Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
حجت الاسلام و المسلمین دادگر رئیس دبیرخانه هماهنگی گروه های معارف و تربیت اسلامی اعلام کرد:

چهارمین دوره آموزشی و بالندگی ویژه مدرسان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان به صورت مجازی برگزار شد

حجت الاسلام دادگر ضمن اعلام خبر برگزاری چهارمین دوره آموزشی و بالندگی ویژه مدرسان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان به صورت مجازی گفت:دوره مشابهی برای استادان و مدرسان دروس معارف اسلامی نیز در دست طراحی و هماهنگی است که پس از پایان یافتن هماهنگی ها در نیمسال جاری، اطلاع رسانی و اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر رئیس دبیرخانه هماهنگی گروه‌های معارف و تربیت اسلامی گفت: پیش‌بینی 35 واحد دروس معارف دینی و تعلیم و تربیت اسلامی در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان از ویژگی‌های منحصر به دانشگاه فرهنگیان بوده و فرصت مناسبی جهت ارتقا و تعمیق شایستگی‌های دانشجومعلمان می‌باشد.    

 وی گفت: در ابتدای فعالیت دانشگاه، این تعداد واحد غیر از 16 واحد معارف اسلامی موجود در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان همانند سایر دانشگاه‌ها؛  جمعا 51 واحد درسی معارف اسلامی و دینی و تعلیم و تربیت اسلامی مشترک همه رشته‌های دانشگاه فرهنگیان بود اما به‌ دلیل عدم وجود زیرساخت مناسب و کافی در زمینه ارائه این دروس از جمله استاد واجد صلاحیت تدریس و نیز کمبود شدید عضو هیأت علمی لازم ناچار شدیم پیشنهادی را با مطالعه وضعیت موجود دانشگاه در همان فرجه زمانی سه سال اول بدو تاسیس دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماییم و آن شورا نیز با درک مناسب موقعیت دانشگاه پیشنهاد تقلیل تعداد 16 واحد از این تعداد واحد درسی را پذیرفت؛  البته با 16 واحد معارف اسلامی مشترک بین همه دانشگاه‌ها در مجموع از 51 واحد به 35 واحد تقلیل یافت.

 حجت السلام والمسلمین دادگر، افزود: دارا بودن مجوز تدریس در این دروس شرط لازم برای تدریس بوده و وجود 19 واحد درسی تعلیم و تربیت اسلامی از این 35 واحد در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان را می‌توان یکی از امتیازات ویژه دانشگاه فرهنگیان در توسعه شایستگی های معلمی دانست.

وی توانمندسازی و حمایت علمی و آموزشی از اعضای هیأت علمی و مدرسان مجموعه این دروس یعنی 35 واحد را از جمله امکانات موجود برای دبیرخانه تازه تأسیس هماهنگی گروه‌های معارف و تربیت اسلامی پردیس‌های استانی برشمرد و تأکید کرد: برگزاری دوره‌های دانش افزایی و بالندگی برای ایشان از ضرورت به‌سزایی برخوردار است. 
رئیس دبیرخانه هماهنگی گروه‌های معارف و تربیت اسلامی ادامه داد: «دبیرخانه هماهنگی گروه‌های معارف و تربیت اسلامی» که پس از ادغام دو دبیرخانه (دبیرخانه هماهنگی گروه‌های معارف اسلامی و دبیرخانه هماهنگی گروه‌های تعلیم و تربیت اسلامی) تشکیل شده، در راستای سیاست‌های پیشین دو دبیرخانه که در سال‌های گذشته اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و تسهیل‌گری‌هایی برای مدرسان دروس هشتگانه تعلیم و تربیت اسلامی و گرایش‌های پنجگانه معارف اسلامی می نموده، با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و کاستی‌های مالی و نیز در راستای کاهش هزینه‌ها در بخش دروس تعلیم و تربیت اسلامی اقدام به برگزاری «چهارمین دوره آموزشی و بالندگی ویژه مدرسان تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان» به صورت مجازی نمود. این دوره مجازی که در بستر سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه، از تاریخ 98/6/25 تا 98/8/4  برگزار شد، حاوی شش دوره آموزشی ذیل بوده است: 
1 - فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران؛
2 - فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران؛
3 - نظام تربیتی اسلام (بر اساس قرآن و روایات)؛
4 - اخلاق حرفه ای معلم (با تأکید بر حقوق و تکالیف اسلامی)؛
5 - سیره تربیتی پیامبر(ص) و اهل‌بیت (علیهم‌السلام)؛
6 - نقش اجتماعی معلم از دیدگاه اسلام.
وی در ادامه افزود: این دوره  با ثبت نام 724 نفر-دوره آغاز شد و پس از برگزاری آزمون کتبی، اعلام نتایج اولیه و سپس ارائه تکالیف خودخوان و در انتها اعلام نتایج نهایی در هفته اول آبان‌ماه به کار خود پایان داد. گواهی‌نامه دوره نیز به زودی صادر و در اختیار قبول شدگان نهایی قرارخواهد گرفت.

 حجت‌الاسلام دادگر همچنین بیان داشت: دوره مشابهی برای استادان و مدرسان دروس معارف اسلامی نیز در دست طراحی و هماهنگی است که پس از پایان یافتن هماهنگی‌ها در نیمسال جاری، اطلاع رسانی و اجرا خواهد شد. این دبیرخانه بنا دارد پس از نهایی شدن نتایج علمی و عمومی مجموعه این دروس به تفکیک برای متقاضیان، گواهی قطعی صلاحیت موقت تدریس صادر نموده و بعد از ارزیابی وضعیت دو نیمسال هر مدرس نیز با مصاحبه حضوری، مجوز قطعی سه ساله تدریس برای آنها صادر نماید. ضمنا تمدید مجوزهای سه ساله نیز منوط به ارزشیابی موفق تدریس و فعالیت‌های پژوهشی و تربیتی در دانشگاه خواهد بود.