نشست صمیمی وزیرآموزش و پرورش با مدیران و کارکنان حوزه ستادی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی خود با جمعی از مدیران و کارکنان حوزه ستادی در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش، با گرامیداشت سالروز تشکیل نهاد با برکت بسیج و نقش اثرگذار این نهاد در شکل گیری مقاومت ملی مردم در برابر تجاوزات دشمن و ارتقاء فرهنگ عمومی کشور، از نقش و ماموریت یکایک کارکنان در شادابی و سرزندگی سازمان سخن گفت و افزود: سرزندگی و نشاط و یا خمودگی و یاس یک سازمان به دست کارکنان آن نهاد رقم می خورد.

وی، شکل گیری سازمان با مختصات مربوطه را از جمله فعالیت های اصلی کارکنان برشمرد و گفت: پیش از این که یک سازمان خوب، برای ماموریت های مجموعه خوب باشد باید برای خود کارکنان خوب باشد. چرا که بخشی مهم از ساعات زندگی ما در این نهاد سپری می شود.

حاجی میرزایی، با اشاره به سایه اندازی گذر ساعات عمر در سازمان، بر روابط خانوادگی و اجتماعی تاکید کرد: محیط دلپذیر منجر به بهبود همه مناسبات خواهد شد.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، در تشریح مشارکت عموم مدیران و کارکنان در کل فرآیند اداره این وزارتخانه برای دستیابی به اهدافی مشخص خطاب به حاضران در این نشست یکی از مختصات سازمان سرحال و بانشاط را سازمان بهره ور معرفی و اظهار داشت: بهره وری یکی از مفاهیم کلیدی است که در جامعه امروزی ما به درستی تفهیم نشده است.

وی، با اشاره به رویت نشدن این مفهوم به معنای واقعی در سازمان تصریح کرد: مفهوم بهره وری در دستگاه های ما اکتسابی نیست بلکه اقتباسی است. چرا که همیشه به عنوان جزء تصنعی و تشریفاتی در مجموعه سازمان دیده شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با خلق نشدن این مفهوم توسط سازمان و اقتباسی بودن آن شاهد عدم ارتباط درست و سنجیده با آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش، هر محیط را مستعد شکل گیری بهره وری ندانست و افزود: همچنان که زمین مساعد، پرورش دهنده بذر در درون خود است، یک سازمان معین با برخورداری از مختصاتی مشخص، توام با فهم مجموعه مناسبات درونی سیستم، منجر به شکل گیری بهره وری و مهیا شدن زمینه برای پرورش افراد است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، مهم ترین اصل برای حیات ماهی را تناسب با محیط و ماندن آن در آب دانست و اظهار داشت: محیط بهره وری یعنی زمینه ای که آمادگی کامل برای پذیرش مفهوم را داراست.

حاجی میرزایی، با اشاره به طرح موضوع بهره وری برای نخستین بار در کشور ژاپن و شکل گیری جریان مقاومت مردمی در بخش صنعت این کشور، عاید شدن سود و منفعت بیشتر به صاحب بنگاه و در مقابل افزایش کار توسط کارمندان را از جمله اهم مخالفت عموم اعلام کرد و افزود: در مفهوم بهره وری اصل تسهیم منافع یک اصل اساسی است.  

وی، روند شکل گیری و طرح موضوع بهره وری در ایران را قریب به 60 سال ذکر کرد و گفت: با شکل گیری سازمان های مختلف، برپایی دوره های آموزشی و کمیته های متعدد همراه با تصویب قانون های متنوع هنوز موفق به فراهم آوردن زمینه ای بدیهی در این خصوص نشده ایم.

وزیر آموزش و پرورش، بهره وری سرمایه، نیروی کار و کل عوامل را ضروری خواند و تاکید کرد: تبدیل هر مفهوم به یک کار نمایشی، پوچ، بی معنا و بی خاصیت کاری بیهوده و اشتباه است. چرا که بهره وری نیازمند عقل سلیم است.

حاجی میرزایی، پاداش متناسب توام با تلاش را یک اصل مهم در فرهنگ دینی اعلام و افزود: مجموعه نظام جبران خدمات ما مبتنی بر وقت مزدی است.

