معاون دانشجویی دانشگاه در افتتاحیه چهارمین دوره بالندگی معاونت دانشجویی:

رضایتمندی، امید و نشاط در دانشجومعلمان به عنوان راهبرد اساسی معاونت دانشجویی

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در افتتاحیه چهارمین دوره بالندگی روسای شورای انضباطی بدوی پردیس ها و دبیران شورای بررسی موارد خاص مدیریت امور پردیس های استانی و ششمین دوره توان افزایی و دانش افزایی دبیران شورای صنفی دانشجومعلمان پردیس ها و واحدهای تابعه سراسر کشور گفت: در حال حاضر جذب و پذیرش دانشجو به عنوان استراتژی دانشگاه فرهنگیان است که پس از تعیین استراتژی باید پیش بینی ها و برنامه ریزی های لازم انجام شود و برای رضایتمندی، امید و نشاط در دانشجومعلمان گام های اساسی برداشت.

افتتاحیه چهارمین دوره بالندگی روسای شورای انضباطی بدوی پردیس ها و دبیران شورای بررسی موارد خاص مدیریت امور پردیس های استانی و ششمین دوره توان افزایی و دانش افزایی دبیران شورای صنفی دانشجومعلمان پردیس ها و واحدهای تابعه سراسر کشور  با حضور دکتر پرویز انصاری راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مدیران کل حوزه دانشجویی، معاون مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،  نماینده شورای مرکزی کمیته انضباطی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونین دانشجویی، توسعه و منابع سراسر کشور و دانشجومعلمان شورای صنفی درمجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران هنری مهدی (عج) استان قم برگزار شد.

در این برنامه دکتر محمدپور مدیریت امور پردیس های استان قم به عنوان میزبان دوره، مسئله رهبری در مدیریت را به عنوان اصل مهم دانست که در مبانی دین مبین اسلام و نگاه انسان شناسی و در آیات و احادیث به وفور از آن یاد شده است.

وی در ادامه به بیانات حضرت امام خمینی (ره) در باب فلسفه مدیریت اشاره کرد و افزود: وفق و مدارا در انجام تمام امور مدخلیت دارد، چه در باب معاشرت با خلق و انجام امور دنیوی و چه راجع به امور دینی و هدایت و ارشاد مردم».

در ادامه دکتر انصاری راد معاون دانشجویی «رضایتمندی، امید و نشاط در دانشجومعلمان» را  به عنوان راهبرد اساسی معاونت دانشجویی برشمرد و افزود: رهبری در مدیریت بسیار حائز اهمیت است و ظرفیتی است که برای تحت تاثیر قرار دادن و ایجاد حرکت در تلاش‌های گروهی برای دستیابی به اهداف ضروری است.

دکتر انصاری راد بیان کرد: در دانشگاه فرهنگیان با توجه به نوع ماموریتش شرایط خاص توام با محدودیت و نیز شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، نیاز به مدیریت توام با رهبری، استراتژی و برنامه ریزی است.

دکتر انصاری راد از استراتژی به عنوان "سیاست پایه دار" یاد کرد و در حال حاضر جذب و پذیرش دانشجو را به عنوان استراتژی دانشگاه فرهنگیان ذکر کرد و افزود: پس از تعیین استراتژی باید پیش بینی ها و برنامه ریزی های لازم انجام شود و برای رضایتمندی، امید و نشاط در دانشجومعلمان گام های اساسی برداشت.

وی "مدیریت حل مسئله" را برای پیشبرد استراتژی دانشگاه (جذب و پذیرش دانشجو)  به عنوان یک راه حل برشمرد و تصریح کرد: پیش بینی وضع موجود، ایجاد شرایط جدید و مطلوب تر، بهره وری بهینه از شرایط و فضاهای موجود، ارتباط برون سازمانی و استفاده از ظرفیت های برون سازمانی را به عنوان "مدیریت حضور در عرصه" است که دانشگاه برای سال تحصیلی پیش رو به آن نیاز دارد.

دکتر انصاری راد در بخش سوم سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه به دنبال تربیت دانشجومعلمان شایسته و تراز نظام جمهوری اسلامی ایران است تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان دانشگاه زیست مدار و تربیت محور است.

وی در راستای این موضوع از سراهای دانشجویی به عنوان مکانی که تربیت همه جانبه دانشجویان در آنجا اتفاق می افتد یاد کرد و تربیت را به معنای کسب شایستگی دانست و افزود: در این جهت رشد و انسجام ابعاد هویتی چندگانه دانشجومعلمان در زمینه‌های هویت شخصی، معنوی و هویت ملی برای دستیابی به اهداف تعالی نیروی انسانی و تقویت آموزه‌های دینی در جهت کسب شایستگی‌ها ضروری است.

 


نظرات کاربران