مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان:

سرپرستان الگوهای دانشجویان هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید امین الله دادگر صبح یکشنبه در مراسم آغازین ششمین دوره توان افزایی سرپرستان شبانه روزی دانشگاه فرهنگیان کشور که در محل پردیس دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حق را باید گفت و مطالبه گر شد اما ارزش کاری که شما انجام می دهید خیلی بالاتر است. خداوند وعده کرده است که در همه امور کار برای خدا بدون اجر و مزد نمی ماند و خداوند انسان را پیروز می کند. قدر کار خودمان را بدانیم.

وی افزود: اگر به منظومه فکری حضرت زهرا(س) توجه کنیم ولایت پذیری و ولایت مداری ایشان، ادای حق معرفت ولی خدا، ادای حق محبت ولی خدا، ادا حق اطاعت از ولی خدا و ادا حق نصرت ولی خداست که این چهار مولفه در منظومه فکری حضرت زهرا سلام الله علیها چشم انسان را به خودش جلب می کند.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر تصریح کرد: تردیدی نکنید که رفتارهای سرپرست به قدری تاثیر دارد که جوان به عنوان یک اسوه و الگو به او نگاه می کند؛ گاهی شما یک خدمت جزیی به یک دانشجو می کنید و این همدلی شما به قدری او را آرام می کند که روح او آرام می گیرد و قطعا در بچه های شما نیز اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه تربیت نسل مفید باید در جامعه اتفاق بیافتد، گفت: نکته دیگر برنامه ریزی برای دستیابی به افق های تعیین شده است و مرحله سوم اهتمام و اراده است و باید اقدام عملی انجام شود.

حجت الاسلام دادگر با بیان اینکه بحث تمدن سازی مرز های انقلاب اسلامی غیر از جمهوری اسلامی است  اضافه کرد: امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی موقعیتی را فراهم کرده و نگاه تمدنی را اصلاح کرده است.  نکته دیگر در این حوزه بحث تربیت انسان است. معلم تمدن ساز، معلم متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی اگر توجه نباشد کار ابتر است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: انسان اگر توحید مدار باشد، تکلیف مداری می شود و کیفیت ارتقا پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه  نگاه تربیت جامع، انسان هایی نظیر حاج قاسم سلیمانی تربیت می کند، خاطرنشان کرد: در هند بیش از 60 مراسم برای تکریم حاج قاسم سلیمانی برگزار کردند و این ها برکات نگاه توحیدی و تکلیف مدار است.

حجت الاسلام دادگر ادامه داد: میدان عمل ما و شما در دانشگاه فرهنگیان باید گفتمان تربیت معلم را در جامعه فراگیر کند. کار مجاهدانه و جدی تر باید انجام دهیم. چرا سرانه دانشجویی ما باید 500 هزار تومان با سرانه دانش آموزان تفاوت داشته باشد اما برای دانشجویان دانشگاه های دولتی حداقل 15 میلیون تومان است، این تبعیض را چگونه می توان بیان کرد؟

وی ادامه داد: همچنین وادار کردن بچه ها به کتابخوانی، انس با دانشجو معلمان، تکریم و عزت بخشی به دانشجو معلمان، اغنا کردن دانشجویان، تذکر و یادآوری، برخورد حکیمانه با خطاها، مسئول سازی در برابر آفات، فضا سازی اخلاقی، روحیه نظم در زندگی علمی، بهداشت جسمی و آراستگی، ایجاد آرامش، احساس مسئولیت تسبت به آینده کشور و سیر مطالعاتی از جمله مواردی است که سرپرستان باید در نظر بگیرند.


نظرات کاربران