این مقام مسئول، با تاکید بر دخالت و ایجاد ارزش در سیستم، شکل دهی به یک محیط برای هم راستا شدن انگیزه ها و ایجاد چشم انداز مشترک را از جمله هنر مدیریت برشمرد و گفت: هر کس به دنبال ترسیم آینده ای روشن است. بالاترین هنر، هنری است که بتوان برای رسیدن به این مهم در یک جهت و مسیر حرکت کرد. به این ترتیب هم راستایی در فهم موضوعات، هدف منافع مشترک را تامین و بهبود و سامان کار را تضمین خواهد کرد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، فهم منطقی و عقل در مجموعه را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: عرصه، عرصه تجلی ظرفیت های انسانی است. در فرهنگ دینی ما آن چه ارزشمند است عمل نیکوست. اگر کسی بیشتر کار کرد لزوما بهتر نیست. آن چه مهم است، درست و بهتر کار کردن است.

حاجی میرزایی، خلقت آسمان و زمین و مرگ و حیات را بستری مناسب برای شکل گیری عمل نیکو ذکر و افزود: زمین و هر آن چه در اوست، زینتی است برای بهتر عمل کردن، فلسفه هر آن چه در اختیار ماست نیز عمل به نحو شایسته است.

وی، شرط لازم برای رسیدن به قابلیت و کمال را صبوری و بهره عظیم از علم و فضل عنوان کرد و گفت: بهره وری به معنای درست انجام دادن فعالیت هاست. مفهوم کار خوب نیز در بردارنده انجام صحیح امور است.

وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر شاخص های کار درست در فرهنگ بهره وری یادآور شد: اگر کاری را درست انجام دهیم اما کار، کار درستی نباشد ارزشی ندارد.

در ادامه با اشاره به این سئوال که درستی کار چگونه میسر خواهد شد؟ تصریح کرد: با مجموعه فعالیت های روزانه بخشی از منابع کشور به این امور اختصاص و دیگر مجموعه ها نیز بی تاثیر از این اقدام نخواهند بود. برای اطمینان از درستی کار علاوه بر حجت باید قبول کرد که هر کدام از ما به شایستگی برای انجام آن فعالیت در نظر گرفته شده ایم. بنابراین نخستین سئوال که باید پاسخگوی آن بود این است که این مجموعه مدیریت و یا معاونتی که در اختیار داریم به چه منظور مهیا شده است؟

این مقام مسئول، تاکید کرد: این سئوال اولیه و بدیهی برای خیلی از افراد مغفول و مجهول است.

حاجی میرزایی، آگاهی در این خصوص را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف مد نظر با در اختیار داشتن مختصات از قبل تعیین شده باید به طور مداوم خود را با این مختصات مطابقت داد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، با طرح سئوالاتی دیگر در این خصوص که نقطه هدف ما برای رساندن جامعه و کشور از طریق سند تحول بنیادین کجا قرار دارد؟ حیات طیبه به چه معناست؟ و تربیت چند ساعته چه زمان اتفاق می افتد؟ کتاب های تحریر شده را یک سری عبارات و گزاره های جذاب دانست و با اشاره به انجام مجموعه فعالیت های سازمانی گفت: نوشتن زیرنظام های سند، تصویب و ابلاغ آن، مشخص نمودن 131 راهکار و تبدیل آن به عنوان برنامه 5 ساله و ارائه در هر یک از معاونت ها بیان کننده تحقق سند نیست.

وی ادامه داد: آیا با این اقدامات تربیت چند ساعته محقق شده است؟ آیا مدرسه کانون توجه واقع شده است؟

حاچی میرزایی، تاکید کرد: لزوما با انجام این فعالیت ها نمی توان اذعان کرد اهداف سند تحول بنیادین محقق شده است.

وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: با در دست داشتن مختصات شروع و پایان کار، منظور ما از تربیت چند ساعته و مدرسه تراز سند مشخص و با کنترل جهت گیری ها حس نزدیک شدن به هدف تقویت و امید و انگیزه برای تلاش و کوشش مضاعف خواهد شد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: در صورت انجام تلاش و کوشش و مطلع نشدن از اثربخشی کار برای نزدیک شدن به هدف، علاوه بر تحلیل انرژی نگاه و حس ما نیز فقط گرایش و انجام فعالیت اداری خواهد بود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، فهم دقیق در خصوص انجام صحیح و درست فعالیت ها و قانع شدن وجدان خود و عموم در این راستا را مهم خواند و افزود: ارائه نتایج کار شرط لازم نظام اجرایی کشور برای توجه به نظام آموزش و پرورش است. با مشخص شدن مختصات و حرکت در جهت آن ها حمایت اجتماعی با ما همراه و نتایج نیز ملموس خواهد شد.

