با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد :
سومین نشست تبیین جایگاه دانشگاه فرهنگیان
وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در سومین نشست سلسله مباحث جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزش و پرورش کشور با اشاره به جایگاه این دانشگاه گفت: «نظام آموزش و پرورش در مسیر تحولی بنیادین قرار گرفته است که بی&zwnjشک دانشگاه فرهنگیان، بلندترین قله این تحول است.» به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در سومین جلسه تبیین جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزش و پرورش که با حضور روسای پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان در محل سازمان مرکزی این دانشگاه در حال برگزاری است، «
وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در سومین نشست سلسله مباحث جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزش و پرورش کشور با اشاره به جایگاه این دانشگاه گفت: «نظام آموزش و پرورش در مسیر تحولی بنیادین قرار گرفته است که بیشک دانشگاه فرهنگیان، بلندترین قله این تحول است.»
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در سومین جلسه تبیین جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزش و پرورش که با حضور روسای پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان در محل سازمان مرکزی این دانشگاه در حال برگزاری است، «حمیدرضا حاجی بابایی» با تاکید بر لزوم تغییر نگرش حاکم بر آموزش و پرورش، افزود: «سیستم تعلیم و تربیت نیاز به تحولی بنیادین دارد که ما اکنون با ایجاد زیرساختهای این تحول، در این مسیر قدم برمیداریم.»
وی ادامه داد: «در برخی از قسمتها نیاز به تحول است؛ نه تغییر. ما با یک تغییر مستمر که در نهایت منجر به دگرگون شدن چهره نظام آموزش و پرورش خواهد شد، قصد داریم تا استعدادها و توانمندیهای دانشآموزان را در محور «تربیت» رشد و شکوفا سازیم.»
عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان در ادامه با بیان این مطلب که نظام آموزشی باید به سمت نظامی «تربیت محور» سوق پیدا کند، افزود: «باید به سمتی حرکت کنیم که آموزش و پرورش مطابق با آموزههای اسلامی، با توجه به خلقت افراد، دانشآموزان را برای خودشان تربیت کند. این تفاوت میان جمهوری اسلامی ایران و برخی جوامع دیگر است. در برخی کشورها شاهد هستیم که متولیان تعلیم و تربیت قصد دارند با تربیت نیروی انسانی، از آنها به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند؛ اما در نظام جمهوری اسلامی، تمام تلاش آموزش و پرورش در جهت تادیب دانشآموزانی فرهیخته، مودب و با فرهنگ است که از شان و جایگاه خود به خوبی مطلع باشد.»
حاجی بابایی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تعلیم و تربیت 12 میلیون دانشآموز در کشور، گفت: «از همین امروز باید برای آینده دانشآموزان برنامهریزی کرد. اگر از همین امروز بدانیم که این 12 میلیون دانشآموز در آینده قرار است چه جایگاههایی را به خود اختصاص دهند، میتوانیم کشور را به خوبی اداره کنیم. اما نکتهای که در این میان حائز اهمیت است، این نکته است که اگر چه دانشآموزان در آینده شغلی خود کاملا متفاوت از یکدیگر هستند، اما باید در یک وجه مشترک باشند که آن رشد، تعلیم و تربیت است. با توسل به این اصل میتوان امید داشت که خروجی مدارس ما در آینده در هر جایگاهی که قرار بگیرند، با وجدان، شرف، شخصیت و خداشناسی خود موجبات پیشرفت ایران اسلامی را فراهم کنند.»
وی در ادامه 5 عنصر علم، ایمان، تفکر، اخلاق و عمل را برای هر جویای علمی ضروری عنوان کرد و افزود: «دانشآموز زمانی میتواند به خلاقیت برسد، که طبق فرموده مقام معظم رهبری همواره در تفکر غوطهور باشد. در این میان نقش آموزش و پرورش نیز بسیار پررنگ و اساسی است. نظام آموزش و پرورش با تغییر نگرش و فعالیتهای خود در زمینه آموزش، میتواند بستر مناسب برای دستیابی به این مهم را فراهم سازد.»
وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به تهاجمات فرهنگی، خطاب به روسای پردیسها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان گفت: «اگر ما در امر برنامهریزی تعللی به خرج بدهیم، دشمن در این بحث ورود پیدا کرده و نوجوانان و جوانان ما را جهت پیشبرد اهداف خود تربیت خواهد کرد. بنابراین باید با به روز کردن روشهای تدریس و ایجاد جذابیت در بحث آموزش، عرصه را برای حضور عوامل بیگانه محدود کرده و مجهزتر از دشمنان، به تعلیم و تربیت آیندهسازان کشور بپردازیم.»
سومین نشست سلسله مباحث جایگاه و دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزش و پرورش که از صبح امروز در محل سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است، تا ساعت 16 با بیان نقطه نظرات حوزه معاونت آموزش، دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی، اداری و مالی و مشاور امور پژوهشی و فناوری دانشگاه ادامه خواهد داشت.