Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

راهکارهای تولید مربی پژوهشگر در دانشگاه بررسی می شود

مشاور امور پژوهشی و فناوری دانشگاه از روسای زیرمجموعه&rlm های دانشگاه خواست تا پایان آبان ماه نسبت به ارائه راهکارهای تولید مربی پژوهشگر به این معاونت اقدام کنند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر &laquoخرازی&raquo در جمع روسای پردیس &rlmها و مراکز آموزش عالی، ضمن ضروری شمردن تحول در سیستم تعلیم و تربیت، گفت: &laquoمراکز تربیت معلم سال&lrmها به عنوان یک مرکز فعال، نسبت به تربیت معلم&rlm ها اقدام می&lrmکرد اما کمبودهایی در بدنه این مرکز باعث شد تا دانشگاه فرهنگیان شکل بگیرد.

مشاور امور پژوهشی و فناوری دانشگاه از روسای زیرمجموعه‏ های دانشگاه خواست تا پایان آبان ماه نسبت به ارائه راهکارهای تولید مربی پژوهشگر به این معاونت اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر «خرازی» در جمع روسای پردیس ‏ها و مراکز آموزش عالی، ضمن ضروری شمردن تحول در سیستم تعلیم و تربیت، گفت: «مراکز تربیت معلم سال‎ها به عنوان یک مرکز فعال، نسبت به تربیت معلم‏ ها اقدام می‎کرد اما کمبودهایی در بدنه این مرکز باعث شد تا دانشگاه فرهنگیان شکل بگیرد. پیش از این مراکز تربیت معلم، مربیانی تربیت می‏ کرد که تنها متناسب با نظام آموزشی گذشته و حال بود. نظام آموزشی که مبتنی بر محفوظات، نمره و خواندن اندیشه‏ ها بود، نه اندیشه‏‎سازی. در چنین فضایی دانشگاه فرهنگیان شکل گرفت تا با تحول در سیستم آموزشی، مربیانی پژوهش‏ محور تربیت کند. در واقع فلسفه وجودی و ماموریت ما در این مرکز، تربیت معلمانی پژوهشگر و اندیشه‏ ساز است. اگر ما دانش‏ آموزانی پژوهشگر متناسب با نظام هزاره سوم می‏ خواهیم، در گام اول باید معلمانی پژوهشگر داشته باشیم.»

وی ادامه داد: «به همین دلیل روسای پردیس‏ ها و مراکز آموزش عالی باید 2 فعالیت را در رئوس برنامه‏ های خود قرار دهند. اولین گام، ایجاد سازمانی اداری است که در راس آن می‎ توان به تشکیل کمیته‎های پژوهشی اشاره کرد. در گام دوم نیز هر پردیس باید به ارائه پیشنهادات و راهکارهای تولید مربی پژوهشگر بپردازد. ما در اداره امور پژوهشی و فناوری دانشگاه این پیشنهادات را تجمیع کرده و در نهایت از بهترین راهکار در هفته پژوهش تقدیر خواهیم کرد.»

خرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که هر کدام از پردیس‎ها باید در آینده‎ای نزدیک به تناسب ظرفیت‎های هیات علمی و شرایط محیطی استان خود تبدیل به یک قطب در حوزه فناوری شود، گفت: «تمامی پردیس‏ ها باید در همه بخش‎ها در جهت تجهیز خود در بحث فناوری گام بردارند؛ اما هر کدام از آن‎ها باید در یک حوزه تخصصی پیشرفت کرده و به یک قطب فناوری تبدیل شوند. با دستیابی به این مهم می‏توانیم شاهد باشیم در 5 سال آینده دانشگاه فرهنگیان یکی از دانشگاه‏ های بزرگ کشور و در 20 سال آینده یکی از دانشگاه‏ های برتر جهان اسلام شود.»

مشاور امور پژوهشی و فناوری دانشگاه همچنین در سومین جلسه سلسله مباحث جایگاه و نقش دانشگاه فرهنگیان در نظام آموزش و پرورش کشور از برپایی 10 جلسه شورای پژوهشی تا پایان سال خبر داد و گفت: «در هر جلسه، از 10 نفر از روسای پردیس‏ ها و مراکز عالی دعوت می‏شود تا به بیان نقطه نظرات خود در امور پژوهشی و فناوری بپردازند.»