Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
از سوی عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان مطرح شد:

تنها راه اصلاح آموزش و پروش، اصلاح نظام تربیت معلم و تأمین و تربیت معلم شایسته است

در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان که سه شنبه 17 دی 98 در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش تشکیل گردید، دکتر حدادعادل عضو هیات امناء دانشگاه با اشاره به اهمیت تربیت معلمِ شایسته و نقش آن در اصلاح نظام تعلیم وتربیت کشور، اصلاح "آموزش و پرورش" را مهم ترین گام در راه "اصلاح کشور" و اصلاح شیوه ­ها و فرایندهای تأمین و تربیت معلم شایسته و در تراز نظام جمهوری اسلامی را تنها راه اصلاح آموزش و پرورش دانست.

وی با اشاره به فرمایشات و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری پیرامون دانشگاه فرهنگیان به­ عنوان دانشگاهی استراتژیک و تربیت محور، گفت: لازم است در تدوین و تصویب سیاست­ های مربوط به جذب و گزینش دانشجویان، استادان، منابع مالی، انسانی و کالبدی این دانشگاه به معنای واقعی به عنوان دانشگاهی "جامع" مورد توجه مسئولین و سیاست­گذاران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان­ های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور قرار گیرد.

در ادامه، حجت­ الاسلام والمسلمین دکتر رستمی نیز با اشاره به نقش امر "گزینش صحیح" در تامین و تربیت معلم "واجد صلاحیت" و در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: اگر قرار است هر معلم حدود هزار نفر را در دوران خدمت خود تربیت کند اهمیت این دانشگاه بیشتر و امر گزینش در این میان دوچندان خواهد بود.

هم­چنین حجت الاسلام پارسانیا عضو دیگر هیات امنا با اشاره به مسایل و تنگناهای مختلف دانشگاه بر لزوم مداخله سازمان­ های کشوری و توجه جدی مسئولین نظام به دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد.