به مناسبت هفته فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان:

دیدار دانشجومعلمان پردیس امام خمینی(ره) گرگان با حضرت آیت الله نورمفیدی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان گلستان، به مناسبت هفته فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان و در آستانه روز دانشجو، دانشجومعلمان پردیس امام خمینی(ره) گرگان با حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کردند. این دیدار با حضور گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، دکتر مازندرانی سرپرست مدیریت امور پردیس های استان، قندهاری مسئول حراست دانشگاه، شهریاری معاون دانشگاه، خانم ذبیحی سرپرست پردیس امام خمینی(ره)، همکاران، اساتید و دانشجویان پردیس در بیت الزهرا(ع) گرگان برگزار شد.حضرت آیت الله نورمفیدی در ابتدای جلسه ضمن تبریک هفته دانشجو با ذکر حدیثی از حضرت علی(ع) که میفرماید هر کس به عالمی احترام کند به خدا احترام کرده است گفت: شما معلمین در نزد خدا جایگاه ویژه ای دارید اما معلمی که به دانش آموز خود اخلاقیات و ایمان را منتقل کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی است که می خواهد معلم بسازید معلمی که با خود علم، اخلاق، روابط اجتماعی و ایمان را به دانش آموز منتقل کند. وی افزود: اگر بهترین اساتید دنیا به شما فیزیک و شیمی تدریس کنند اما اخلاق نداشته باشد و معلم الخیر نباشد کارش را به خوبی انجام نداده است معلم باید با تمام وجود خود وبا اخلاق و ایمان به سر کلاس برود نه تنها با علم خود.  

 امام جمعه گرگان در ادامه گفت: دانشگاه های زیادی عالم تربیت می کند اما دانشگاه فرهنگیان فقط عالم نمی سازد بلکه معلم تربیت می کند.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار دکتر مازندرانی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه فرهنگیان گلستان، حضرت آیت الله نورمفیدی را مایه برکت این استان دانسته و گفت: دانشگاه فرهنگیان با توجه به این که وظیفه و رسالت مهم آن تربیت معلم می باشد، علاوه بر جایگاه علمی، یقیناً جایگاه معنویی نیز دارد و هدف ما تربیت دانشجو معلمانی متدین است که پس از فارغ التحصیلی، در جامعه، نقش آفرین باشند .

سپس خانم ذبیحی ضمن گزارشی از رشته ها و تعداد دانشجو معلمان پردیس امام خمینی (ره) ارائه نمود و این دیدار را فتح بابی جهت ارتباط بیشتر دانشگاه فرهنگیان با نماینده ولی فقیه و استفاده از رهنمون های ایشان در راهبرد اهداف این دانشگاه بر شمرد.


نظرات کاربران