این مقام مسئول، هیچ کاری را پایدارتر و قابل نمایشی تر از انجام کار فرهنگی در کل هستی ندانست و اظهار داشت: شرط لازم برای تحقق این فعالیت انجام درست و صحیح آن است.

وی، با اشاره به رویکرد عکس محوری برای ارائه گزارش ها خاطر نشان کرد: قطعا برای مفاهیم کیفی امکان تعیین شاخص و اندازه گیری مهیا است. چرا که دنیا در این زمینه پیشرفت های خوبی داشته است.

حاجی میرزایی، خطاب به حاضران در جلسه بر تفکر، دقت و مراقبت بیش از پیش در انجام امور تاکید کرد و گفت: در مسیر آموزش و پرورش باید اندیشه درست را به کار بست. طی راه با بخشنامه میسر نیست. برای درست انجام شدن فعالیت ها علاوه بر روشن بودن شاخص ها و ارزش ها باید ماموریت، چشم انداز و مختصات چشم انداز نیز مشخص باشد.

وزیر آموزش و پرورش، بر روشن و واضح بودن خطوط قرمز این مسیر در طول زمان تصریح و خاطر نشان کرد: در این نهاد خطوط قرمز زیادی در راستای کیفیت پشت سر گذاشته شده است. بنابراین با در دست داشتن اصولی مشخص می توان از انجام درست کار اطمینان حاصل کرد.

مقام عالی آموزش و پرورش، در اختیار داشتن برنامه برای انجام صحیح کار را شرطی لازم و ضروری ذکر و افزود: کی؟ کی؟ کجا؟ چی؟ چرا؟ و چگونه؟ شش سئوال کلیدی در پایان کار است. به این ترتیب می توان با اطمینان خاطر اذعان کرد یک کار درست را درست به سرانجام رسانده ایم.

حاجی میرزایی، با تاکید بر مشارکت کارکنان آموزش و پرورش برای انجام محورهای اصلی آموزش و پرورش اظهار داشت: این محورها از مجموعه ادبیات رایج آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و واقعیت های موجود استخراج شده است.

وی، درگیر شدن اذهان عموم کارکنان آموزش و پرورش برای دستیابی به ادبیاتی مشترک به منظور اجرایی شدن محورها را مهم دانست و افزود: با مستعد بودن محیط، حرکت به سمت مفهوم تربیت نیز تسهیل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش، نظام مدیریت آموزشی، پرورشی نیرو، جذب نیروی انسانی و سنجش را مستعد تربیت ندانست و گفت: هیچ کدام از این نظام ها حامی مفهوم تربیت نیست. سازمان سنجش به عنوان مجموعه ای که از بیرون ما را می سنجد باید نسبت به این مفاهیم بیش از پیش حساس باشد.

حاجی میرزایی، بر حرف زدن ها و باقی ماندن حرف ها همچنین نوشتن کلمات و باقی ماندن آن ها بر روی کاغذ تاکید کرد و گفت: در این صورت با جدی گرفته نشدن مفهوم تربیت توسط دانش آموز، خانواده و معلم درک صحیح و درستی از آن نیز حاصل نخواهد شد.

 عضو کابینه دولت تدبیر و امید، برغنی شدن مفاهیم توسط سازمان سنجش تاکید کرد و گفت: با غنی شدن این مفاهیم حساسیت ها نیز بیشتر و دقیق تر خواهد شد.

این مقام مسئول، نحوه جذب نیرو، چگونگی و شکل به کارگیری و فرستادن نیروها به کلاس های درس را مانع بزرگ تربیت در جامعه اعلام و تصریح کرد: زمینه کار باید مستعد مفهوم تربیت باشد.

در ادامه این نشست، حاجی میرزایی با اشاره به تلاش برای به اجرا در آمدن 6 زیر نظام آموزش و پرورش توسط تعداد افرادی مشخص، فعالیت های صورت گرفته بعد از مستند شدن سند را در خور اعتنا ندانست و گفت: روش و الگوی یکسانی برای اجرایی شدن این زیر نظام وجود نداشته است.

