دکتر کچوئیان در آیین معارفه سرپرست امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان قزوین:

حاکمیت اخلاق حرفه ای، جریان اطلاعات در سازمان را تسهیل می کند

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر حاکمیت اخلاق حرفه ای در سازمان به منظور تسهیل جریان اطلاعات گفت: اخلاق حرفه ای افزایش بهره وری و بهبود ارتباطات را به دنبال دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان،  دکتر رضا کچوئیان در آیین معارفه سرپرست امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان قزوین در سالن آمفی تئاتر پردیس شهید رجایی این شهر، از اخلاق حرفه ای و تاثیر چشم گیر آن بر روی فعالیت ها و نتابج سازمان سخن گفت و افزود: اخلاق حرفه ای، افزایش بهره وری و بهبود ارتباطات را به دنبال دارد.

دکترکچوئیان، حاکمیت اخلاق حرفه ای در سازمان را منجر به تسهیل جریان اطلاعات دانست و تصریح کرد: ضعف در سیستم اخلاقیات، کاهش ارتباطات و افزایش خسارات در سازمان را به همراه دارد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، موفقیت در سازمان را ناشی از ایجاد و به کارگیری مدیریت اخلاق در سازمان ذکر و یادآور شد: اخلاق سازمانی از اعتماد آفرینی شروع می شود؛ هر چه اعتماد به سازمان، برنامه­ ها، مدیران و کارکنان بیشتر باشد، میزان تعهد به سازمان و وظایف نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

این مقام مسئول، از اعتماد آفرینی به عنوان مهم ترین عامل برای افزایش توان سازمانی در پاسخ­ دهی به نیازهای محیطی یاد کرد و اظهار داشت: اعتماد آفرینی، ایجاد کننده هم افزایی در توان سازمانی است. کاهش اعتماد کارکنان به مدیران و سازمان، باعث پرداخت هزینه بیشتر توسط مدیران به منظور کنترل رفتار کارکنان خواهد شد.

دکترکچوئیان، قانون مند بودن رفتار را نشات گرفته از مسئولیت پذیری دانست و تاکید کرد: هر چه افراد مسئولیت پذیرتر باشند رفتار آن ها نیز قانون مندتر خواهد بود. در مقابل افراد بی مسئولیت، تعهد چندانی نسبت به اثر بخش بودن رفتار خود ندارند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: برای رسیدن به موفقیت، چاره ای جز قانون مند ساختن سازمان نیست.

وی، سرچشمه مسئولیت را پایبندی به قانون اعلام کرد و گفت: نهادینه شدن برخی باورها در فرد منجر به افزایش مسئولیت در وی می شود. مسئولیت پذیری در سازمان نیز منجر به اعتماد و در نهایت، تضمین کننده موفقیت سازمان است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، ارتباطات صحیح سازمانی را با اهمیت خواند و اظهار داشت: نخستین وظیفه مدیر موفق، توسعه و تقویت ارتباطات درون و برون سازمانی است. اگر هدف سازمان دستیابی به حداکثر بهره وری است، نظام ارتباطات باید به گونه ای طرح ریزی شود تا اطلاعات از مجاری مربوطه در اختیار مدیران و کارکنان قرار گیرد.

استاد دانشگاه، مشارکت کارکنان در امور و تلا ش های هوشیارانه و آگاهانه توام با انضباط کاری را از جمله عوامل تاثیرگذار بر میزان بهره وری در محیط پویا دانست و گفت: نیروی انسانی، هسته مرکزی سازمان است، دمیده شدن روح فرهنگ بهبود بهره وری در سازمان، الزامی است.

این مقام مسئول، با تاکید بر این که اگر برخی کارمندان  ارزش رشد کردن دارند، باید این فرصت به آن ها داده شود، افزود: این کار نه تنها برای خود آن فرد، بلکه برای همه فواید زیادی را به همراه خواهد داشت.

استاد دانشگاه، صداقت، شفافیت، وفاداری، احترام و ارتباط موثر را کلید موفقیت در محیط کار ذکر کرد و گفت: میزان دریافت بازخورد خوب از کارمند، برخورداری وی از انگیزه لازم برای انجام امور محوله است.

وی، اعتماد و تکیه به کارمند را منجر به افزایش اعتماد به نفس دو طرف برای رسیدن به اهداف مشترک دانست و افزود: مدیر خوب، با ایجاد انگیزه لازم در کارمند، موفق به دریافت بیشترین بازخورد خواهد شد.

دکترکچوئیان، از سرمایه انسانی به عنوان مهم ترین و ارزشی ترین سرمایه سازمان یاد و تصریح کرد: توجه به این سرمایه ارزشمند، بر روند شکست و یا کامیابی سازمان اثری مستقیم دارد. بنابراین تلاش برای بسط و توسعه تعهد در کارکنان، دارای اهمیتی ویژه و خاص است. چرا که افراد متعهدتر، بر ارزش ها و اهداف سازمان پایبندتر و فعالانه تر  در سازمان نقش آفرینی خواهند کرد.

استاد دانشگاه، با اشاره به انجام فرآیند مصاحبه برای جذب داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان گفت:  مصاحبه کنندگان با بررسی شاخص های ارزیابی تعیین شده اقدام به مصاحبه با داوطلبان کرده و با توجه به مواردی همچون آراستگی ظاهری، برقراری تعامل و ارتباط موثر، شناخت محیط اجتماعی، دلایل انتخاب شغل معلمی، میزان آشنایی با مهارت های فن آوری اطلاعات، فن بیان، میزان مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس و انتقاد پذیری نسبت به انتخاب داوطلبان شایسته شغل معلمی اقدام می کنند.

 سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، حضور موثر استادان توانمند، به روز و با تجربه در کلاس های درس دانشگاه فرهنگیان را لازمه رشد کیفیت آموزش دانست و تصریح کرد: به روز بودن دانش و اطلاعات، شناخت ها، نگرش ها، مهارت ها و روش های کار اساتید دانشگاه، حرفه ای شدن معلمان کشور را به دنبال دارد.

در این مراسم که با حضور طاهرروشندل اربطانی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، حجت الاسلام شعبانی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان استان قزوین جمعی از مدیران، معاونان و کارکنان پردیس های استان برگزار شد، حمید رضا مشهدی  به عنوان سرپرست امور پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان قزوین معرفی شد.

دکترکچوئیان، در پایان به نمایندگی از رئیس دانشگاه فرهنگیان و اعضاء هیات رئیسه، توجه بیش از پیش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توجه به تضمین کیفیت فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، همراهی با دولت تدبیر و امید، ارتباط سازنده با نهادهای سازمانی و فراسازمانی و همگام شدن با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سازمان مرکزی دانشگاه به منظور پرهیز از تحمیل هزینه های غیرضروری برای مسئولان دانشگاه و وزارت آموزش و پرورش را از  مهم ترین وظایف سرپرستان مدیریت امور پردیس های کشور ذکر کرد.


نظرات کاربران