دکتر خنیفر در جلسه پیگیری تفاهم نامه دانشگاه فرهنگیان و جمعیت هلال احمر:

نیروهای جوان دانشگاه فرهنگیان می توانند سربازان خوبی برای هلال احمر باشند

جلسه تبادل نظر و پیگیری مفاد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه فرهنگیان و جمعیت هلال احمر ایران به منظور آموزش دانشجومعلمان و کارکنان و انجام کارهای پژوهشی با حضور دکتر حسین خنیفر رییس دانشگاه و دکتر علی حیدری نجات سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

 در این جلسه دکتر حیدری نجات با اشاره به حادثه خیز بودن کشور بر لزوم توانمند سازی و یادگیری مهارت های امداد و نجات بویژه برای دانشجومعلمان به عنوان معلمان آینده تاکید کرد.

وی با بیان اینکه معلمان می توانند ضمن نجات گری، مربی آموزشی دانش آموزان در امر کمک های اولیه و امداد باشند، گفت: با آموزش دانشجومعلمان به عنوان معلمان می توان ضمن فعال تر کردن کانون های هلال احمر مدارس، آموزش جامعه و نسل آینده و ارتقاء و نهادینه سازی فرهنگ ایمنی در کشور را تسریع بخشید.  

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، آموزش امداد و کمک های اولیه دانشجو معلمان و تربیت مربی هلال احمر برای دانشجومعلمان و کارکنان داوطلب دانشگاه را از سیاست های این تفاهم نامه اعلام و تصریح کرد: علاوه بر این، با توجه به اهداف این سازمان انجام رفتارها و فعالیت های بشردوستانه نسبت به همنوعان بدون تبعیض ازجمله جلوگیری از خشونت، خودکشی و آسیب های اجتماعی و ... امورد توجه است که  دانشجومعلمان علاقه مند می توانند در این زمینه نیز فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به نقشی که معلمان می توانند در  این راستا ایفاء کنند ابراز امیدواری کرد: هلال احمر و دانشگاه فرهنگیان در یک مسیر برای رسیدن به انسان متعالی و شهروند وظیفه شناس و مسئولیت پذیر حرکت کنند.

 در ادامه دکتر خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به گستردگی دانشگاه در سراسر کشور و حضور نزدیک به 100 هزار دانشجو معلم در آن به عنوان نیروهای جوان خاطر نشان کرد: حضور نیروی جوان در دانشگاه فرهنگیان و طی دوره های پودمانی و کوتاه مدت در بحث امداد رسانی و کمک های اولیه می تواند آنان را سربازانی برای هلال احمر در این عرصه کند.

وی با اشاره به ماموریت های جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی و بشری بر استفاده از ظرفیت ها و الطاف این سازمان برای آموزش و کارکنان و دانشجویان تاکید کرد.

دکتر خنیفر با اشار به ویژگی ها و اهداف این سازمان آن را از معدود سازمان های ناسودبر دانست که به دنبال خدمت بشر دوستانه است.

وی بهترین دوره یادگیری و آموزش را دوران دانش آموزی و دانشجویی دانست و بر لزوم آموزش های صحیح  امداد و کمک های اولیه و بازدهی بالای آن در این سنین تاکید کرد.

در ادامه مدیران کل دانشگاه فرهنگیان و سازمان هلال احمر به بیان مطالب و نکات خود در راستای اجرایی سازی تفاهم نامه و ضرورت و تقویت همکاری ها پرداختند.


نظرات کاربران