رئیس دانشگاه فرهنگیان در دومین همایش ملی مدارس کارآفرین در اصفهان:

دنیای امروز دنیای گذر بدون مرز به سمت کارآفرینی و دنیای سلطنت مهارت است

به  گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، دکتر حسین خنیفر در دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین با رویکرد برنامه ریزی درسی در اصفهان، اظهار کرد: دنیای امروز دنیای گذر بدون مرز به سمت کارآفرینی است و دنیای سلطنت مهارت است؛ اگر روزی می‌گفتند کسی کار با رایانه و زبان را بلد نباشد بی‌سواد است، امروز می‌گویند هرکسی که لبخند و مهارت نداشته باشد بی‌سواد است و لبخند به معنای ارتباطات است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: مدارس ابتدایی بی‌روح داریم و می‌خواهیم کارآفرین در آن تربیت کنیم؛ باید بدانیم زمانیکه اولویت را به مدارس ابتدایی دادیم، جامعه متحول خواهد شد.

وی مطرح کرد: در مدرسه کارآفرین کارگاه لازم است؛ بارها در کربلا خوانده‌ایم که خیمه‌های امام حسین غارت شد ولی جواب این سوال این است که امام ثروتمند بود و دین و اسلام هم بر کارآفرینی تاکید دارد.

دکتر خنیفر بیان کرد: بیش از 70 سال است که دانشگاه داریم و از زمان امیرکبیر مدرسه داشتیم؛ شاید در سیاست نه شرقی و نه غربی داشته باشیم، ولی علم و مهارت هم شرقی و هم غربی است و باید از آنها مهارت را دریافت کنیم و این مورد تاکید آیت اله جوادی آملی نیز بوده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: 23 کشور در ایران جا می‌شود یعنی ایران مساحت 23 کشور جهان را دارد و 57 ماده معدنی در ایران داریم که بیشتر از هر کشور دیگر تنوع دارد؛ همچنین هفتمین کشور از لحاظ واریته گیاهی هستیم و 10 نوع طلا در کشور موجود است ولی ملت نفت‌خوار هستیم در حالی که همه این‌ها می‌تواند زمینه کارآفرینی باشد.

وی با بیان اینکه تنها 11 درصد از ژاپن خاک است و خانه‌هایشان 40 و 50 متری است ولی که سرانه آموزشی آن‌ها 5 برابر دنیاست، گفت: کارآفرینی به معنای ایجاد شغل نیست و به معنای ساختن از هیچ است.

دکتر خنیفر بیان کرد: کارآفرینی قابل آموزش است و اصول و قواعدی دارد که باید آموزش داده شود؛ کارآفرینی جمعی است و برخلاف تصرف به صورت فردی امکان‌پذیر نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: باید جرات و جسارت افراد را بالا ببریم؛ باید اجازه دهیم خودشان را نشان دهند و ریسک‌پذیری را آموزش دهیم و نگران خراب شدن نباشیم.

وی اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان در بازدید های که از امکانات و پردیس ها انجام می دادم اتاقی را در تهران پیدا کردم که با تعداد بسیاری از امکانات و وسایل آزمایشگاهی 13 سال بسته بود و میلیاردها سرمایه در آن خوابیده بود، آن را بازگشایی کردیم و توانستیم تعداد زیادی دانشجو در آن پذیرش کنیم.

دکتر خنیفر در پایان گفت: طی سفری که به کشور ژاپن داشتم، کلاس‌های ژاپن را بررسی کردم، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و توصیه کردم به وزیر محترم آموزش و پرورش که حتما به این کشور سفر کند، در این سفر به نکات بسیاری رسیدم که تأکید بر مدارس کارآفرین، کارآفرینی و مهارت در مدارس مهم ترین آن بود می خواهم در خصوص این موارد کتابی را منتشر کنم.

 


مطالب مرتبط

امضای تفاهم همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان
امضای تفاهم همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

به منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری های علمی، آموزشی و فناوری و در راستای رسالت دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در تأمین و تربیت نیروی ماهر و مورد نیاز جامعه و با توجه به سیاست های کلی مندرج در نقشه جامع علمی کشور، تفاهم نامه بین دانشگاه ...

|

در حاشیه جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان اصفهان صورت گرفت:

نشست مدیر کل و مسئولین حوزه فرهنگی دانشگاه با کارشناسان فرهنگی و اجتماعی
در حاشیه جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان اصفهان صورت گرفت: نشست مدیر کل و مسئولین حوزه فرهنگی دانشگاه با کارشناسان فرهنگی و اجتماعی

در نشست کارشناسان فرهنگی و اجتماعی و سرپرستان نفرات اعزامی جهت شرکت در بخش هنری بیست و نهمین جشنواره دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان ضمن اعلام و توضیح برنامه جشنواره، یک نشست تعاملی و صمیمی نیز با حضور سید کامران ...

|

نظرات کاربران