پیام رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شانزدهم آذرماه هرسال یادآور روح انقلابی و استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی دانشجویان ایرانی در کنار ملت قهرمان و انقلابی در  پرتو آموزه های اسلام عزیز و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری(دامه ظله) است. خاطره ازخودگذشتگی دانشجویان فداکار و مبارز که در دوران انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن درخت تنومند انقلاب و خصوصا حضور بی نظیر دانشجویان در دوران دفاع مقدس برای همیشه تاریخ ثبت خواهد شد. 

دانشجویان انقلابی و استکبار ستیز دوران انقلاب شکوهمند اسلامی نیز همان دانشجویان بسیجی و رزمندگان شهید صحنه های جهاد و دفاع مقدس اند و دانشجویان خلاق عرصه‌های علم و نوآوری سالیان پس از جنگ، همان پرچم‌داران ابتکار و رصد کننده مرزهای دانش در پرتو ارشادات داهیانه مقام عظمای ولایت هستند؛ نسل‌هایی که با وجود فشارها، و تحریم ها از مرزهای هویت و اصالت میهن عزیز اسلامی خویش جانانه دفاع کرده و خواهند کرد.

بی تردید دانشجویان و دانشگاهیان همواره، از تأثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی بوده ، در تاریخ معاصر کشورمان نیز کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشته اند. بگونه ای که امام راحل عظیم الشان (ره)، دانشگاه را مبدا تحولات می دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز به کرّات بر لزوم آگاهی سیاسی دانشجویان و مشارکت در مدیریت جامعه تاکید ورزیده اند. از مهم ترین ویژگی های این قشر فرهیخته جامعه، موقعیت شناسی و آگاهی از اقتضائات زمان و مکان می باشد. اگر تا دیروز دانشجویان متعهد، رسالت ستیز با دشمنان خارجی و حاکمان های فاسد داخلی را بر عهده داشتند، امروزه ضمن حفظ موضع انتقادی و حساسیت های لازم در برابر عملکرد مدیران، می باید جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و بکوشند که در این مقطع تاریخی، در برون رفت کشور از مشکلات فرارو نقشی سازنده و تاثیر گذار ایفا کنند.

اینجانب به عنوان خدمتگزاری در دانشگاه فرهنگیان کشور، ضمن تکریم و بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای دانشجو، خود را ملزم و متعهد به تمهید بستر های لازم برای ارتقای سطح دانش و فناوری در کشور و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و احترام به حقوق قانونی دانشجویان و حفظ کرامت انسانی آنان که آینده سازان این مرزبوم هستند می دانم و در برابر این تعهد از فرزندان خود می خواهم که علاوه بر کسب فضایل دینی و اخلاقی، که جزو لاینفک دانشگاه اسلامی است با درک شرایط ویژه کشور خود را در برابر تمامی حوادث و هجمه های ناجوانمردانه بیگانگان بیمه نموده، عزت و سربلندی ملت مسلمان کشورمان را فراهم کنند.

 

دکترحسین خنیفر

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور

1398/09/13

 


نظرات کاربران