مدیر کل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

بیشترین نقش تربیتی در سرای دانشجویی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، دکتر آقاخانی مدیر کل برنامه‌ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ، در کارگاه آموزش تخصصی شیوه نامه سکونت دانشجو معلمان در سرای دانشجویی ویژه سرپرستان پردیس شهید هاشمی نژاد مستقر در شهرستان‌های قوچان، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه گفت: بیشترین نقش تربیتی ما در سرای دانشجویی اتفاق می افتد و سرپرستان مسئول تربیت دانشجو معلمان هستند، تربیت ما نباید گلخانه ای باشد.

مدیر کل برنامه‌ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ضمن اعلام رضایت و تشکر از اقدامات انجام شده دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی پیرامون پذیرش دانشجو معلمان جدید، گفت: استفاده از پتانسیل شهرستان ها جهت کمک به دانشگاه تدبیری شایسته است که از سوی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی به خوبی انجام شده است.

وی اظهار داشت: آنچه سرپرستان می‌خواهند انجام شود باید خودشان اول عامل به آن باشند و بعد توصیه به انجام آن داشته باشند.

آقاخانی هماهنگی سرپرستان و استفاده از تجربه یکدیگر در دانشگاه را امری ضروری دانست و گفت: سرپرست است که به دانشجو و دانشگاه نقش می دهد و کار را باید به سرانجام برسانند و  در بین دانشجویان رفتاری عادلانه داشته باشند.

در این جلسه نیری سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز گفت: حساسیت زیادی در گزینش سرپرستان برای دانشگاه فرهنگیان انجام شده است و در استان خراسان رضوی هم در بخش پسران و هم بخش دختران سرپرستان خوب و شایسته مشغول انجام وظیفه هستند.

وی با تاکید بر اهمیت محتوا و تدریس محتوای آموزشی اضافه کرد: در بخش سرپرستی و خوابگاهی شرایط خاصی وجود دارد و سرپرستان در نقش یک معلم، استاد و مشاور کار می کنند که با انجام رفتارهای دلسوزانه با توجه به شرح وظایف دانشگاه می توانند اثرات ماندگاری را در دانشگاه از خود بجا بگذارند.

نیری در پایان گفت: حوزه سرپرستی یک حوزه باز است و در حوزه های مختلف می توانند فعالیت کنند.

  لازم به ذکر است برگزاری کارگاه آموزشی شیوه نامه سکونت دانشجو معلمان در سرای دانشجویی ویژه سرپرستان پردیس هاشمی نژاد مستقر در شهرستان‌های قوچان، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه و انجام مصاحبه تخصصی از سرپرستان جهت احراز تصدی پست سرپرستی شبانه روزی و بازدید از پردیس شهید هاشمی نژاد واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی از جمله برنامه هایی بود که با حضور دکتر آقاخانی مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور انجام شد.


نظرات کاربران