مراسم تکریم و معارفه معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

در مراسمی با حضور رییس دانشگاه فرهنگیان و اعضای هیات رییسه، ضمن تکریم از تلاش ها و زحمات دکتر علی نژاد معاون پیشین در دوران خدمت خود در این سمت،  دکتر پرویز انصاری به عنوان معاون جدید معرفی شد.

 دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، با بیان مطلبی درخصوص اهمیت مدیریت و مسئولیت پذیری،گفت:  برای لذت بردن از تمام زندگی باید علاقه مند کار و حرفه باشیم و خود را با دیگران مقایسه نکنیم، چه زیباست که همگی قدرشناس کار و زحمات یکدیگر باشیم.

وی  معلمی را حرفه ای ارزشمند  برشمرد که پایانی ندارد و خاطر نشان کرد: معلم بازنشسته، خردمند جامعه است و بازنشستگی ایشان دوران به بار نشینی او است.

رییس دانشگاه فرهنگیان سلب مسئولیت، سرزنش دیگران و انتقال مسئولیت به دیگری را از خطراتی دانست که جوامع را تهدید می کند و اظهار کرد: اگر هر کس پای مسئولیت خود بیاستد کشور سامان می یابد.

وی با بیان اینکه مدیریت، کار با دست خالی و غلبه بر محدودیت ها است، بر طراحی رژیم اندازه گیری عملکرد، حرکت در ادامه فعالیت های پیشین، هماهنگ و تیمی عمل کردن برای داشتن مدیریت مطلوب تاکید کرد.

دکتر خنیفر در ادامه به ده مولفه که در فضای آموزشی با آن مواجه هستیم و باید خود را برای ان آماده کنیم اشاره کرد.

کوچ مجازی دانش آموزان به سیارات اطلاعاتی، تبدیل دانش آموزان از گیرندگان آموزشی به چریک های آموزشی، ظهور رقبای جدید در تعلیم و تربیت، آغاز دوران رقبای موریانه ای آموزش، تغییرات لحظه ای، ظهور سازمان های شیشه ای، آموزش شناور، مرگ زودرس تکنولوژی و دنیای حبابی از جمله مواردی بود که رییس دانشگاه فرهنگیان بر امادگی برای مواجه با آن در نظام آموزشی تاکید کرد.

دکترعلی نژاد معاون پیشین دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در سخنانی با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی بسیار مهم و استراتژیک برشمرد و بر  ضرورت اهتمام تمام همکاران در این دانشگاه برای اعتلای آن تاکید کرد.

 وی با بیان اینکه موفقیت های به دست آمده در معاونت دانشجویی حاصل کار همکاران این معاونت در سراسر کشور است از تلاش های صادقانه و خالصانه آنان قدردانی کرد.

 در ادامه دکتر انصاری راد سرپرست جدید دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر لزوم هماهنگی معاونت دانشجویی با دیگر معاونت ها در فعالیت های پیش روی خاطر نشان کرد: برای ایفای نقش موثر در حوزه دانشجویی نیازمند همراهی و همکاری دیگر حوزه ها به ویژه معاونت فرهنگی  هستیم تا با برنامه ریزی مناسب بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

 وی راهبرد اصلی این معاونت را کسب رضایتمندی دانشجویان و ایجاد امید در میان آنان عنوان و اظهار کرد: همچنین رسیدگی به سراهای دانشجویی و اهتمام ویژه به مسائل بهداشت، اسکان و مشاوره دانشجویان از دیگر برنامه ها است.

دکتر انصاری راد، همچنین بر مشورت، استفاده از خرد جمعی در اقدامات و تاکید بر اصل تعامل با همکاران داخل سازمان و استان ها را  از دیگر راهبرد ها عنوان کرد.

وی در پایان از تلاش های همکاران دانشگاه فرهنگیان استان تهران در پیش برد اهداف قدردانی و بر لزوم حمایت از استان ها با توجه به افزایش پذیرش دانشجویان اشاره کرد.

 در پایان ضمن  تقدیر از زحمات دکتر علی نژاد معاون پیشین، ابلاغ دکتر پرویز انصاری راد به عنوان معاون جدید دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به ایشان اهداء شد.

 

 

 


نظرات کاربران