مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین افتتاحیه واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان شهرستان قوچان:

دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه تربیت محور است

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، فرماندار شهرستان قوچان، معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و جمع کثیری از دانشجومعلمان شهرستان، واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان شهرستان قوچان افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی، قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مهم است و بر سایر دانشگاه های کشور افضل است و برتری دارد چرا که در آنجا معلمینی پرورش می یابند که قرار است در آینده به دانش آموزان این سرزمین علم آموزی کنند.

 

وی افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مسیر انبیاء قدم می گذارند و با تعلیم و تربیت نسل جوان با جهل و نادانی مبارزه خواهند کرد و حتما باید بدانیم معلمی شغل نیست بلکه عشق است و چون کار دل می باشد ماندگار و جاودانه خواهد ماند.

خدابنده تصریح کرد: خوشبختانه دانشجویانی که جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند دارای رتبه های برتر کنکور هستند و این مهم نشان از اقبال نسل جوان به این دانشگاه را دارد پس حتما باید در زمینه ارتقاء کیفیت بخشی آموزشی این دانشگاه تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه دانشگاه فرهنگیان را یک دانشگاه تربیت محور دانست و گفت: مسائل تربیتی، پرورشی و فرهنگی اولویت اول این دانشگاه محسوب می شود و این موضوع دانشگاه فرهنگیان را نسبت به سایر دانشگاه ها متمایز کرده است.

وی اظهار کرد: بهترین معلمان ما در دستگاه تعلیم و تربیت معلمانی هستند که در دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم تحصیل کرده و از آنجا فارغ التحصیل شده اند و باید تلاش شود نیروی انسانی مورد نیاز فقط از طریق این دانشگاه جذب آموزش و پرورش شوند.

خدابنده عنوان کرد: برطبق سند تحول بنیادین همه ابعاد وجودی دانش آموزان باید رشد و تکامل یابد و تربیت متوازن مدنظر است به همین دلیل ما به معلمینی نیاز داریم که تمام ساحتی باشند تا بتوانند دانش آموزان تمام ساحتی را پرورش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: شهرستان قوچان از لحاظ زیرساخت، فضا و نیروی انسانی این ظرفیت را داشت که یک واحد دانشگاه فرهنگیان در آن تاسیس شود و تلاش داریم در جهت مستقل شدن این واحد دانشگاهی اقدام نماییم.

وی در پایان گفت: سیاست جذب پذیرش دانشجوی دانشگاه فرهنگیان برمبنای بومی گزینی است و با روش جذب دانشجوی بومی انتقال نیرو کمتر خواهد شد و به تثبیت نیروی انسانی کمک خواهد کرد.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم سید کمال حسینی معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: سیاست کلان آموزش عالی کشور به گونه ای است که امکان توسعه واحدهای دانشگاهی بسیار سخت شده است و محدودیت ها و موانع زیادی برای تاسیس یک واحد دانشگاهی وجود دارد.

وی افزود: در سال های گذشته ۸۵ تا ۹۰ درصد دانشجومعلمانی که در واحدهای دانشگاه فرهنگیان استان جذب می شدند اکثرا غیربومی بودند و از استان های همجوار خراسان رضوی در این دانشگاه تحصیل می کردند اما با سیاست گزاری اصولی در سال تحصیلی جدید این آمار معکوس شده است و ۸۵ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی بومی استان هستند و در آینده در همین استان معلمی خواهند کرد.


نظرات کاربران