وی، آیین نامه مصوب و ابلاغ شده را برگرفته از معرفی زیر نطام های مختلف همراه با ذکر وظایف زیر نظام ها و کارگروه ها دانست و افزود: باید مشخص شود که هر کدام از افراد وظایف خود را به چه صورت باید اجرا کنند. آیا الگوی معینی برای اجرایی شدن این زیر نظام ها معرفی شده است.

حاجی میرزایی، تصریح کرد: حرکت از درک فاصله، آغاز می شود. به منظور اجرایی شدن زیر نظام های آموزش و پرورش با در نظر گرفتن مبدا و مقصد مورد نظر باید به طور دقیق مختصات زیر نظام مشخص گردد.

وزیر آموزش و پرورش، مدرسه را کانون اصلی تحول در نظام آموزش و پرورش معرفی و یادآور شد: باید شاهد اتفاقی نو در مدرسه و جمع دانش آموزان بود. با در دست داشتن تصویری آرمانی از مدرسه باید دید به چه صورت می توان این مکان را کانون اصلی توجه قرار داد.

این مقام مسئول، با اشاره به سخنان یکی از مدیران استانی در خصوص تبدیل آموزش و پرورش به اصلی ترین مسئله کشور تصریح کرد: آموزش و پررش باید در استان و منطقه به مسئله اصلی تبدیل شود. تبدیل مدرسه به موضوع اصلی در محل نیز الزامی است. چرا که مدرسه در حال حاضر در حاشیه قرار دارد. این کانون باید تبدیل به تحولات فرهنگی محل گردد. باید با تلاش و تکاپو مدرسه را به کانون یادگیری تبدیل کرد. ترکیب کارکرد مجزای والدین و دانش آموزان محل با مدرسه نیز از ضروریات امر به شمار می رود.

 حاجی میرزایی، بر تبدیل مدرسه به عنوان کانون عرضه و تقاضای مهارتی تصریح و تاکید کرد: تبدیل مدرسه به کانون مهارتی از اهم موارد به شمار می رود. باید مهارت های لازم را از طریق مدرسه به محله توزیع کرد. باید تلاش کرد از فضای خالی مدارس به طور مطلوب در راستای تربیت و حل مسائل روز جامعه بهره برد.

وی، حرکت چرخ نظام آموزش و پرورش را ملزم به تحرک، پویایی و تکاپوی نیروی مستقر در آن دانست و افزود: ما معتقد هستیم به عنوان موتور محرکه آموزش و پرورش باید متحول کننده نظام و سیستم موجود باشیم. بنابراین با اثبات در عمل می توانیم نسبت به وقوع واقعیات اقدام نماییم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، بهبود مدیریت در همه سطوح آموزش و پرورش را ضروری خواند و گفت: مداخلات سیاسی در نظام آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه ها به شمار می رود. چرا که این امر قربانی کردن اهداف نظام تعلیم و تربیت در بازی های سطحی سرشار از هوای نفس، بازیگری و فتنه گری را به دنبال دارد.

این مقام مسئول، با تاکید بر مرجعیت نظام آموزش و پرورش در سطح کشور تصریح کرد: با برپایی جلسات پیاپی در صدد کیفی کردن سطوح مدیریت در آموزش و پرورش و ارتقاء بخشیدن این نظام هستیم. باید در صدد بهبود حلقه سنتی و بسته مدیریت در آموزش و پرورش بود. این روش ها نیز معطوف به انتخاب انسان های برتر در حوزه های مختلف این نهاد نیست. دایره انتخاب های ما نباید محدود به انتخاب های سطحی و سنتی باشد. باید تلاش کرد با راهکار مناسب عرصه انتخاب را فراتر برد.

حاجی میرزایی، راه اندازی سامانه به منظور ثبت نام و ورود افراد واجد صلاحیت در نظام مدیریت آموزش و پرورش را از اقدامات پیش رو اعلام و خاطر نشان کرد: ما با دریافت و مرور فهرست افراد زمینه خدمت افراد واجد صلاحیت در عرصه مدیریت را مهیا خواهیم کرد.

