچگی، علاوه بر تلاش مستمر نیازمند تعامل مثبت و سازنده عوامل انسانی با یک دیگر است. بنابراین ضروری است تمام اعضاء سازمان با برخورداری از حسی مشترک از مقصود مشترک، با تعامل و روابط مطلوب انسانی با یک دیگر کار کنند.

این مقام مسئول، با تاکید بر نقش اساسی معلم در حفظ جایگاه و معرفی خود به جامعه از خودیابی به عنوان عالی ترین نوع نیاز انسان در اجتماع سخن گفت و افزود: انسان باید بتواند آن چه که می تواند بشود، بشود. چرا که در این صورت شاهد خودشکوفایی، خودآگاهی و خودیابی فرد خواهیم بود.

کچوئیان، روابط سازمانی را مبتنی بر سلسله مراتب اداری ذکر و با متفاوت برشمردن نوع ارتباطات سازمانی با دیگر روابط اجتماعی افزود: رفتار و عملکرد سازمانی هر شخص، گویا و معرف شخصیت وی است. بسیار به جا و شایسته است در مورد نوع کارهای انجام شده خود در سازمان از اطرافیان خود جویا شویم و بازخوردی از رفتار سازمانی خود دریافت نماییم.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، منتقد بودن و انتقادپذیر بودن را از جمله ویژگی های برجسته کارمند اعلام کرد و گفت: دریافت بازخورد و خودگشودگی دو عامل مهم در تصحیح ادراک است. با دریافت عیب و ایراد خود از اطرافیان، قطعا شاهد اصلاح و بهبود رفتار و عملکرد خود خواهیم بود. بنابراین ضروری است، با تاب آوری و بالا بردن آستانه تحمل خود، پذیرای انتقادهای سازنده باشیم.

کچوئیان، با تاکید بر عمل برابر با دانسته های خود، از دانش، مهارت و نگرش به عنوان اضلاع مثلث شایستگی یاد کرد و ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی حاکمیتی، برنامه محور، تربیت محور و استراتژیکی ترین دانشگاه کشور است. بنابراین صداقت، شفافیت، خودآگاهی، اعتماد به نفس، و انتقادپذیر بودن از جمله عوامل موثر در بالندگی و استمرار این بالندگی است.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در پایان، برخورداری از شخصیت رشد یافته، برانگیخته، قوی و توانمند را اثرگذار در نوع ارتباطات انسانی دانست و گفت: مبنای روابط مـا ارزش هایی چون دانش افزایی، خیرخواهی، خدمت رسانی، سود و احترام متقابل، شادابی و نشاط، گسترش اخلاق و سرانجام عبودیت و بندگی خدا در راستای تحقق اهداف و حداکثر سود و لذت برای خویش و اطرافیان است.