سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه:

تشکل های دانشجویی در دانشگاه ظرفیتی بی نهایت برای تحقق تربیت دینی

مراسم گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان و اعضای هیات رئیسه و همراهی دانشجومعلمان دختر و پسر از پردیس ها و مراکز استان تهران در پردیس نسیبه تهران برگزار شد.

دکتر علی محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی در این مراسم، گفت: شهدای دانشجو به ما آموختند که دانشجو زنده، بیدار و انقلابی است.

وی با اشاره بر حمایت و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه امیدوار است علاوه بر تحقق رسالت تربیت محوری خود، مطابق انتظار رهبر انقلاب خروجی با تربیت دینی و انقلابی داشته باشد.

دکتر محمدی وجود 1200 تشکل دانشجویی شامل کانون های فرهنگی، انجمن های علمی، شوراهای صنفی، هیت های مذهبی و تشکل های سیاسی در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور را ظرفیتی بی نهایت برای تحقق تربیت دینی دانست و افزود: امروز علیرغم کمبود ها و برخی بی مهری ها، با مدیریت جهادی و ارزشی مدیریت دانشگاه، حمایت های نهاد رهبری در دانشگاه، و مشارکت و حضور تشکل ها و کانون ها، دانشگاه فرهنگیان بالنده، با نشاط، فعال و پویا است.

وی با اشاره به رویکرد دانشگاه مبنی بر حرکت به سمت پرورش معلم مهارتی و ارزشی، آن را در برنامه های فرهنگی و اجتماعی و در قالب تشکل ها و کانون ها دانشجویی محقق دانست.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی همچنین بر ایجاد بستر تنوع برنامه های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه متناسب با علایق و سلیقه ها و در راستای مشارکت حداکثری دانشجومعلمان اشاره و اظهار کرد: با فراهم آوردن زمینه مشارکت دانشجویان می توانیم انتظار داشته باشیم که با مطالبه توام با مطالعه و نقد همراه با راهکار دانشجویان برای مشکلات و تنگناهای دانشگاه به راه حل مناسب رسید.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی کاری دستوری نیست و نیازمند هم افزایی است، خاطر نشان کرد: دراجرای امور همواره اختلاف نظر و سلیقه خواهد بود اما مهم است که ماموریت و رسالت را بشناسیم و برای تحقق آن اهتمام ویژه، ایثارگری و جانفشانی داشته باشیم.


نظرات کاربران