در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان برگزار گردید:

دومین همایش تخصصی عوامل مصاحبه؛ داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان

با همکاری دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان دومین همایش تخصصی مصاحبه گران متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان  با اجرای پنل های تخصصی و اجرای مصاحبه عملی  در مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان برگزار گردید.

 

مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در این همایش عنوان کرد:

مهم ترین بخش مصاحبه توجه به ابعاد ارزشی است

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان؛دکتر شهرام عروف زاد در این همایش ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از تشکیل همایش بیان داشت:تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه فرهنگیان از نظر کمی رو به افزایش است،قطعا تلاش، دقت و ظرافت های در جهت افزایش کیفیت ورودی ها به دانشگاه و عرصه معلمی نزد باید  مورد توجه قرا بگیرد؛ دراین خصوص هماهنگی خوبی مابین دانشگاه و آموزش و پرورش برقرار گردیده است، که برگزاری این همایش و حضور شما نیز جزئی از آن امور می باشد.

وی افزود:تمام تلاش و کوشش دانشگاه و اداره کل آموزش و پرورش  این است که بهترین افراد در بین  متقاضیان ورود به عرصه تعلیم و تربیت گزینش و انتخاب شوند. به حمد الله رتبه های خوب و برتر کنکور  متقاضی ورود به دانشگاه فرهنگیان و شغل شریف معلمی هستند و این مورد یک  فرصت ویژه برای متولیان آموزش و پرورش می باشد.

مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان مطرح کرد: مهم ترین بخش مصاحبه ابعاد ارزشی است، ارزش هایی که مورد توجه نظام تعلیم و تربیت باید در مصاحبه مدنظر مصاحبه گران باشد؛ عدول از ارزش ها موجبات انحراف در گزینش افراد واجد شرایط را رقم می زند.

دکتر شهرام عروف زاد اظهار داشت:مصاحبه گران باید شایستگی های معلمی، منش و شخصیت معلمی را در نظر بگیرند؛ فرد متقاضی قطعا  باید تفکر مثبت نسبت به شغل معلمی داشته باشد.عشق و علاقه به معلمی باید بر پایه ارزش های استوار باشد هرجا فرد از ارزش ها جدا شود معلم موفقی نیست.

ریاست دانشگاه فرهنگیان در پایان بیان داشت: روند مصاحبه امری مهم و بنیادین است و شخص مصاحبه گر رسالت و وظیفه دشواری برعهده دارد،این نوع همایش ها موجب هم افزایی، دانش افزایی و اشتراک گذاری تجارب در خصوص روند مصاحبه می شود تا مصاحبه شرایط مطلوبی داشته باشد و در نتیجه منجر به ورود افراد شایسته در نظام تعلیم و تربیت شود.

 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این نشست مطرح کرد:

رسالت عظیمی بر دوش مصاحبه گران است

 

غلامحسین سخایی باتأکید بر اهمیت فرآیند مصاحبه اظهار داشت:از بهمن ماه سال قبل  بازنگری، آسیب شناسی و برنامه ریزی برای مصاحبه داوطلبان  سال 1398 شروع شده است و جلسات زیادی با تیم های متخصص و با تجربه  مصاحبه گر داشته ایم، تجارب و نظرات آن ها اخذ و تحلیل گردیده است.

وی افزود:تیم های که در دومین همایش مصاحبه گران شرکت کرده اند، ان شا الله از 4 شهریور به مدت ده روز مصاحبه  متقاضیان ورود به دانشگاه را بر عهده خواهد گرفت.رسالت بالایی بر دوش شما به عنوان مصاحبه گر است، زیرا با مصاحبه و تأیید شما نسلی  وارد آموزش و پرورش می شود که خود مربی نسل آینده می شود بنابراین تضمین وضعیت نسل آینده به مصاحبه شما وابسته است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: رسالت سنگینی بر عهده شماست،کسانی را مورد ارزیابی و داوری قرار می دهید که سی سال  در تعلیم و تربیت کشور نقش آفرین هستند و آن ها رسالت تربیت دانش آموزان را دارند؛ قطعا واجب است  با دقت، سواد بالا و تجربه کافی اقدام به مصاحبه کنید تا خطای انسانی کاهش یابد.

سخایی عنوان کرد: مصاحبه درگاه ورودی به آموزش و پرورش است به همین جهت مهم و راهبری است  و نیاز به برنامه ریزی مدون داردآموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان  باید در قسمت ورودی سرمایه گذاری کند و با  دقت و همت بالا وقت بیشتری را در این حوزه صرف نماید.

وی در پایان اعلام کرد:بعد از روند  مصاحبه سال جاری  مجدد آسیب شناسی صورت می گیرد و ابعاد گوناگون آن بررسی می شوند، برای اینکه در این عرصه نیازمند یک تیم قدرتمندی هستیم. به دنبال جذب بهترین نیروها هستیم پس وظیفه مصاحبه گران بسیار دشوار است، زیرا مصاحبه گر در زمان کم صلاحیت فرد را تأیید یا ردمی کند.تغییرات اساسی در روند مصاحبه سال جاری  در نظر گرفته ایم که این شرایط بر کیفیت کار اضافه می کند.


مطالب مرتبط

بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان برگزار می کند:

همایش منطقه ای مسائل تربیتی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پسا کرونا
بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان برگزار می کند: همایش منطقه ای مسائل تربیتی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پسا کرونا

همایش منطقه ای مسائل تربیتی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان در پسا کرونا توسط بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان و با همکاری بسیج اساتید فرهنگیان استان های فارس، یزد، سمنان، خراسان جنوبی، قم، مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد برگزار می شود.

|

یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به صورت مجازی برگزار شد
یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به صورت مجازی برگزار شد

یازدهمین کنفرانس آموزش شیمی انجمن شیمی ایران با شعار مسئولیت پذیری و وجدان کاری ضامن تحول در آموزش شیمی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان اصفهان با حضور جمعی از اساتید، معلمان، دانشجو معلمان و پژوهشگران به صورت مجازی برگزار گردید.

|

نظرات کاربران