اطلاعیه هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان در خصوص اسائه ادب به مراسم محرم و حمایت از اعلام موضع رییس دانشگاه

باسمه تعالی
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)
پیرو انتشار مطالب مکرر از سوی یکی از کارکنان دانشگاه فرهنگیان در فضای مجازی با موضوع شبهه افکنی در مراسم عزاداری حسینی و در پی واکنشهای متعدد عزاداران حسینی و اعضای خانواده دانشگاه فرهنگیان که موجب انعکاس بیانیه های متعدد در خبرگزاری  و فضای مجازی گردید و درخواست اعلام موضع توسط مسئولین دانشگاه شد، پس از اعلام موضع رئیس محترم دانشگاه و بازخورد های سیاسی که با این حرکت اعتقادی شد، شورای معاونین  دانشگاه با اعلام محکومیت حرکت هایی که موجب شبهه افکنی در باورها و ارزش های اعتقادی ملت نسبت به  اهل بیت (ع) می شود، وظیفه  روشنگری  را برای خود محفوظ و اعلام می دارد:
دانشگاه شریف و ارزش مدار فرهنگیان هرگز اجازه شبهه افکنی  به آرمانها و ارزشهای اسلامی را به احدی نخواهد داد به همین منظور ، با قاطعیت برخورد لازم را با خاطی به عمل آورده است. فرد مذکور در هیچ کدام از سلسله مراتب ارشد مدیریتی دانشگاه جایگاهی ندارد و بر خلاف مطلب منتشر شده از سوی برخی منابع خبری از مسئولین دانشگاه محسوب نمی شود. رییس دانشگاه  فرهنگیان و شرکت کنندگان در مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)  روز هفتم ماه محرم الحرام  بشدت این نوع اظهارات و موارد مشابه رسانه های غربی و منحرفین داخلی را محکوم و مایه ننگ نام شریف معلمی دانستند. رییس دانشگاه فرهنگیان هم در این مراسم هم در بیانیه مستقل خود اعلام کرد " امام حسین اقیانوسی است که عمود برزمین ایستاده است و در افتادن با آل الله واهل البیت (علیهم آلاف التحیه والثناء ) برای متجری مایه ننگ در دنیا وخسران اخروی است."و هرکس دانسته و نادانسته و بدون یقین برخی شبهات یا اظهارات بخس و بی مقدار را در خصوص شعائر دینی ومراسم شکوهمند عاشورا و به این خاندان نسبت دهد بیچاره دنیا وعقبی خواهد بود.
 ما اعضای شورای معاونین به همراه کارکنان دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشورهمچنین اعلام میداریم جای پرداختن به این مباحث در کرسی های آزاد اندیشی است نه فضای غبار آلود مجازی.  
 از زمان استقرار مدیریت جدید دانشگاه، فضای نقد ونظر در حوزه های مختلف سیاسی و اجتماعی از رشد قابل قبولی برخوردار و نمونه بارز فضای آزاد سیاسی و نقد، آمار مناظرات دانشجویی با حضور شخصیت های برجسته سیاسی از تمام جریانات مختلف در دانشگاه و نگاه برابر به تشکل های اسلامی با گرایش های مختلف است و دیگر نمونه آن مراسم شانزده آذرسال گذشته در تمام مراکز و پردیس ها بود که در سطح ملی برای اولین بار یازده تشکل دانشجویی در فضای کاملا آزاد به بیان دیدگاه ها و نقد های خود در حضور وزیر آموزش وپرورش پرداختند.
وجود بیش از 140 نشریه دانشجویی، موفقیت های تیم های راه یافته به مناظرات کشوری دانشگاه فرهنگیان در کنار افزایش تشکل های سیاسی در مدیریت جدید نشان می دهد اتهامات وارده مبنی برتک صدایی در دانشگاه فرهنگیان  مردود است. 
 ما خادمان دانشگاه فرهنگیان در راستای تحقق فرامین رهبرفرزانه انقلاب برای جبران کمبود معلم مورد نیاز برای کلاس های درس، تمام اهتمام خود را به کار بسته ایم و از همه دلسوزان وعلاقمندان به اصلاح نظام تربیتی کشور استدعا داریم بجای حاشیه سازی بر یک اتفاق نامیمون، اهتمام خود را به یاری این دانشگاه برای تامین معلم شایسته نظام جمهوری اسلامی معطوف نمایند. 
در پایان ضمن مذمت هرگونه جسارت یا شبه افکنی در احساسات مذهبی ملت شریف ایران،  همه همکاران دانشگاه و دانشجومعلمان را دردرون و تمام افرادی که با نقد های تند و بعضا غیرواقعی که از فرصت ایجاد شده سعی در سواستفاده و تسویه حساب شخصی کردند را دعوت به آرامش کرده و از خداوند سبحان در ایام عزاداری حسینی(ع) طلب  توفیق خدمت به نظام تعلیم و تربیت کشور را مسئلت می نماییم .


فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ


نظرات کاربران