Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه فرهنگیان:

احداث پردیس های جدید، اولویت دانشگاه فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه فرهنگیان، در نهمین اجلاس سراسری سرپرستان پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان، از احداث پردیس های جدید، به عنوان یکی از اولویت های مهم این معاونت نام برد و افزود: در سال جاری ساخت 10 پردیس در دستور کار قرار دارد که فرض ما بر این است بتوانیم در سال بعد نیز کلنگ ساخت 10 پردیس دیگر را هم بزنیم تا جایی که در سال 95، پرونده ی احداث پردیس را برای همه استان ها تشکیل nهیم.

دکتر تاجیک اسمعیلی، تصریح کرد: موضوع مساحت برای ما بحثی مهم و اساسی است و باید به سال های آتی فکر کنیم.

وی، با بیان این مطلب که از سال گذشته تا به امروز، تمرکز این معاونت بر روی بودجه ی دانشگاه بوده است، گفت: در حال حاضر دانشگاه، نیاز به زیرساخت دارد، به همین دلیل، احتمالا تا سال آینده نیز تمرکز ما در معاونت توسعه مدیریت و منابع، باید بر مسئله بودجه باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه فرهنگیان، افزود: بخشی از زیرساخت های دانشگاه با بودجه و بخش دیگری از آن از طریق ظرفیت‎های استانی باید انجام شود، در همین راستا برقراری ارتباط سرپرستان پردیس ها با معاونت استان ها می تواند مؤثر باشد، البته ما در حال حاضر ارتباط خوبی با استان ها داریم و به پشتوانه تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر روی این دانشگاه، می توانیم برای توسعه ی آن درخواست هایی داشته باشیم.

منابع انسانی، موضوع دیگری بود که دکتر تاجیک اسمعیلی درباره آن به بیان توضیحاتی پرداخت و افزود: به جز قراردادی ها، برخی افراد از وزارت آموزش و پرورش، برای کار در دانشگاه فرهنگیان مامور شده اند، ضمن اینکه برخی کارها مانند نگهبانی، باغبانی، آشپزخانه و ... نیز برون سپاری شده است.

وی، در پایان سخنان خود، با بیان این مطلب که اضافه کارها به صورت فصلی و در پایان هر فصل پرداخت خواهد شد، به موضوع فضا و تجهیزات اشاره کرد و از  تعامل با مدارس، برای خرید تجهیزات خبر داد و افزود: در زمینه ی فضا نیز بحث خیرین، جزو برنامه های در دست اقدام است که در تعامل با استان ها پیگیر این موضوع هستیم.

پس از سخنان دکتر تاجیک اسمعیلی، مدیر کل اداری دانشگاه فرهنگیان به بیان توضیحاتی پیرامون ساماندهی نیروی انسانی در این دانشگاه پرداخت و گفت: در دانشگاه، مدلی برای ساماندهی نیروی انسانی در اختیار داریم که جذب، نگهداشت و خروج نیروی انسانی، 3 راس هرم ساماندهی نیروی انسانی را تشکیل می دهند، در این زمینه پس از شناسایی کمبودها و نیروهای مازاد، برای رفع کمبودها از 2 طریق اقدام کردیم که یکی مامور شدن نیروهای آموزش و پرورش و دیگری جذب نیروهای خدماتی از طریق نیروهای شرکتی بود.

نعیمی، مدیر کل طرح و برنامه و امور عمرانی نیز در جمع سرپرستان پردیس ها و مراکز آموزش عالی، به تشریح فعالیت های این اداره کل پرداخت و تاکید کرد: جذب خیرین به عنوان ماموریتی جدید مطرح شده بر این اساس از شما می خواهیم پروژه هایی که در هر استان توسط خیرین انجام شده در اختیار ما قرار دهید تا بتوانیم آن ها را به عنوان سند ارائه دهیم.

 وی، ادامه داد: در حال تکمیل سرانه ی آموزشی، تحقیقاتی، کتابخانه، آزمایشگاه و کارگاهی هستیم و طی بخشنامه ای از پردیس ها خواسته ایم اطلاعات لازم را ارائه دهند؛ وی، در ادامه، ضمن اشاره به اینکه برخی پردیس ها و مراکز هنوز دراین خصوص اقدام نکرده اند، خواستار اقدام جدی و سریع در این زمینه شد.

ساخت پردیس های جدید نیز موضوع دیگری بود که نعیمی با اشاره به آن خاطرنشان کرد: برای ساخت 10 پردیس جدید، 30 میلیارد اعتبار مصوب داریم که این طرح به سازمان نوسازی مدارس ابلاغ شده است.

ابراهیمی،  مدیر کل پشتیبانی و رفاه دانشگاه فرهنگیان نیز، از ایجاد صندوق رفاه در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و افزود: توجه به استقرار نرم افزارهای دوگانه شامل بحث انبارداری و صندوق رفاه به طور ویژه در دستور کار اداره پشتیبانی قرار دارد، به طوری که در تیر ماه سال جاری، از آموزش و پرورش برای ایجاد صندوق رفاه مجوز دریافت کرده ایم و هر کدام از استان ها که برای ایجاد این صندوق قرض الحسنه توانایی دارند، می توانند درخواست خودشان را مطرح نمایند.

تهیه 36 خودرو برای پردیس ها، موضوع دیگری بود که ابراهیمی با اشاره به آن، گفت: عدم برخورداری حتی از یک خودرو در پردیس ها، شرط تخصیص این خودروها به پردیس ها است.

چناری، مدیر کل مالی دانشگاه فرهنگیان نیز، در تشریح برنامه‎های این اداره کل، به چند درخواست از سرپرستان پردیس ها و مراکز آموزش عالی بسنده کرد و گفت: ارائه ی لیست حق التدریس ها، ارسال دفاتر اموال، پی گیری اسناد املاک و خودروهای در اختیار پردیس ها، ارسال اسناد باقی مانده سال گذشته، تسویه تنخواه سال گذشته از طریق ارائه سند به منظور اخذ تنخواه جدید و ممانعت از دریافت وجه نقدی از جمله درخواست هایی است که امیدوارم هر چه سریعتر توسط شما عزیزان به آن ها پاسخ داده شود.