Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیر کل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان:

برنامه محوری، ریل گذاری مشارکت و ارتباط وثیق لازمه بهبود عملکرد سازمانی است

مدیر کل نظارت دانشگاه فرهنگیان، بر برنامه محوری، ریل گذاری مشارکت و ارتباط وثیق به منظور بهبود عملکرد سازمان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، ابراهیمی، در گردهمایی کارشناسان نظارت استانی در محل سالن اجتماعات کوثر اردوگاه شهید باهنر تهران، با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ نظارت و ارزیابی، دستیابی به تحول و توسعه را امری پیچیده و دشوار خواند و از مدارس و مراکز دانشگاهی به عنوان نسخه اصلی توسعه نظام تعلیم و تربیت کشور یاد کرد.

دکتر ابراهیمی، از کارشناس نظارت و ارزیابی به عنوان پاسدار، هشیار و هشدار دهنده این نظام یاد کرد و گفت: برای داشتن آینده ای بهتر نیازمند بیدار بودن، دیدن، شنیدن، شناختن و یافتن  برای حرکت کردن هستیم.

وی، یک سازمان موفق را امتداد سایه یک مدیر موفق دانست و افزود: زندگی کاری ما مملو از فرصت های طلایی ارزیابی، تغییر و ارزیابی مجدد است.کسی که همگام با تغییرات، نگرش و زاویه دید خود را عوض نکند، قطعاً عقب خواهد ماند.

مشاور رئیس دانشگاه و مدیر کل نظارت، ارزیابی درونی مسئولان نظارت در استان را از الزامات برشمرد و تصریح کرد: توسعه گفتمان کیفیت با تشکیل تیم کاری و فرهنگ سازی در این خصوص لازم و ضروری است.

این مقام مسئول، ریل گذاری مشارکت و ارتباط وثیق را لازمه بهبود سیستم ذکر و اظهار کرد: حرکت صحیح و قاعده مند در سیستم، ارزیابی جامع و بهره برداری متعدد را به همراه دارد.   

دکتر ابراهیمی، از برنامه محوری در استان به عنوان اقدام بدون خطر برای دستیابی به اهداف یاد کرد و ادامه داد: عامل موفقیت فرد در سیستم عشق و علاقه است، ترک ناتوانی و تلاش به منظور جذب نیروهای کیفی متخصص، محقق کننده بهبود عملکرد نظام دانشگاهی است.

مدیر کل نظارت دانشگاه فرهنگیان، تکامل ارزیابی با نگاه تحقیق و توسعه را مهم دانست و تصریح کرد: دنیای فردا، دنیای تصمیم و عمل مبتنی بر پژوهش است؛ چرا که تأمل، تحمّل و تحلیل، اساس کار تحوّل است.

وی، ارائه خدمات بهتر و کیفی، تغییر شاخص های کیفیت و افزایش رضایتمندی ذینفعان را مهم خواند.

دکتر ابراهیمی، همچنین طراحی برنامه ارزیابی، گردآوری داده ها، تعیین وضع موجود، اقدام مشترک تیمی برای گذر از وضع موجود، پایش و ارزیابی تغییرات و میزان گرایش به مطلوب و ارائه بازخورد به حوزه های ذی ربط را از اقدامات مهم کارشناسان نظارت اعلام و تصریح کرد: گذر از معبر کمیت به کیفیت با توسعه گفتمان کیفیت میسر می شود.

این مقام مسئول، در ادامه تدابیر اصلاح، بهبود و ارتقاء تیم، اعلام گزارش به شورای مدیریت، نظارت، توسعه و ابلاغ نتایج برای اجرا را برخی دیگر از فعالیت های مهم کارشناسان نظارت برشمرد.

دکتر ابراهیمی مدیر کل نظارت دانشگاه فرهنگیان، بر ریل گذاری گفتمان کیفیت در دانشگاه تاکید و تصریح کرد: پژوهش محور کردن ارزیابی ها با مشارکت اعضاء هیات علمی، سودمند نمودن نتایج ارزیابی و تبدیل آن به موضوع جلسه، تصمیمات و چرخه تولید برنامه و در نهایت برنامه محور شدن حوزه نظارت از فعالیت های مهم دانشگاه فرهنگیان است.

وی، در پایان شرط لازم برای توسعه شهرت علمی و مقبولیت عمومی را کار عالمانه و عامدانه دانست و اظهار کرد: کارشناس نظارت با حضور و اقدام به موقع، تعامل حداکثری، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، حاکم نمودن روابط صحیح، نظام مند، ذینفع مدار و مشارکت جویانه، حرکت بر مدار ارتقاء کیفیت را تسریع و منجر به رضایتمندی استاد و دانشجو خواهد شد.