وی، مدیریت را فرآیند مهارت در عمل معرفی و از آن به عنوان مفهومی یاد کرد که با ارائه آموزش در کلاس کسب نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر افزایش مهارت در مدیران تصریح کرد: مدیر کارآمد کمک کننده برای حل مسائل است، نه خود تولیدکننده مسئله در سیستم باشد.

حاجی میرزایی، سطح مدیریت را نیازمند پالایش دانست و از مدیران به منزله لشکری یاد کرد که باید همسو با هم با اهدافی مشترک حرکت رو به جلو داشته باشند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، از معلم به عنوان رکن اصلی و مهم نظام آموزش و پرورش کشور یاد کرد و گفت: معلم کارآمد محقق کننده اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

وی، جبران کم و کسری ها در آموزش و پرورش و حل نشدن مسائل و مشکلات مرتبط با معلمان را به عنوان یک معضل برای تضعیف اهداف تعلیم و تربیت کشور برشمرد و افزود: در حال حاضر مهم ترین دغدغه آموزش و پرورش با مجلس و مراکز استان ها کمبود معلم و خالی بودن کلاس های آموزشی از معلم است.

این مقام مسئول، سامان کیفی این دغدغه را از اهم موارد اعلام کرد و گفت: باید دید به لحاظ منزلتی معلم، برخوردار از چه خصوصیات و به لحاظ معیشتی دارای چه نیازهایی است؟

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تصویب طرح رتبه بندی معلمان در سطح کشور، تسهیم منافع را از اهداف اصلی این طرح ذکر و افزود: اجرای طرح رتبه بندی معلمان یعنی قرار دادن یک منفعت و اجرای یک ارزش، باید بتوان میان این ارزش و منفعت ارتباط مناسب برقرار کرد. در غیر این صورت این اقدام با تبدیل شدن به یک عامل حقی، ایجاد کننده ارزش در کشور نخواهد بود.

حاجی میرزایی، برقراری عدالت آموزشی در سطح کشور را نیز مهم خواند و افزود: ما در قبال جامعه وظیفه و دینی داریم که ادای آن بر تک تک ما واجب است. باید تلاش کرد همه افراد ساکن در شهر و روستا به طور برابر از کیفیت مناسب آموزشی و پرورشی برخوردار باشند.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به آشفتگی موجود در شاخص های نسبت دانش آموز در کلاس، مشکلات مرتبط با کیفیت معلمان و توانمندی و انگیزه این افراد را متعدد دانست و با دعوت همگان به تفکر در این خصوص خاطر نشان کرد: باید پی برد آیا با استفاده از ابزارهای تکنولوژی آموزشی و IT می توان از نظر کیفی فرصت هایی برابر تولید کرد؟ آیا می توان از توانمندی یک معلم در تهران به نفع دیگر معلمان و دانش آموزان کشور بهره برد؟ چرا که هدف گزاری ما ترکیب کلی در نظام آموزش و پرورش کشور است.

وی، با نفی رویکرد تقاضای کمک از دیگران در سیستم آموزش و پرورش کشور یادآور شد: آموزش و پرورش متاعی در دست دارد که تامین کننده نیاز جامعه در سطح کشور است.

حاجی میرزایی، دغدغه امروز کشور را اشتغال اعلام و تصریح کرد: آموزش و پرورش با برخورداری از بهترین فرصت، با ورود به صحنه اشتغال، سرآمد در همه نهادهای کشور است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، با ورود به حوزه مهارتی کار و دانش و معرفی هنرستان های کشور به عنوان مهم ترین حوزه های مهارتی، از قابلیت های موجود به عنوان مرهم دردهای جامعه یاد کرد و افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید به دنبال مهارت ها بود و در خصوص ترکیب این مهارت ها نیز اقدام کرد.

این مقام مسئول، در ادامه از آغاز فعالیت مشترک آموزش و پرورش و صنعت سخن گفت و افزود: با ترکیب این دو دستگاه فهم ما از مشارکت ذی نفعان دقیق تر خواهد بود. با این حساب نباید گفت همه به ما کمک کنند باید اعلام کرد به هم کمک خواهیم کرد و با پشتیبانی اهداف یک دیگر منجر به شکل گیری اصل تسهیم منافع خواهیم شد.

