Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

پنجاه و دومین کرسی ترویجی، عرضه و نقد ایده علمی برگزار شد

پنجاه و دومین کرسی ترویجی، عرضه و نقد ایده علمی مورخ  99/03/07 با عنوان کلاس های چند پایه: چالش ها و فرصت ها با ارائه دکتر سید حشمت الله مرتضوی زاده، عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و مؤلف کتاب مدیریت و برنامه ریزی کلاس های چندپایه در سالن اجتماعات مدیریت امور استانی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد بصورت مجازی برگزار شد.  

در این جلسه که با حضور ناقدان، دکتر بهرام موحد زاده عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان و دکتر سید یوسف رسولی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان و دکتر ابراهیم دباغ امینی مدیر جلسه و با شرکت تعدادی از اساتید، همکاران و دانشجویان برگزار شد، ارائه دهنده به تعریف کلاس های چند پایه پرداخت و بیان کرد: امروزه تمام نظام‌های آموزشی دنیا با توجه به سن و پایه، سازمان‌دهی می‌شوند. سازمان‌دهی دانش‌آموزان دوره ابتدایی را می‌توان به دو گروه کلاس تک‌پایه (کلاس بر اساس سن) و کلاس چندپایه  تقسیم کرد. هنگامی‌که ایجاد کلاس‌های تک‌پایه به‌منظور ارائه آموزش، غیرممکن باشد؛ لازم است که کلاس درس چندپایه دایر شود .

وی کلاس‌های چندپایه را به‌عنوان سازمانی توصیف کرد و گفت؛  دانش‌آموزان در سنین مختلف با هم در یک کلاس قرار دارند و توسط یک معلم آموزش می بینند. تدریس چندپایه یک رویکرد جدید برای تدریس نیست و در بسیاری از نظام‌های آموزشی در سراسر جهان یافت می‌شود. کلاس‌های چندپایه بخش قابل توجهی از تحصیل در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه را تشکیل می‌دهد.

همچنین ناقدان کرسی، به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان جلسه، تعدادی از حاضران سوالاتی را مطرح نمودند و  دکتر مرتضوی پاسخ هایی را ارائه کرد.