دکتر خنیفر در چهارمین جلسه شورای تجدیدنظر انضباطی:

رسیدگی منصفانه، شامل رسیدگی بی طرفانه و مساوی، نخستین اصل در شورای انضباطی است

دکتر خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان و رئیس شورای انضباطی تجدیدنظر در چهارمین جلسه شورای تجدیدنظر انضباطی،  با حضور اعضا شورا با اشاره به اصول انضباطی تصریح کرد: انتظار دانشگاه حفظ حریم است و کسی که حرمت‌ها را زیر پا می‌گذارد نباید با او تعارف کرد.

دکتر خنیفر ادامه داد: اگر از ادامه فعالیت فرد متخلف جلوگیری نشود در آینده موجب مسائل متعدد و مشکل سازی در محیط کاری در ارتباط با دیگران می‌شود.

وی افزود: رسیدگی منصفانه، شامل رسیدگی بی‌طرفانه و مساوی، نخستین اصل در این زمینه است

رئیس شورای انضباطی تجدیدنظر بابیان اینکه امروز باوجود شبکه‌های اجتماعی فرزندان ما در تیررس تهاجم‌ها هستند؛ افزود: از حوزه نهاد و حراست و معاونت فرهنگی و دانشجویی مطالبه جدی دارم تا از انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی دریغ نکنند.

دکتر خنیفر با اشاره به اینکه دوره تربیت‌معلم چهار ساله است افزود: انتظار است دانشجویان در مسیر صحیح هدایت شوند و این نقطه قوت و مثبتی است که ما شاهد کمترین تخلفات هستیم.

وی افزود: در این مسیر باید دقت کرد حق دانشجویان ضایع نشود.

در ادامه دکتر انصاری راد دبیر شورای انضباطی تجدیدنظر و معاون دانشجویی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را دانشجویان خاص، ارزشمند و انقلابی دانست و افزود: از این ظرفیت بایستی به نحو احسن استفاده شود و شرایطی را در پردیس‌ها و مراکز به وجود آورد تا با گفتگو و برگزاری نشست‌های دانشجویی و با همراهی دانشجویان و در کنارشان بودن، دانشجویان ما آن جایگاه رفیع خود را در کشور بدانند.

وی بیان کرد: یک دانشگاه تربیت محور بایستی بر اساس اصول تعلیم و تربیت یک کشور اسلامی حرکت نماید و با پیشگیری از تخلفات، نادرستی‌ها و آسیب‌ها از بروز مسائل مختلف پرهیز کند.

دکتر انصاری راد با تأکید بر ایجاد فضای امن و ارائه آموزش‌های لازم برای ایجاد یک زیست دوستانه در دانشگاه بیان کرد: شوراهای انضباطی به معنای تجسس در زندگی خصوصی دانشجو و افشای اطلاعات و جاسوسی نیست.

دکتر انصاری راد با تشبیه اینکه دانشگاه همانند باغبانی است که باید از دانشجویان مراقبت کند بیان کرد: پیشگیری در زمینه‌های مختلف موجب خواهد شد کمترین مسائل و نگرانی برای دانشجویان حاصل شود.

معاون دانشجویی دانشگاه بابیان اینکه دانشجویان به حرفه معلمی علاقه‌مند می‌باشند افزود: کسی که در این حرفه قدم می‌گذارد باید با اخلاص عمل نماید و خود را از گزند آسیب‌های ناخواسته و ناآگاهانه با آگاهی از آینده آن و با آگاهی از قانون دانشگاه حفظ نماید.

در ادامه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و عضو شورای انضباطی تجدیدنظر  بابیان اینکه فضای دانشگاه باید فضای تربیتی باشد افزود: این دانشگاه باید سازنده باشد و محیط به‌گونه‌ای باشد که دانشجومعلم متخلف یا مجرم نداشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام دادگر بیان کرد: دانشگاه باید به سمتی برود که فضای تربیتی حاکم باشد، فضای فرهنگی باشد و فضایی باشد که بناست مربی جامعه و افراد صالحی در اینجا تربیت شوند. وی تعهد دانشگاه در انجام کار تربیتی و پاسخگویی مدیران در استان‌ها را دو اصل مهم برشمرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در انشگاه با اشاره به اینکه روند کار شوراهای انضباطی نباید به‌گونه‌ای باشد که دانشجو از شورای انضباطی ترس و وحشت داشته باشد افزود: باید فردی که دچار تخلف شد را آگاه ساخت که اگر تخلف و جرمی مرتکب شد کمیته انضباطی رسیدگی می‌کند.

وی ارسال گزارش تخلفات دانشجویان به کمیته را از سوی استان‌ها مورد انتظار دانست و بیان کرد: عدم رسیدگی علاوه بر اینکه ظلم است این معنا را می‌رساند که تخلف در دانشگاه فرهنگیان عیبی ندارد که این ضد تربیت است نه صیانت از تربیت؛ و اگر به افراد متخلف هم بیشتر توجه شوند بقیه دانشجویان هم تشویق می‌شوند به تخلف و خطاکاری.

در ادامه آقاخانی، مدیرکل برنامه‌ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی گزارشی از عملکرد شوراهای انضباطی بدوی پردیس‌ها در 4 سال گذشته به اعضا ارائه دادند و پس‌ازآن در خصوص دستور جلسه شورا بحث و گفتگو شد.


نظرات کاربران