وی، حساسیت و حمایت از بیت المال و سر و سامان بخشیدن به اموال و دارایی های آموزش و پرورش را گامی مهم برای دور شدن از برخی نگرانی ها ذکر و اظهار داشت: با حمایت از منافع و دارایی های موجود آموزش و پرورش فعالیتی رو به احسنت صورت خواهد گرفت.

حاجی میرزایی، با اشاره به 120 مدرسه موجود در فیروزکوه و خالی بودن 70 مدرسه این منطقه از دانش آموز تصریح کرد: تصور این مسئله بیش از پیش آشفته کننده ذهن و فکر انسان است.

وزیر آموزش و پرورش، کامل شدن زنجیره کار در این سیستم را اقدامی مهم دانست و افزود: اگر قصد ما ایجاد اشتغال برای زنان در جامعه باشد باید تمامی حلقه های این زنجیره از مهارت، سرمایه و بازار کار فعال و پویا باشند.

این مقام مسئول، از آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین حلقه این زنجیره در موضوعات اساسی کشور یاد کرد و گفت: با ترکیب فرصت های مهم این نظام با صنعت، بهداشت و خدمات می توان مطمئن شد چرخ حرکت در جامعه بدون آموزش و پرورش امکان پذیر نخواهد بود.

حاجی میرزایی، با اشاره به تشکیل خانواده مبتنی بر یک نیاز متقابل اظهار داشت: اگر توانستیم ماموریت های خود را در یک همبستگی متقابل با بخش های متفاوت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باز تعریف نماییم به معنا و شکل واقعی با مجموعه ترکیب شده ایم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید، با تاکید بر حل مشکل در آموزش و پرورش با تبدیل آن به یک مسئله توام با صورت و مختصات معین تصریح کرد: در این صورت مسئله ما معلومش معلوم و مجهولش نیز معلوم خواهد بود. چرا که در چاچوبی مدون و سنجیده باید به دنبال حل مسئله بود.

حاجی میرزایی، حلقه مشاوران خود را محدود ندانست و اعلام کرد: ما دانای کل نیستیم، در اداره مجموعه باید با مشارکت فعال و سهیم بود. چرا که نیازمند کمک و مشارکت یک دیگر برای رسیدن به اهداف مشترک در نظام آموزش و پرورش هستیم. باید با فراهم آمدن مجال مشارکت همه ظرفیت ها به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: سلسله مراتب سازمانی لزوما سلسله مراتب فضل و کمال نیست. این یک مناسبت اداری به منظور تسهیل در برقراری نظم و مقررات در سیستم است. چه اندیشه هایی عمیق که درون این سلسله مراتب نهفته و ما مسئول بهره مندی از این افکار هستیم.

وزیر آموزش و پرورش، در ادامه از مدیران و کارکنان حوزه ستادی خواست با تمام وجود، ذهن، فکر، تجربه و دانش عمیق در خصوص 8 محور ذکر شده با ارائه راهکار و پیشنهاد یاری رسان آموزش و پرورش باشند.

این مقام مسئول، همچنین با بیان این سئوال که از نظر شما مهم ترین مشکل آموزش و پرورش چیست؟ از کارکنان و مدیران مربوطه خواست با صورت بندی مسئله نسبت به ارائه راه حل برای مشکل اعلام شده خود اقدام کنند.

حاجی میرزایی، اثرگذاری را متوقف بر سلسله مراتب اداری ندانست و تصریح کرد: اگر فردی در قاعده این سلسله مراتب، خوب بفهمد در منطق قرآن، آن فرد مسئول است. هر چند هیچ اختیاری نداشته باشد.

مقام عالی وزارت، با تاکید بر فرهنگ دینی ما مسلمانان مبنی بر ملازم بودن مسئولیت و آگاهی و با اشاره به کلام امیر مومنان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه گفت: خداوند از علما پیمان گرفته است. بنابراین هر کس بفهمد مسئول است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در منطق دینی ما هیچ کس تهی از مسئولیت نیست. باید به میزان فهم خود با کمک و مشارکت بیش از پیش، یاری رسان نظام آموزشی و پرورشی کشور بود.

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پایان، تلاش برای برقراری نظم در مجموعه را مهم دانست و از عموم کارکنان خواست ظرف 2 هفته پاسخگوی دو سئوال ذکر شده باشند.


نظرات کاربران