Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

اجرای نظامنامه فرهنگی درپردیس ها و مراکز زمینه تربیت معلم شش ساحتی را فراهم کرده است

دکتر محمدی مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی درجمع مدیران استانی وکارشناس مسئولان فرهنگی شورای راهبری منطقه چهارکشور ازاجرایی شدن نظامنامه فرهنگی درمراکز وپردیس ها خبر داد. ایشان بیان داشتند؛ اگرچه که این نظامنامه نیاز با تکمیل و تایید در مراکز بالادستی مانند شورای اسلامی شدن دانشگاهها دارد. اما درمرحله اجرای آزمایشی آن مورد استقبال مدیران ومسئولین فرهنگی در سراسر کشور قرار گرفته است، که این اقدام به تربیت معلم مهارتی و معلم شش ساحتی کمک قابل توجهی خواهد کرد.

عضوهیات رئیسه دانشگاه از مشارکت جدی دستگاهها ی فرهنگی کشور در اجرای نظامنامه فرهنگی بعنوان یک مدل موفق در کار مشترک با سازمان های بیرونی یاد کردند و اشاره داشتند اجرای این نظامنامه درقالب استفاده از ظرفیت های نهفته درونی مانند ساعات فرهنگی و مشارکت اساتید در قالب ۴۰ ساعت موظف و تفاهمنامه های ملی، بار مالی را به دانشگاه تحمیل نکرده و در عوض اکثردانشجویان را تحت پوشش برنامه های فرهنگی و اجتماعی قرارداده است. درادامه جلسه موضوعاتی همچون محتوای برنامه های هفته فرهنگی در مراکز و پردیس ها، توجه به کرسی ها و مناطرات دانشجوی، حمایت از تشکل ها و مشارکت بیشتر آنان در برنامه و همچنین گام دوم انقلاب بحث و بررسی شد و حاضرین به ارائه دیدگاههای خود پرداختند.

همچنین استان های عضو شورای راهبردی شامل گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ،اردبیل، قزوین و زنجان هستند.

این گردهمایی یکروزه به میزبانی استان زنجان برگزار شد و در طول این رویداد استان ها به ارائه گزارش از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود پرداختند و از تجارب زیسته خود به عنوان تجارب موفق به سایر استان ها گزارش دادند.

همچنین، جلسات شورای راهبری مناطق فرهنگی پنجگانه هر سه ماه یکبار با هدف توسعه برنامه ها و استفاده از تجارب زیسته و انجام کارهای مشترک تشکیل می شود و از استقبال خوبی نزد اعضای کار گروه برخوردار شده است و اثربخشی بالایی در توجه به ظرفیت های فرهنگی مناطق همجوار داشته است.