Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر مهر محمدی در هجدهمین جلسه شورای مشورتی دانشگاه:

برنامه ریزی برای دوره های بلند مدت منتهی به مدرک تحصیلی برعهده دانشگاه است

هجدهمین جلسه شورای مشورتی دانشگاه با حضور دکتر مهرمحمدی و دکتر نظری، رییس مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش، پیرامون سیاستها و برنامه های بهسازی نیروی انسانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دکتر مهرمحمدی با اشاره به تأکید وزیر محترم آموزش و پرورش بر مأموریت بهسازی نیروی انسانی دانشگاه (به ویژه مدیران)، به تشریح ابعاد مختلف فعالیت های دانشگاه در راستای انجام این مأموریت پرداخت.

وی، افزود: از آنجا که یک سوم دانشجومعلمان دانشگاه را معلمانی تشکیل می­دهد که عمدتاً در دوره کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند و از سوی دیگر در تشکیلات جدید سازمان مرکزی دانشگاه، مرکزی برای بهسازی نیروی انسانی پیش بینی شده، دانشگاه پیش از این هم به این مأموریت پرداخته است، با این حال، به نظر می رسد، تردیدی وجود ندارد که پیش بینی و برنامه ریزی برای دوره های بلند مدت منتهی به مدرک تحصیلی برعهده دانشگاه است.

دکتر مهر محمدی، خاطرنشان کرد: شاید اقدام منطقی درخصوص دوره های کوتاه مدت این باشد که دانشگاه، به اعتبار اقتدار علمی خود مستقلاً مسیرهای توسعه ی حرفه ای موازی، مستقل از اقدامات و برنامه های مرکز نیروی انسانی و ضمن خدمت تعریف کند.

در ادامه ی جلسه، هر یک از اعضا به طرح نظرات و پیشنهادات خود در راستای نحوه ی فعالیت دانشگاه در امر بهسازی نیروی انسانی پرداختند.

نکاتی همچون، ایجاد تعامل اثر و بخش و تشکیل کارگروه مشترک بین دانشگاه و مرکز نیروی انسانی،  رویکرد تجمیع، تقلیل و تکثیر واحدها، بهره گیری از ظرفیت دانشکده های علوم تربیتی سایر دانشگاه ها، واگذاری دوره های آموزشی به بخش خصوصی، ایجاد شبکه هایی برای تعامل بین همکاران جهت پژوهش درباره اثربخشی آن ها، نیازسنجی و تولید نیاز و ...از جمله نظرات طرح شده بود.   

دکتر مهر محمدی، در پایان با اشاره به برخی برنامه های تجویزی و غیر داوطلبانه موجود در آموزش و پرورش که نیاز مند سازماندهی است گفت: دانشگاه فرهنگیان باید با ورود به برنامه های غیرتجویزی و داوطلبانه، مسیر توسعه حرفه ای متنوعی را طراحی کند.