به میزبانی دانشگاه فرهنگیان لرستان انجام شد :

دومین نشست شورای فرهنگی و اجتماعی منطقه سه کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان لرستان؛ دومین نشست شورای فرهنگی و اجتماعی منطقه 3 کشور با حضور دکتر محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان ، دکتر زینی وند مقدم مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، مدیران و کارشناسان فرهنگی استان های کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، خوزستان به میزبانی دانشگاه فرهنگیان لرستان در پردیس علامه طباطبایی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر علی آقایی جودکی ضمن گرامی داشت هفته بسیج این نشست را فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات ارزشمند فرهنگی مدیران و مسئولان فرهنگی دانشگاه های فرهنگیان برشمرد و اظهار کرد: با توجه به رویکرد دانشگاه فرهنگیان که یک رویکرد فرهنگی –تربیتی است  و همچنین بر اساس رسالت این دانشگاه، دانشجو معلمان بیش از اینکه نیاز به اندوختن دانش داشته باشند نیاز به کسب مهارت های فرهنگی و تربیتی دارند.

وی افزود: دانشجویان ما آمده اند تا مهارت های زندگی و چگونه زیستن را فرا بگیرند و آن را به نسل های آینده بیاموزند و کسب این مهارت ها جز در سایه برنامه ها و فعالیت های کانون ها و تشکل ها اتفاق نخواهد افتاد، اما آسیبی که این مهارت های فرهنگی را تهدید می کند این است که وقت و جایگاه مشخصی در برنامه های رسمی دانشگاه ندارد و می طلبد با برنامه ریزی های درست و حمایت مسئولین دانشگاه این آسیب برطرف شود.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، با توجه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: بی شک پایه و اساس هر کشوری تربیت نیروی انسانی ماهر و با تخصص است و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش باعث ارتقا سطح کمی و کیفی جامعه خواهد شد.

دکتررضا زینی وند مقدم در ادامه افزود: معلمانی که از دانش و تخصص بهره مند اند قادرند تحول عظیمی در نظام تربیتی کشور به وجود بیاورند و ضرورت دارد دولت ها برای تربیت صحیح نسل آینده به امر تعلیم و تربیت پرداخته و جایگاه معلمان را ارتقا دهند.

وی در باره اهمیت دانشگاه فرهنگیان افزود: معلم یک عنصر تمدن ساز است و برای ساختن این هویت و تمدن می بایست انسان متناسب با آن ساخته شود که این کار دانشگاه فرهنگیان است و اگر بخواهیم آموزش و پرورش شایسته ای داشته باشیم باید برای تربیت نیروی انسانی برنامه ریزی کنیم.

در ادامه دکتر معروفی دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی و مدیر استانی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان با تشکر از میزبانی لرستان و خوش آمد گویی به دیگر مسئولان گفت: مسائل فرهنگی باید در اولویت کار دانشگاه قرار گیرد چرا که رسالت ما تربیت معلمان حرفه ای و با تخصص و انقلابی  است.

وی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه فرهنگی، افزود: دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید مقررات آموزشی را رعایت کنند اما انجام فعالیت های فرهنگی توسط دانشجویان امتیاز خاصی ندارد. که باید با برنامه ریزی در این نشست ها مسائل فرهنگی را در اولویت قرار دهیم.

در ادامه جلسه هر کدام از مدیران و مسئولان فرهنگی منطقه 3 کشور به بیان دیدگا ها و نظرات خود در زمینه مسائل و مشکلات حوزه فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان پرداختند.


نظرات کاربران