در مرکز آزادگان نیر دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل برگزار شد:

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی و شهدای حادثه هوایی

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل: خون سردار شهید سلیمانی، ابهت ظاهری آمریکا را شکست.

به گزارش روابط عمومی مرکز آزادگان نیر دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هوایی با حضور کارکنان و دانشجومعلمان در مرکز آموزش عالی آزادگان نیر برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور پرشور دانشجومعلمان مرکز برگزار شد، حجت الاسلام زمانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان طی سخنانی با اشاره به مقام و عظمت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: همه ما افتخارمان این است که نام حضرت فاطمه زهرا(س) در قلب و دل ما و شهدای ما قرار داشته است.

ایشان در ادامه به زندگانی سردار شهید قاسم سلیمانی از دوران جوانی تا دوران فرماندهی در سپاه قدس اشاره کرده و به جمله‌ای از مقام معظم رهبری که فرموده اند: اگر شهدای مدافع حرم نبودند ما باید با عناصر خبیث دشمن اهل بیت (ع) و دشمن مردم ایران در شهرهای خودمان می جنگیدیم. اشاره کرده و گفت: هر کسی در خانه با دشمن بجنگد نتیجه ای غیر از شکست نصیبش نخواهد شد و شهید سلیمانی را خدا نگهش داشت تا به دست یک ام الفساد و ابرقدرت شهید شود تا در تاریخ ثبت شده و ماندگار شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان به حرکت مردم ایران بعد از شهادت سردار سلیمانی بالاخص عشق و علاقه‌ای که مردم ایران و عراق در تشییع جنازه سردار سلیمانی و یارانش از خود نشان دادند اشاره کرده، بیان نمود: شهادت سردار سلیمانی که میلیون ها انسان را در خیابان های شهرها جمع کرد و به حرکت مردم انسجام بخشید و انقلاب اسلامی را در گام دوم آن بیمه کرد. خون پاک و با برکت سردار شهید سلیمانی در تاریخ ماندگار خواهد بود. چنانکه در اکثر کشورهای جهان، سردار سلیمانی به عنوان یک انسان اسطوره و انسان فداکار شناخته می شود.

حجه الاسلام زمانی درادامه با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم کسی جرأت نکرده بود حتی یک گلوله به پایگاه های آمریکا شلیک کند، کشوری پیدا شد که با موشک های ساخته شده توسط شهید تهرانی مقدم‌ها پایگاه های نظامی‌ آمریکا را بزند و ما باید به این جرأت و اقتدار احساس افتخار و غرور کنیم که خون سردار دل‌ها، شهید سلیمانی ابهت ظاهری آمریکا را شکست و تمام انسان های آزاده جهان به این اقدام بزرگ سپاه پاسداران افتخار کردند.

وی به حادثه هواپیما اشاره کرد و برای شهدای این حادثه از خدای متعال آرزوی مغفرت کرده و گفت: حالا که معلوم شد اشتباه و خطای انسانی در این حادثه نقش داشته مسئولان امر بلافاصله این مسأله را به مردم صادقانه گفتند. 

ایشان در پایان سخنان خود به این نکته اشاره کردند که از همه انسان های بزرگ در طول انقلاب و پس از آن از جمله حضرت آیت الله العظمی بهجت، آیت الله العظمی اراکی، آیت الله العظمی گلپایگانی و ... در خصوص آینده انقلاب سوال شده که همه در جواب گفته اند این انقلاب، به انقلاب حضرت مهدی (عج ا...) وصل خواهد شد.

قرائت زیارت عاشورا، مداحی، سینه زنی و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.


نظرات کاربران