Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیر دبیرخانه جذب اعضای هیات علمی از نتایج سنجش سرمایه ی اجتماعی در ایران خبر داد:

هیات علمی، هویت دانشگاه فرهنگیان را در آینده رقم می زند

مدیر دبیرخانه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه، در دومین روز از اجلاس سراسری سرپرستان پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان به ارائه ی  گزارش عملکرد این اداره پرداخت و با اعلام نتایج سنجش سرمایه اجتماعی در ایران، از بیشترین اعتماد جامعه به اساتید دانشگاه و معلمان خبر داد.

دکتر سبحانی، سخنرانی خود را با بیان اهمیت مدرسه آغاز کرد و گفت: سرمایه ی اجتماعی اصلی در مدارس جمع است؛ چرا که صاحبان همه ی حرفه ها ابتدا باید از مدرسه عبور کنند و به همین دلیل با ارزش افزایی می توان به این سرمایه های عظیم، سامان داد، نقش مدرسه به قدری برجسته است که می توان گفت، هر دستاوردی که در جامعه به دست می آید، حاصل توجه به مدرسه و هر نابسامانی و مشکلی، ناشی از بی توجهی به مدرسه است.

وی، سپس، از نتایج سنجش سرمایه اجتماعی در ایران که به سفارش وزارت ارشاد انجام شده بود خبر داد و افزود: نتایج این تحقیقات نشان می دهد که بیشترین اعتماد جامعه به اساتید دانشگاه و معلمان است و در جایگاه بعدی، پزشکان قرار دارند.

دکتر سبحانی، همچنین، از اهمیت برخورداری دانشگاه از هیات علمی قوی سخن گفت و تأکید کرد:  انتخاب هیات علمی برای دانشگاه، بسیار حیاتی است؛ چرا که هویت دانشگاه فرهنگیان در آینده را رقم خواهد زد.

مدیر دبیرخانه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه در ادامه، تبدیل وضعیت ها، هیات علمی و استادان حق التدریس را به عنوان کارگزاران خدمات آموزشی و پژوهشی دانشگاه نامید و از تلاش مجموعه ی مدیریت دانشگاه برای تبدیل وضعیت مدرسان به هیات علمی سخن گفت: در این راه در تلاش هستیم تا مدرسان ما که معتقدیم چیزی از استادان دانشگاه کم ندارند، تبدیل وضعیت شده و به عنوان هیات علمی شناخته شوند و در تلاشیم  هر چه سریعتر کار تبدیل وضعیت ها را پیش ببریم.

وی، با اشاره به مصوبه ای که در تاریخ 4 شهریور ماه سال جاری ابلاغ شده، خاطرنشان کرد: از دید دانشگاه، همه افرادی که سال ها سابقه تدریس در تربیت معلم کشور را داشته اند، افراد شایسته ای برای هیات علمی به شمار می روند، بر اساس مصوبه ای که به تازگی ابلاغ شده است، سابقه تحصیل در دانشسرا و تربیت معلم، سنوات تحصیلی و کار در مناطق محروم، از جمله مواردی است که در تبدیل وضعیت مدرسان نقش دارد و مدرسانی می توانند هیات علمی شوند که قبل از بازنشستگی 10 سال هیات علمی بمانند.

دکتر سبحانی، با اشاره به متغیرهای نیازسنجی جذب هیات علمی در پردیس ها ادامه داد: جمعیت دانشجویی، قطب بندی رشته های تربیت معلم، نحوه تامین مدرسان و دامنه وظایف و مسئولیت های دانشگاه فرهنگیان  از جمله متغیرهای نیازسنجی جذب هیات علمی در پردیس ها هستند و ما باید با توجه به این متغیرها، در جذب نیرو باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و درست انتخاب کنیم؛ چرا که خطا در انتخاب، خسارتی 30 ساله را به ما تحمیل می کند.