رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

استاد و دانشجو باید با اعتقاد به حرفه خود، دوستدار شغل معلمی باشند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با تاکید بر اهمیت و جایگاه خاص و ویژه نماز در دین اسلام گفت: تعمیق و توسعه فرهنگ اقامه نماز نیازمند توجه همگان دانست.

 نشست صمیمی هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان با رئیس ستاد اقامه نماز کشور، حضرت حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در محل سالن جلسات ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

در این نشست، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با روسا و مسئولان دانشگاه فرهنگیان، از اهمیت مسئولیت در این دانشگاه سخن گفت، اظهار کرد: مسئولان دانشگاه باید خود را وقف دانشگاه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، در ادامه بر برنامه ریزی برای نسل آینده تاکید کرد.

وی، با اشاره به آیه آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ،  افزود: رسول اکرم (ص) به آن چه از جانب پروردگار نازل شد ایمان داشت. شهیدان رجایی و نواب صفوی نیز با اعتقاد قلبی به نوع کار و فعالیت خود انقلابی تصمیم گرفتند، بنابراین استاد و دانشجو هم باید با اعتقاد به حرفه خود دوستدار شغل معلمی باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز، بزرگ ترین سرمایه انسانی را در دستان معلمان جامعه دانست و با معرفی این قشر به عنوان مهم ترین عامل تقسیم علم به مغزها و سرمایه گذار در تاریخ خاطر نشان کرد: معلم امروز با اثرگذاری در نسل نو عهده دار امتداد این مهم توسط نسل بعدی در آینده است.

حجت السلام قرائتی در ادامه با بیان اینکه نباید به هر قیمت معلمی را رها کرد از نسل آینده به عنوان امانت یاد کرد و افزود: امانتدار خوب بودن از نشانه های اصلی مومن است.

وی، با اشاره به اهمیت و جایگاه خاص و ویژه نماز در دین اسلام، تعمیق و توسعه فرهنگ اقامه نماز را نیازمند توجه همگان دانست و تصریح کرد: سفارش همگان به نماز اول وقت و عزم و اراده در برپایی آن مهم و ضروری است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، خطاب به رئیس دانشگاه فرهنگیان، انتخاب فردی شایسته به عنوان مسئول نماز دانشگاه با پیش بینی مکانی مناسب توام با امکانات لازم را از جمله اهم فعالیت های دانشگاه اعلام کرد و گفت: دعوت به نماز به طور مستمر با صبر و شکیبایی، برگزاری مسابقات مرتبط با نماز و تحقیق و مقاله نویسی در خصوص این فریضه الهی از جمله فعالیت های مسئول نماز دانشگاه به شمار می رود.

قرائتی، نکته های حقوقی موجود در نماز را 46 مورد ذکر و با تاکید بر وقف فرد در نماز گفت: با افزایش کیفیت نماز و جدی شدن این فریضه در زندگی همه کارها الهی و رنگ واقعی به خود خواهد گرفت.

وی، در پایان تصریح کرد: در این صورت افتخار اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاةَ برای یکایک ما رقم خواهد خورد.

گفتنی است: در این نشست خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، حضرت حجت الاسلام و المسلمین دادگر، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکترکچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، دکترطاهری نیا، معاون پژوهشی و فناوری، دکتر محمدی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی و ابراهیمی مشاور رئیس دانشگاه گزارشی از حوزه های مربوطه ارائه کردند.

 


نظرات کاربران