رییس دانشگاه فرهنگیان در نشست آموزشی سند تحول بنیادین:

دانشگاه فرهنگیان در بحث سند تحول بنیادین از پیشگام ترین بخش ها است

دوره آموزشی با محوریت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش  با حضور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش،  رییس دانشگاه فرهنگیان و مدیران کل ستادی در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

در این دوره دکتر حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، ضمن تبریک میلاد مسعود رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به خصائل و ویژگی های نیکوی پیامبر اکرم(ص) بر لزوم پرداختن به مفاهیم قرآن کریم و آموزه های اسلام و عمل به آن تاکید کرد.

وی ریشه سند تحول را در اجماعِ نظرِ جمعِ صاحبنظران برشمرد و گفت: در اسلام بحث تحول و اندیشه ورزی پس از کتاب و سنت و پیش از عقل، اجماع است.

دکتر خنیفر با بیان اینکه هر تحول نیازمند کانون بوده و کانون سند تحول،  اندیشه ورزان هستند، اضافه کرد: همچنین برای تحقق سند تحول بنیادین باید تمامی امکانات را به سمت این مسیر هدایت کرد و آموزش و پرورش در ردیف دوم و یا سوم سبد اولویت دولت ها باشد.

وی با بیان تحقق 37 درصدی سند تحول بنیادین در دانشگاه فرهنگیان، بر طرح ارائه دو واحد درسی پیرامون سند تحول و بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: در بحث سند تحول بنیادین شاید دانشگاه فرهنگیان پیشگام ترین بخش ها در وزارتخانه باشد.

رییس دانشگاه فرهنگیان، مهمترین برنامه در این خصوص را اجرای طرح 10031 در سراسر کشور دانست و گفت: تحقق این طرح می تواند ما را یک گام به جلو هدایت کند، راه اندازی دانشگاه جامع فاخر  و در شان تربیت معلم، خدمتی صد ساله است.

وی با اشاره به فرسودگی فضای کالبدی دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: با اجرای طرح صد سی و یک، قدرت مانور پذیرش دانشجو معلم از هزار تا پنج هزار در استان ها خواهیم داشت، این طرح یکی از ماندگارترین طرح ها است.


نظرات کاربران