Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر مهرمحمدی در مراسم بازگشایی دبیرستان شاهد هفتم تیر، خطاب به دانش آموزان:

اگر در خود عشق به معلمی و ادای دین به جامعه احساس می کنید در انتخاب دانشگاه خود به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه داشته باشید

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، صبح سه شنبه اول مهرماه، با حضور در دبیرستان شاهد شهدای هفتم تیر تهران، در اقدامی نمادین، زنگ این مدرسه را به نشانه ی آغاز بهار تعلیم و تربیت به صدا درآورد و در جمع دانش آموزان، معلمان و اولیاء این دبیرستان، تجارب مدرسه و محیط  کلاس  را تجاربی، دارای ابعاد گوناگون، متنوع و با شدت و ضعف متفاوت از نظر ماندگاری دانست و تصریح کرد: ماندگارترین و مستحکم ترین تجارب در شکل دادن شخصیت دانش آموزان در کلاس درس اتفاق نمی افتد و این تئوری را می توان تناقص تعلیم و تربیت مدرن نامگذاری کرد.

دکتر مهر محمدی، فعالیت های علمی، دینی، هنری و آموزشی را که در قالب فعالیت های درون زا، اختیاری، داوطلبانه و آزادانه در ساحت مدرسه، اما خارج از کلاس درس، انجام می شود را پایدارترین و نافذترین اقدامات در شکل دادن شخصیت دانش آموزان خواند و افزود: تجربیات کلاسی نیز مهم و تاثیر گذار می باشد، اما فعالیت هایی که بعضا به اشتباه فوق برنامه نامیده می شود، می تواند به یادگیری های بسیار قدرتمند تر از حیث پایداری و استحکام دست یابد تا جایی که بشود گفت، نهاد مدرسه اساسا باید به واسطه این دست تجارب یادگیری خارج از کلاس درس معتبر و مهم شناخته شود.

وی، خطاب به دانش آموزان، گفت: در کلاس درس به انجام فعالیت های مربوط به درس بسنده نکنید و فرصت های خارج از کلاس درس به شکل انفرادی و گروهی خلق کنید و از مدیران و مربیان خلق چنین فرصت هایی را درخواست کنید.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه ی سخنان خود، مدیران و مربیان مدارس را مورد خطاب قرار داد و افزود: با اهتمام به توسعه ی فرآیندهای خارج از کلاس درس، تناقص تعلیم و تربیت مدرن را کاهش و کارایی اثربخشی مدرسه به شکل جدی را افزایش دهید.

دکتر مهر محمدی، ادامه داد: با تغییر در روش های آموزشی نیز می توان تجارب یادگیری در کلاس درس را همانند تجارب پر قدرت و استحکام خارج از کلاس درس کرد.

وی، با اشاره به نقش غالب مستقیم، آمرانه و یکطرفه در کلاس های درس، تاکید کرد: این نقش باید غیرمستقیم و با محوریت دانش آموز انجام گیرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلمان باید با اراده و تدبیر تربیتی در کلاس های درس از متن به حاشیه بروند، تصریح کرد: با بهره گیری از این امر، کلاس های درس را چنان مدیریت و صحنه پردازی کنید تا اثرگذارترین آموزش اتفاق بیافتد.

وی، در بخشی دیگر از سخنان خود، با معرفی دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه را نهادی تازه تاسیس، ماموریت گرا و ذخیره آموزش و پرورش خواند و تاکید کرد: حدود و آستانه ی کیفیت و کارایی در آموزش و پرورش را دانشگاه فرهنگیان تعیین می کند.

دکتر مهر محمدی، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان را یکی از ابزار قدرت در دانشگاه فرهنگیان برشمرد و خطاب به دانش آموزان گفت: اگر در خودتان عشق به معلمی و ادای دین بیشتر به جامعه احساس می کنید در انتخاب دانشگاه خود به دانشگاه فرهنگیان نیز توجه  ویژه داشته باشید و به دوستانتان نیز تذکر بدهید.