حجت الاسلام دادگر در افتتاحیه دوره آموزشی – مهارتی ویژه روحانیون دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در شهر مقدس قم:

حضور روحانیون با وقت گذاری، دلسوزی، مجاهدت و کمک به تربیت و توانمندسازی دانشجومعلمان، نقش ویژه ای در تحقق اهداف دانشگاه دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت و جنگ شناختی و تربیتی موجود دشمن، عرصه فرهنگی را باید با رویکرد نوآورانه و مبتکرانه و بومی با درک تحولات نسلی جدی گرفته تا آموزش و پرورش تبدیل به منبع حیات جامعه شود

دوره آموزشی – مهارتی ویژه روحانیون دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور از صبح چهارشنبه 11 دی ماه 98 در شهر مقدس قم آغاز به کار کرد.

 در ابتدای مراسم افتتاحیه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور و دکتر حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد، محمدپور سرپرست مدیریت امور پردیس‌های قم، ضمن تبریک فرخنده میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(سلام‌الله علیها)،جایگاه روحانیون را در پردیس ها و مراکز، بسیار مهم برشمرد و نقش کلیدی آنها را در ارتباط با دانشجو معلمان دارای اهمیت بالا خواند. 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دادگر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان دوره که هم در سنگر اقامه نماز جماعت و یا کسوت مسئول یا معاون نهاد و یا عضو هیأت علمی مشغول خدمت به دانشجو معلمان هستند ابراز امیدواری کرد: از محتواهای پیش بینی شده در این دوره استفاده و از فرصت حضور در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) و مسجد مقدس جمکران نهایت بهره‌گیری معنوی صورت پذیرد.

مسئول دفتر نهاد سازمان مرکزی با ابراز قدردانی از دغدغه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار کرد: استاد قرائتی در دیدار با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، دغدغه‌های ارزشمندی را مطرح کردند و با توجه به محدودیت های مالی دانشگاه به علت کثرت پذیرش دانشجومعلمان، برای برگزاری این دوره، همکاری و مشارکت صمیمانه داشتند.

حجت‌الاسلام دادگر ادامه داد: این دوره و دوره‌ شیوه های دعوت به نماز که برای دانشجومعلمان سال آخر برگزار می شود پیرو تفاهم نامه ای است که بین دانشگاه و ستاد اقامه نماز کشور منعقد شده؛ البته انتظارات بیش از این هست ولی در دانشگاه محدودیت امکانات وجود دارد.

وی ادامه داد: استاد قرائتی هم با اعتقاد ویژه و اهتمام و نیز جدیت و نگاه راهبردی نسبت به دانشگاه فرهنگیان تاکنون دغدغه ها و اقدامات ارزشمندی داشته اند و حتی به گونه ای که در هر استانی حضور پیدا می کنند در صورت فعال بودن کلاس های درس دانشجویان و ظرفیت دانشجویی، تجارب معلمی و انگیزه ها و مهارت های خود را کریمانه در اختیار دانشجومعلمان پردیس های استانی  دانشگاه قرار می دهند که این فرصت مغتنم بوده و جای تشکر فراوان دارد.

حجت الاسلام دادگر در مورد اهداف این دوره گفت: مباحث آموزشی - مهارتی مختلفی با همکاری و مشورت جناب استاد قرائتی و مرکز تخصصی نماز در این دوره برنامه ریزی و پیش بینی شده و مدرسان و استادان مناسبی نیز جهت ارائه دعوت شده‌اند که امیدواریم ان شاءالله از محضر این استادان با مشارکت و پرسش و پاسخ نهایت استفاده شود.

مسئول نهاد دانشگاه تصریح کرد: ارتقای کارامدی و افزایش سطح آگاهی ها و مهارت ها، تبادل تجربیات(مدیریت دانش)، بازخوانی رسالت تربیتی روحانیت، ظرفیت فضای مجازی و فرصت ها و تهدیدهای آن از مهم ترین اهداف این دوره می باشد.

حجت الاسلام دادگر با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین و ساحت های تربیتی، اهداف مندرج در اساسنامه دانشگاه جهت تأمین و تربیت معلم مورد نیاز برای آموزش و پرورش و تأکید بر آماده سازی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: حضور روحانیون و فضلای حوزوی با وقت گذاری، دلسوزی، مجاهدت و کمک به تربیت و توانمندسازی دانشجومعلمان به عنوان سرمایه انسانی آینده نظام تعلیم و تربیت کشور، نقش ویژه ای در تحقق اهداف دانشگاه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: شما عزیزان بتوانید از میان این جوانان، انسان های مؤمن، با انگیزه، اندیشمند و کارامد،  برخوردار از تربیت دینی و انقلابی را مهیا و وارد عرصه تعلیم  و تربیت نموده تا بتوانند تحول بنیادین لازم را  در آموزش و پرورش عملی نمایند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به برخی از مضامین قرآنی و فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق اظهار کرد: باید با آمادگی و رابطه با خداوند متعال  و تکلیف محوری، توفیق اقامه نماز و دعوت به آن و نیز اشتغال به آنچه که در آخرت از ما سؤال می شود را درخواست نماییم.

حجت الاسلام دادگر در پایان افزود: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت و جنگ شناختی و تربیتی موجود دشمن، عرصه فرهنگی را باید با رویکرد نوآورانه و مبتکرانه و بومی با درک تحولات نسلی جدی گرفته تا آموزش و پرورش تبدیل به منبع حیات جامعه شود و نسل نوجوان و جوان این کشوراسلامی با تربیت معلم تراز انقلاب بتوانند از آسیب های متعدد اجتماعی مصون بمانند.

 


نظرات کاربران